Ute etter en billig, stor og bra tv! :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ute etter en billig, stor og bra tv! :)

Hei

Jeg har lest litt rundt her en stund nå, og må bare takke de aller fleste for veldig mye god informasjon. Er veldig takknemlig for at dere vil dele så mye kunnskap med oss som er ute etter å lære litt før vi kjøper!

Dette er enda en tråd om billige tver i størrelsen omkring 50".

Jeg flytter nå til en ny og stor leilighet og har bestemt meg for å kjøpe meg ny tv. Tven skal stå i en relativt stor og lys stue. Tven skal bli brukt mye til film, litt til tv og bittelitt til spilling og data. Den kommer til å bli brukt mye på dagtid, og jeg har ikke så mye mulighet til å mørklegge stuen.

I utgangspunktet var jeg ute etter en 50" plasmatv.

Jeg så på disse modellene:
    LG 50PS3000 50" Plasma TV Full HD 100Hz - LG - Plasma - LG 50PS3000 50" Plasma TV Full HD 100Hz - Netshop.no - pc data foto minne digital
    http://www.netonnet.no/art/tv-og-bil...30(125367,3115)

Etter hvert fant jeg ut at kanskje det hadde vært kulere med lcd ettersom det er et godt opplyst rom, og jeg har opplevd litt mye refleksjoner fra en tidligere plasmaskjerm jeg hadde.

Fant da disse:
    Philips 47PFL5604H 47" LCD-TV Full-HD - Phillips - LCD-TV 40-49" - Philips 47PFL5604H 47" LCD-TV Full-HD - Netshop.no - pc data foto minne digital
    LG 47LH3000 47" LCD Full HD - LG - LCD-TV 40-49" - LG 47LH3000 47" LCD Full HD - Netshop.no - pc data foto minne digital

Jeg er veldig glad i designet til Philips. Det er liksom litt mer spennende enn samsung og LG samtidig som det ikke er helt "over the top". Jeg er jo også litt stormannsgal og har jo egentlig lyst på noe større enn 47".
    Det egentlig spørsmålet kommer nå. Jeg fant denne tven og finner lite info om den. Estetisk og prismessig liker jeg den veldig godt. Er det noen som vet om den er noe bra? Eller har noen andre smarte tips utifra alt jeg har skrevet her? (vet at pixmania ikke er helt supert, men jeg har handlet der før uten problem...)
    Philips LCD TV 52 TOMMER (132 CM) 52PFL7203H/10 kjøp billig sammenligne pris tilbud

Tusen takk for hjelp!
    (alle kommentarer mottas med takk)

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lefdal hadde faktisk en 50" LG på tilbud til 6k i siste avis.
    Den var faktisk på salg under nyåpning av storo butikken til 5k også, men det var et typisk dagstilbud de solgte med tap.
    Har en LG selv og er meget fornøyd med den, om du ikke forventer Pioneer svart skjerm skuffer ikke den deg på noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett noen LG skjermer uten full HD som jeg ikke synes så særlig bra ut. Jeg så de kun i butikken, så jeg vet jo ikke da... Har fra før av en Samsung 40" full hd som skal stå på soverommet nå. Vil egentlig ikke ha en dårligere i stua, men takk for innspill! Jeg må se litt mer på de lg skjermene!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hold deg langt unna den som heter 50PQ1000 fra LG.

LG er ett generelt meget godt merke, hvor du får mye for pengene, men akuratt PQ1000 er en real skivebom

Den har 1 HDMI, 2 scart, og thats about ut. Ingen VGA/DVI, ingen Komponent.

Bilde er også begredelig.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bs_tritonus
    Jeg har sett noen LG skjermer uten full HD som jeg ikke synes så særlig bra ut. Jeg så de kun i butikken, så jeg vet jo ikke da... Har fra før av en Samsung 40" full hd som skal stå på soverommet nå. Vil egentlig ikke ha en dårligere i stua, men takk for innspill! Jeg må se litt mer på de lg skjermene!
    Mulig det var denne 50PQ1000 som var så rimlig rundt om kring, har ikke sett den selv, men har PG7000 selv og den lager et ypperlig bilde. Det var forgjengeren til de nye PS7000 og 8000 modellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T3X4C0
    LG er ett generelt meget godt merke, hvor du får mye for pengene, men akuratt PQ1000 er en real skivebom.
    Enig at LG lager mange fine TV-er ja. TV-er som er absolutt flotte å se på. Så lenge de er avslått.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG PS8000-serien er ikke til å kimse av!: Veldig mye TV for pengene!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange gode svar! Jeg skal sjekke ut skjermene til lg litt mer fremover. Tenker jeg kjøper noe iløpet av neste uke. Det er ingen som har noe å si om denne da?
    Philips LCD TV 52 TOMMER (132 CM) 52PFL7203H/10 kjøp billig sammenligne pris tilbud

Jeg har fått for meg at lcd vil kanskje fungere best i en lys stue. Som jeg har nevnt tidligere er jeg også veldig glad i designet til philips. Jeg har fra før av en samsung 40" lcd som jeg er veldig fornøyd med, men synes designet til samsung/lg er litt kjedelig kanskje..

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg en Panasonic 42" plasma TH-42PV70PA (den modellen som "alle" skulle ha for et par år siden da den kosta rundt 12k). Undrer meg også hvor mye penger jeg må ut med for å få en litt bedre enn denne i ca 55" i dag. Det hjelper ikke om en får mye for pengene dersom den bare er billig, men ikke minst like bra!

I sta sto det en full-HD LG 50" på Lefdal som viste BD-film, den kosta rundt 15k et sted. Jeg mener det var en plasma, men jeg blingsa ikke nøye på spesifikasjonene.
    Det er ikke så lett å bedømme bildekvalitet på i butikk, men jeg syntes skjermen reflekterte en del lys, lysstyrken virket lav, dårlig sortnivå - jeg ble til slutt enig med meg selv i at det var noe stygt med fargene/bildet. I disse omgivelsene ble filmen/bildet på en måte "fraværende".
    Hvis ikke dette skyldes helt feil innstillinger, så lurer jeg på hvordan de billigere LG tvene er?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill alle sammen! Jeg bestemte meg til slutt for å bare gå for en lg 50ps3000. Ser ut som jeg får levert den i kveld. Virker som den kan passe mine behov sånn nogenlunde bra.. Om det viser seg at jeg ikke blir fornøyd var den såpass billig at den kan byttes ut om ikke så lenge.. Tusen takk for hjelp alle sammen, og jeg gir gjerne en rapport av tven etter jeg har fått den dersom noen er interessert (husk at jeg ikke har så veldig peiling da..)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •