Pioneer KRP-500A vs Philips 9704, hvilken er best?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer KRP-500A vs Philips 9704, hvilken er best?

Hei alle AVForumere

Er det noen her som hvilken av dise modellene som er best mtp bildekvalitet?

Hvilke ulemper/styrker har disse to skjermene og gjerne i forhold til hverandre?

Er Pioneer fremdeles kongen?

Hvordan er det med lyskonformitet og innsynsvinkel på disse?

Hvilken skjerm har best sortnivå og kontrastnivå (reellt)?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg har sett så er 9704 en del bedre på sortnivå rett på skjermen(100%) kommer en på siden så "faller" bildet ihop som på de fleste LED LCD her er PIO klart bedre igjen. Bilde messig har Pio et bløtere bilde 9704 er klart skarpere.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...kommer an på behovet. Phillips er sikkert bedre på PC bruk, men når det gjelder film er det vel få som kan måle seg med Pioneer når det gjelder å vise grader av sort i mørke partier. Absolutt sort er ikke alt.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok

Snakket med SG idag g nye KRP var visst helt umulig å oppdrive, selv 50". Jaja, da får da vera!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er veldig interesert i få få tak i en KRP-500A så kan en jo kjøpe fra fyndborsen.se
    Kommer da på ca 26k inkl. frakt.

HAr selv handlet der og må si meg meget fornøyd hittil.

Se linken under fra flatpanels.dk om hva de fikk til svar fra pioneer Danmark angående PDP+ garanti i norden.

FlatpanelsDK - Forum for fladskærme :: Vis emne - VEJLEDNING: Pioneer LX5090H billigt fra Sverige

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var faktisk ei runde rundt i ålesund å letet selv i dag, og 50"kuro virker greit å få tak i, rundt 25 000kr.. flere butikker hadde denne inne..

60" er det ganske mye verre med, og hadde det ikke vært for prislappen på ca 40 000 så hadde jeg nok handlet selv... GOD tv ja, men ikke 40 000kr god!

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PIO er helt klart utrolig fet skjerm. Har 5090 selv, og jeg syns det er bedre bilde på denne enn PHILIPS sin.. Vurderte selv Philips sin skjerm en stund, men etter og ha sett PIO sin ved siden av philips med samme kilde og bilde, så var det ikke noen tvil for min del.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert folkens!

Takker og bukker for svar

Snakket med Soungarden, og de kunne da skaffe demomodell fra Ålesund. Stiller meg litt skeptisk til det hehe, men er vel gjerne ikke noe å frykte?

Edit: Er litt skeptisk til å kjøpe fra nettbutikk i utlandet - selv om det gjerne ikke er noe å frykte. Det er bare så utrolig greit å kunne troppe opp i en butikk hvis det skulle være noe gale med tv'en

Mvh KML

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Supert folkens!

Snakket med Soungarden, og de kunne da skaffe demomodell fra Ålesund. Stiller meg litt skeptisk til det hehe, men er vel gjerne ikke noe å frykte?

Edit: Er litt skeptisk til å kjøpe fra nettbutikk i utlandet - selv om det gjerne ikke er noe å frykte. Det er bare så utrolig greit å kunne troppe opp i en butikk hvis det skulle være noe gale med tv'en

Mvh KML
    Det er folk her som har kjøpt demo modeller med innbrente logoer da slike fort kan bli ståene med samme bilde natta over etc. I alle fall må du gjøre en avtale med butikken om å få sjekke den skikkelig, og om det skulle være noe å få returnere den.

Personlig ville jeg heller gått for ny vare fra nettbutikk i Sverige enn demo modell i Norge, med mindre du får fulle garantier og en meget god pris.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert folkens!

Mvh KML
    Heisann.

Du er vel fra bergensområdet Labbetuss?? Var på Expert ved siden av IKEA på Åsane her om dagen, og der hadde de en KRP-500A til salgs. Husker ikke prisen for øyeblikket...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert folkens!

Mvh KML

jeg har selv forhørt meg om denne, og fikk beskjed om at den hadde 1 død pixel, samt 1 pixel som viser feil farger iblant..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da hadde jeg ikke slått til om jeg visste det. Den var visst solgt nå.

Får høre noen andre steder, mulig 5090H kunne være en god kandidat?

Kjipet at den modellen ikke har Pure mode, som KRP-serien, som er skikkelig kalibrert fra fabrikk.....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogerengh
    Heisann.

Du er vel fra bergensområdet Labbetuss?? Var på Expert ved siden av IKEA på Åsane her om dagen, og der hadde de en KRP-500A til salgs. Husker ikke prisen for øyeblikket...
    Glimrende! Skal høre med dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Det er folk her som har kjøpt demo modeller med innbrente logoer da slike fort kan bli ståene med samme bilde natta over etc. I alle fall må du gjøre en avtale med butikken om å få sjekke den skikkelig, og om det skulle være noe å få returnere den.

Personlig ville jeg heller gått for ny vare fra nettbutikk i Sverige enn demo modell i Norge, med mindre du får fulle garantier og en meget god pris.
    Ja, en grundig sjekk er på sin plass før kjøpt, dog ikke så lett når de står andre steder i landet. Men men, får nett se hva det blir til.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da hadde jeg ikke slått tom jeg visste det. Den var visst solgt nå.

Får høre noen andre steder, mulig 5090H kunne være en god kandidat?

Kjipet at den modellen ikke har Pure mode, som KRP-serien, som er skikkelig kalibrert fra fabrikk.....

er det ikke bare å kopiere innstillingene fra en KRP noen andre har, inn på en 5090 da? eller er det andre ting som ikke er helt av samme kvalitet også?

selv har jeg en 5090 på hånd, som jeg vurderer, samt en 6090 (ble no litt stor på stua den kanskje?..) og vurderer også Pana V10e.

Samsung LEDen skal BORT!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Hvorfor V10 istedenfor Pioneer?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Hvorfor V10 istedenfor Pioneer?

rett og slett fordi mulig kinorommet blir lagt ned, siden det blir brukt mindre og mindre, og vurderer heller å skaffe et lite hakk bedre og større TV på stua, og bruke deler av anlegget her, hvor det vil bli langt mer brukt, samt vi da får 1 rom ekstra til annen bruk.

ps; dama er vant til pynt og 40", og mener jo selvfølgelig at 50" blir kjempe stor når vi målte opp størrelsen hvor TVen står - og 60" blir jo da aaaaltfor stor qt; vil jo ikke se ut som ei stue lenger da jo..

Jeg jobber med saken, saken er ikke helt henlagt enda, skal å se på Både V10 50" i morra og så får vi se ka som blir valget etterhvert..

synes også at hoppet fra 16500 for 50"V10e, opp til ca 25 000 + utlegg for bordstativ for 5090 (HVIS den ikke har blitt solgt siden sist jeg sjekket som var 2 dager siden..)

for se hva morgendagen bringer..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner den, men jeg er desverre villig til å gi det ekstra om bildet er så bra som det sies. Jeg er altfor pirkete på sortnivå og evne til å gjengi detaljer i det sorte desverre.

Er Pioneer'ene nye?

Gi meg gjerne tilbakemelding på hva som blir valget og hvorfor!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ifølge bladet hjemmekino så er faktisk sortnivået på V10 50" også kjempebra, ikke heeelt på kuro nivå, men så bra at de likte det de så.. og hva jeg har sett er jeg faktisk enig, så lenge man ikke står å ser på begge skjermene side om side, da vil man nok se forskjellen bedre..

så er jo det faktisk ting panasonic (og andre) gjør bedre enn Kuro, bevegelser i bilde, panoreringer etc gjør V10 faktisk betydelig bedre enn Kuroene, som da "hakker" mer..

så noe utklassing er det ikke, men ja, kuro er nok litt bedre enda, og utseende mener jeg jo at TV skal være sort, ikke sølv bordstativ osv som pana har dessverre..

hadde madammen gått med på 60, så hadde jo valget vært enkelt med 6090.. :P men synes vel egentlig at den blir noe stor på en stue jeg også.. :P
    skal ut døra å se litt på Pana og en titt på Kuro igjen nå, så får vi se hva som kommer i hus..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg faktisk vært å fått en demo, hvor jeg fikk mulighet til å dimme litt på lyset, og teste litt innstillinger, hadde en 5090H, side omside meg pana V10e i 42" og 50"

Det første jeg la merke til var hvor mye "dårligere" sortnivået og den opplevde kontrastet virker på 42", kontra 50".. dette med samme innstillinger.. Vet ikke om dette er mulig i det hele tatt.. men det virket altså slik side om side..

Men 42" var egentlig ikke interessant, så den ble rask droppet pga størrelse..

Kuro og V10 50", så klarte man side om side å se at det fremdeles var noe bedre sort på Kuro'en, men absolutt ikke så ille som jeg trodde på forhånd.. V10e var faktisk meget godkjent på dette området..
    Når lyset i rommet ble litt høyere, ble det opplevde sortnivået på Panasonic litt dårligere enn Kuro, trolig pga ingen filter foran panelet, som gjorde panasonic litt "grå" i overflaten.. dette virket ikke som noe problem så sant det ikke var masse lys i rommet.. skal også sies at Kuro absolutt trivdes best i mørkere rom..

på plussiden virker V10e betydelig mer lyssterk, så hvilken som faktisk var best i dagslys er vel også en smaksak, sånn sett..

alt i alt synes jeg faktisk at sortnivå i pana var meget habilt og godkjent, og når den kommer hjem vil forskjellen på de 2 virke enda mindre, ettersom jeg da ikke sammenligner de 2 side om side for hverandre.. det var da lettere å se forskjellene..

Sortinivå var altså tilfredsstillende på Pana, noe det virket som det ikke helt var på samme TV i mindre størrelse? hmm.. rart det?

Panoreringer, og f.eks fotball når ballen bevegde seg rask over skjermen virket faktisk Panasonic å være merkbart bedre enn Pioneer, og jeg ser jo faktisk en del fotball. i tillegg til prisen er såpass mye billigere for 50" begynner jeg nå merke at jeg muligens velger panasonic..

men så var det designet da, ikke det at panasonic ikke er pen.. den er faktisk ganske grei, og hadde de hatt alu detaljene i sort istede, kunne det blitt en meget flott TV i mine øyner.. så design vinner jo derfor Pioneer på..

Alt i alt mener jeg at det MULIGENS ikke vil være verdt å betale ca 8000kr + bordstativ mer for 5090, hvis man liker designet på begge..

men at det likevel vil skinne gjennom at samlet karakter på de 2, vil nok pioneer fortsatt være et lite hestehode foran enda, men ikke så langt foran som prislappen antyder..

beste TV : fortsatt pioneer (ikke lenger utklassing?)
    Beste kjøp: muligens panasonic..

så får madammen legge inn siste ord ang. størrelse og design, ettersom TVen muligens nå skal over på stua.. så da gjenstår det å se..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •