Pioneer KRP-500A vs Philips 9704, hvilken er best? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det første jeg la merke til var hvor mye "dårligere" sortnivået og den opplevde kontrastet virker på 42", kontra 50".. dette med samme innstillinger.. Vet ikke om dette er mulig i det hele tatt.. men det virket altså slik side om side..
    Joda, det stemmer det. Selv om det kan ha vært noe med innstillingene på 42 vs. 50 i ditt tilfelle, så måler de to 50V10E som jeg har fått testet en del bedre enn 42V10E. Så gå for 50 om du kan. Jeg har forøvrig skrevet noe mer om dette i en annen tråd.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Joda, det stemmer det. Selv om det kan ha vært noe med innstillingene på 42 vs. 50 i ditt tilfelle, så måler de to 50V10E som jeg har fått testet en del bedre enn 42V10E. Så gå for 50 om du kan. Jeg har forøvrig skrevet noe mer om dette i en annen tråd.

jeg hadde faktisk ventet litt på 58", men prisen på 45 000 satte en stopper for det, så jeg får min 50" til uka, og 55"LEDen går tilbake til butikken!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken LED var det?

Edit: Forøvrig knall at du skrev om inntrykk og erfaringer så langt! Jeg vurderer sterkt å bytte ut min nåværende Sony W5500 med denne

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Hvilken LED var det?

Edit: Forøvrig knall at du skrev om inntrykk og erfaringer så langt! Jeg vurderer sterkt å bytte ut min nåværende Sony W5500 med denne

jeg har hatt 2 stk samsung ue557070
    altså 55" edge led. jeg bruker denne film film, så har ledbaklys relativt lavt, samt generell lysstyrke lavt, så har ikke vært noe plaget med det andre nevner med mer lys i hjørner etc.. dette forsvinner for det meste når man skrur ned lysstyrke..

jeg har derimot hatt problemer med "bulker" i rammen, og når jeg fikk ny, var her enda flere og større bulker.. før jeg nå skulle få ny, pakket samsung opp flere TV før du skule sende til meg, og ALLE hadde slike bulker..

jeg mener TVen er såpass dyr at det ikke var akseptabelt at TVen skulle se "litt" skadet ut, uansett hvor mye det var, og siden de ikke klarer å skaffe en uten bulker, så hevet jeg kjøpet, og valget sto da mellom Kuro 50/60", og V10 50/58"

siden muligens 60" blei litt stort for min bedre halvdel, ble da 50" mest aktuelt, og basert på de forskjellige egenskaper vil jeg si at kuro fremdeles er svartens mester, men alldeles ikke langt foran V10e50", og når i tillegg pana var 8000kr billigere eks bordstativ på kuro, og også var bedre på bevegelser generelt, mener jeg at det var like greit å gå for en billigere løsning, og heller se hva panasonic klarer neste år med NeoPDPeco panalene, når de skal begynne å bruke/få tilgang på det de kjøpte opp av info av pioneer...

på stua i litt dagslys virker pana å ha mer lysstyrke som heller ikke var spesielt dumt.. :P

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere som vet hvordan sort- og kontrastnivået til Panasonic er sammenliknet med Sony W5500?

Dette er det som plager meg mest med Sony'en just nu.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Er det noen av dere som vet hvordan sort- og kontrastnivået til Panasonic er sammenliknet med Sony W5500?

Dette er det som plager meg mest med Sony'en just nu.
    sony V5500 hadde i hjemmekino 0,015 sortnivå, (ikke W altså)
    Pana V10e42"" 0,023 sortnivå.
    Pana V10e50" 0,002

altså, mine første antakelser ang 42 vs 50 v10 var korrekt, rimelig grei forskjell

nå er jo ikke det helt riktig å vurdere V sony mot W, men regner med det ikke er natt og dag.. pana 50" vil da ha bedre sortnivå regner jeg med..

men panasonicen hadde jo også bedre detaljering i det sorte, ikke kune bedre på absolutt sort.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    r det noen av dere som vet hvordan sort- og kontrastnivået til Panasonic er sammenliknet med Sony W5500? Dette er det som plager meg mest med Sony'en just nu.
    Jeg er redd for at det ikke var dette svaret som du ønsket deg. Men forskjellen er ikke så stor, og noen vil kanskje hevde (litt avhengig av hvordan du måler) at Sony`n har både bedre sortnivå og høyere kontrast (pga. høyere lysutbutte). Du som har hatt Pioneer LX508 (og kanskje LX5090?) merker nok at disse skjermene har noe å gå på i forhold til Pioneer. Har du muligheten til å teste V10?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har desverre ikke fått fatt i Pioneer sine skjermer enda, men har prøvd. Hvis sortnivået på Sony'en relativt likt sammenliknet med Panasonic, så må jeg si at det er rett og slett skremmende dårlig! Det er helt latterlig om et slikt sortnivå blir egnet som bra - selv den forrige projektoren min var bedre enn dette.

Jeg har veldig lyst å teste Panasonic'en opp mot Sony'en, men det blir ikke lett mtp plass og økonomi. Da må Sony'en selges først.

Er det noen som har lest noe om hvilke innstillinger som er gjeldende ved disse målingene (på Sony)? Ikke det at det generelt er ensbetydende med godt bilde, men hadde vært artig å se hvilke utslag det evt. hadde gjort her.

Så jo testen til Aftenposten på min nåværende Sony, og bildene som er tatt av den i mørke scener er ikke akkurat hva jeg ser på min skjerm. Der ser det nesten ut til at den ikke er langt i fra Pioneer Kuro. Jeg opplever ikke det slik her.....

Kontrastnivået på skjermen er bra, det er det ingen tvil om, men hvordan det står seg i forhold til er for meg usikkert desverre :-?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen bilder, dog dårlige grunnet at de er tatt med mobilkamera. De er ikke så hakkende gale mtp hvordan bildet oppfattes. Det eneste er vel at i mørke scener så er svart så forbaska grått, og dette kommer ikke fullt så godt med på bildet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har desverre ikke fått fatt i Pioneer sine skjermer enda, men har prøvd. Hvis sortnivået på Sony'en relativt likt sammenliknet med Panasonic, så må jeg si at det er rett og slett skremmende dårlig! Det er helt latterlig om et slikt sortnivå blir egnet som bra - selv den forrige projektoren min var bedre enn dette.
    Det forutsetter jo at skjermen er noenlunde riktig stilt inn på kontrast og sortnivå (Brightness). Har du f.eks. forsøkt en DVE plate? Disse skjermene fra Sony bør ikke være så dårlige. Jeg har riktignok bare lånt 46-varianten av W5500, og innsynsvinkelen er jo litt dårlig sammenliknet med plasma. Men har du riktig gamma-kurve? Det blir fort litt tamt om den ligger på 1,9-2,0, mot referansen på 2.2 (V10 klarer det meget bra, G10, ligger på ca. 2.1)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke nøyaktig hvor den ligger, men har prøvd meg fram på veldig mange ulike innstillinger.

Har fulgt de oblig. anbefalingene hva innstillinger angår (fargetemp etc), og har videre justert utifra DVE. Skal bestille HD-versjonen ikveld. Jeg har også vurdert proffkalibrering i tillegg til ny skjerm.

Innsynsvinkelen er ikke så bra, men jeg er glad jeg ikke valgt Samsung 7000 serie LED-LCD, for disse er dobbelt så ille som min nåværende igjen. Det er vel også et av hovedankepunktene.

Hvorfor kan de ikke bare ha tilbud på Pioneer 50" til 20k? (skal vel sies at de har sine unoter de også)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved fargetempteratur satt til "Warm 2" skal skjermen tikke temmelig greit inn på D65- Krever noen små justeringer, men dette tukler jeg ikke med siden jeg ikke har skikkelig måleutstyr til det.

Hvitnivå, sortnivå, skarphet osv er justert utifra kalibreringsdisk. Bakgrunnsbelysning også naturligvis. Er nesten litt irriterende å ha mulighet til å justere bakgrunnsbelysning også i og med at det fort blir blasst i mørke scener med minimum bakgr.belysning, men samtidig mindre svart med bedre sprut i bildet med høyere bakgr.belysning....... Å slippe dette anser jeg nesten som en fordel i favør plasma, selv om det har sine fordeler også så klart.

Noe som jeg vet vil irritere meg med plasma (om jeg skulle være så uheldig å få et eksemplar med et slikt problem) er buzz'ing fra plasma-panelet. Er dette er utprget problem hos Panasonic også? Hører Samsung og Pioneer er veldig plaget med dette.......

Hvordan er det med innbrenningsproblemer på nyere panel?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette er utprget problem hos Panasonic også? Hører Samsung og Pioneer er veldig plaget med dette....... Hvordan er det med innbrenningsproblemer på nyere panel?
    For min del har "buzzing" ikke vært noe problem med Panasonic. Du kan riktignok høre når viftene slår inn på enkelte modeller, men her er ikke den forferdelige støyen som på Samsund PS855 og Pioneer LX507/508 og delvis 5090/KRP (varierer dog åpenbart fra enhet til enhet).

Innbrenning eller rettere sagt I.R. var ikke noe problem på de gamle modellene Panasonic PA30 og PA50. Dette ble imidlertid et "issue" på de neste modellene og toppet seg omkring PX80, der selv min gamle mor fikk IR på sin skjerm da den var ny.

På den siste generasjonen er dette bedre igjen. Panasonic V10E i THX-modus vil ikke kunne få innbrenning, uten virkelig uvettig bruk....;-)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •