LG 42LH5000 og Canal Digital CAM modul

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG 42LH5000 og Canal Digital CAM modul

Noen som har forsøkt Canal Digital's CAM modul i denne TV'n? Har akkurat kjøpt TV'n og er storfornøyd. Er CD kunde, men har ikke HD dekoder pr. i dag. Så enten må jeg ut med 2900 for en HD PVR dekoder eller 990 for CAM modul og kort. TV'n er ikke på listen til CD over godkjente TV'er.

Jeg hadde en CAM modul liggende (Conax) som jeg stappet smart kortet fra CD dekoderen inn i. Måtte endre land på TV til Finland, men da fant den alle kanaler inkl HD kanalene. Nydelig å se på HD TV, det må jeg si.

Men på kanalene Discovery HD, Silver HD og SVT1 HD får jeg ingen lyd. Hverken i TV eller recevieren som er tilkoblet via optisk SPDIF. I følge "info" bildet på kanalene sender de alle Dolby Digital, mens de fleste andre HD kanalene sender mpeg. Men feks Animal Planet HD sender også Dolby Digital, og der får jeg lyd.

Så til spørsmålet: Er det noen som har noen ideer om hvorfor jeg ikke får lyd på de nevnte kanalene. Kan det være CAM modulen som ikke er Canal Digital godkjent eller er det lite trolig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CAM modul - LG 42lh5000

Hei!

Fikk du svar eller fant du ut om du kunne bruke CAM kortet til CD på denne TVen? Jeg har samme tv, med HD-dekoder fra CD, og sikkert like fornøyd som du. Jeg ønsker uansett å fjerne dekoderen dersom dette er mulig. Fint om du har svar du kan sende meg!

Takker på forhånd!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sanoj09
    Hei!

Fikk du svar eller fant du ut om du kunne bruke CAM kortet til CD på denne TVen? Jeg har samme tv, med HD-dekoder fra CD, og sikkert like fornøyd som du. Jeg ønsker uansett å fjerne dekoderen dersom dette er mulig. Fint om du har svar du kan sende meg!

Takker på forhånd!
    Nei, fikk aldri noe svar. Men som det står så virker det med de begrensningene nevnt over (må sette land til Finland og ingen lyd på et par av HD kanalene). Selv endte jeg opp med å kjøpe HD PVR dekoderen fra CD og er stort sett fornøyd med denne. Det hender at (spesielt HD) kanalene hakker litt, men det skyldes nok mest den 20 meter lange "billigste-coax-kabelen-de-hadde-på-Clas Ohlson" som jeg bruker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen

Var vel det samme de sa på kundeservice. HD kanalene funker riktignok fin med Clas Ohlson sine eminente produkter her. Eneste glippen jeg opplever er at det "smeller" når jeg skifter kanal noen ganger, uvahengig av volum på tven eller dekoder.

Uansett takk for tilbakemeldingen!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •