Lyd ut på Samsung B7070

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd ut på Samsung B7070

Hei!

Er det noen som har noen tips om hvordan jeg kan få til lyd ut fra Samsung B7070? Har en noe eldre forsterker uten optisk audio inn og greier ikke å få koblet lyden fra TVen på anlegget på andre måter. Har prøvd å koble lyden rett fra kilden (PS3, dvdspiller, dekoder, ++), men får ikke til sync mellom lyd og bilde når jeg gjør det på denne måten.

Er jeg nødt til å kjøpe D/A-konverter? Vil helst slippe det for å unngå enda en boks ved TVen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Kjenner ikke denne modellen, men har den scartinnganger?

De fleste av disse har vanlig analog lyd ut. I så tilfelle trenger du bare å kjøpe en kabel på radio/tv forretningen din. De aller fleste har nok fortsatt slik i sortemanget vil jeg tro.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poeng, det burde jeg selvsagt sagt fra om. Det er mulighet for å koble på SCART via en EXT-port. Jeg har prøvd å få dyttet lyden ut der, men uten hell. Det er også en component-port ved siden av (også den via et annet interface), men jeg vet ikke om jeg kan få ut lyden derfra heller... Kan gi det et forsøk nå!

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må bruke en scartovergang med in/out.
    Den overgangen som følger med skjermen fungerer kun inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd med de kablene som ligger i vedlegget, men det fungerte ikke. Skjønner ikke helt hvorfor det ikke går. Skal det virkelig være nødvendig med D/A Converter for å få lyd fra TVen over på anlegget?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på bildet at scarten står på "in", den skal som du sikkert også vet stå på "out".
    En kompis med en 7070-skjerm sleit med samme problemet som deg og det løste seg i hvert fall hos han når vi koblet på overgangen som er avbildet i min forrige post.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Du må bruke en scartovergang med in/out.
    Den overgangen som følger med skjermen fungerer kun inn.
    Jeg kjøpte meg en slik overgang idag og kobla den til kabelen som fulgte med TV'en. Jeg plugga den ene enden i EXT (RGB) på TV'en og den andre med rød og hvit kabel til stereoanlegget. Jeg har satt overgangen til "out" og lyd på TV'en til å sendes til ekstern høyttaler, men får null lyd ut. Hva gjør jeg galt?

-A

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har scartovergangen alle "pinnene" i kontakten?
    Mulig det i tillegg er en innstilling i menyen, men kan ikke huske at vi gjorde noe der.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Har scartovergangen alle "pinnene" i kontakten?
    Mulig det i tillegg er en innstilling i menyen, men kan ikke huske at vi gjorde noe der.
    Jeg kan ikke se at det mangler noen pins, hvis det er det du mener. Én pin pr. hull i kabelen som fulgte med TV'en.

-A

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bruker ekstern tuner, får du ikke lyden ut av scart på B7070. Du får kun lyden ut via scart hvis du bruker en av de innebygde tunerene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Hvis du bruker ekstern tuner, får du ikke lyden ut av scart på B7070. Du får kun lyden ut via scart hvis du bruker en av de innebygde tunerene.
    Jeg har UE40B6000, jeg antok at fremgangsmåten var den samme. Er optisk ut eneste mulighet eller kan jeg også få til dette ved å bruke innebygd tuner? Hvilke grep må jeg i så fall gjøre?

Edit: Kremt... jeg bruker HD PVR fra Get for TV-signaler, og det aner meg at jeg dermed går utenom TV'ens tuner, og dermed ikke vil kunne få lyd ut via Scart...? Oh well, jeg tar lyden fra PVR'en og BD-spilleren direkte til forsterkeren, så jeg får vel bare leve med at lyd og bilde av og til er litt ute av sync.

-A

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så dette betyr at man er i trøbbel dersom man har enheter som kobler til TVen med komponent eller VGA også?

Scenariet er at jeg skal koble Xbox360 (gammel versjon uten HDMI) til TVen med VGA, og optisk til en receiver. Tilsvarende kobler jeg en HTPC til TVen med HDMI (men jeg tror ikke det sendes lyd fra skjermkortet), og optisk til en receiver. I tillegg er det jo den berømte Get HD PVRen som ikke sender DD5.1 over HDMI så derfor vil jeg koble den til receiver med coax. Dette er uproblematisk på min nåværende TV. De gangene jeg har opplevd at lyden er ute av synk på enkeltkanaler så har det vært noe galt med sendingene ettersom det har vært usync både på digital lyd, analog lyd (RCA) OG på TVens egne høyttalere (via HDMI).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •