Ny TV til jul, da jeg er missfornøyd med min gamle.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny TV til jul, da jeg er missfornøyd med min gamle.

Kjøpte i 2007 en 37" Elfunk LCD. Jeg er ingen tv freak, men dette må være noe av de dårligste tv'ene som er produsert. Selv med dagesvis med justering/kalibrering får jeg den ikke OK.

Nå er jeg på ny tv jakt, og er da på jakt etter en 42" ++
    Er åpen for både plasma og lcd, men jeg har sterke sol og lysforhold her på stuen, så da tror jeg nok en LCD vil fungere best.

Jeg har nesten lest meg grønn på tv anbefalinger her på dette fantastisk flotte forumet, så derfor spør også jeg om anbefalinger angående ny tv.

Tv'n brukes stort sett til normal tv-titting, fotball, sport og endel DVD film.

Jeg har CanalDigital(analogt) parabol. Kommer nok til å oppgradere til HD etterhvert...

Ser for meg en pris på ca 8000,- +/-

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chrisonfire

Jeg tror også at G10 vil være et godt valg, meget flott bilde for en rimelig penge. etter det jeg har lest så må det nok bli den tv`n som gir deg mest bilde for pengene.

Jeg venter selv på en 50" G10 og gleder meg masse til å få den i hus, dette blir min fjerde panasonic plasma tv og jeg har vært fornøyd hele veien...

Jeg ser det er mange som "kvier" seg for å kjøpe plasma fordi man har vindu i stua si, jeg har hatt plasma i alle år og har rimelig mye vindu i stua mi, jeg har til og med et vindu rett til venstre for tv også og dette har aldri plaget meg i det hele tatt:-D

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter selv på en 50g10 kjøpt fra Elprice.

42g10 til under 8000
    Panasonic 42plasma-TV full-hd 600Hz TX-P42G10E - billig hos elprice.no

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beiver
    Venter selv på en 50g10 kjøpt fra Elprice.

42g10 til under 8000
    Panasonic 42plasma-TV full-hd 600Hz TX-P42G10E - billig hos elprice.no

Jeg kjøpte også fra elprice.no.
    Bare så synd at elprice bruker DHL som transportør, de er jo helt håpløs, den første tv`n ble rotet bort i posten men nå er den andre på tur til meg.

Under 8000.- for en så god tv, det må vel sies æ være et godt kjøp, jeg tror ikke du trenger å lete mer....LØP OG KJØP:-D

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Jeg kjøpte også fra elprice.no.
    Bare så synd at elprice bruker DHL som transportør, de er jo helt håpløs, den første tv`n ble rotet bort i posten men nå er den andre på tur til meg.

Under 8000.- for en så god tv, det må vel sies æ være et godt kjøp, jeg tror ikke du trenger å lete mer....LØP OG KJØP:-D
    Fikk min til samme pris som nettbutikken på Elprice Vinterbro 11999,-

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bazz
    Nå er jeg på ny tv jakt, og er da på jakt etter en 42" ++
    Er åpen for både plasma og lcd, men jeg har sterke sol og lysforhold her på stuen, så da tror jeg nok en LCD vil fungere best.
    Enig. Plasmaen som er foreslått lenger opp her fungerer best i dempet belysning. I sterk solskinn vil en LCD se mye bedre ut. Eventuelle forskjeller i kontrast/sortnivå mellom Plasma og LCD vil heller ikke komme fram ved en slik belysning.

Men mange LCD-skjermer har en slags glossy flate foran skjermen som reflekterer minst like mye lys som plasma. Spesielt gjelder dette de nyeste LG-skjermene, samt det meste fra Samsung.

De beste kjøpene (i mine øyne) sett i forhold til budsjett er da Philips 42PFL7404H (42" LCD) og Sony 40W5500 (40" LCD). Sonyen har nok hakket bedre bilde, mens Philipsen har bittelitt større bilde. Begge får du for rundt 8500 kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Jeg ser det er mange som "kvier" seg for å kjøpe plasma fordi man har vindu i stua si, jeg har hatt plasma i alle år og har rimelig mye vindu i stua mi, jeg har til og med et vindu rett til venstre for tv også og dette har aldri plaget meg i det hele tatt
    Dette har mye med vinkling/plassering av TV og sittegruppe, type skjerm, samt øynene som ser. Kanskje du ville vært tjent med en annen TV i din situasjon, kanskje ikke. Men det er skummelt å gi råd av typen "og dette har aldri plaget meg", da din situasjon ikke nødvendigvis er overførbar til alle andres.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalapenos
    Dette har mye med vinkling/plassering av TV og sittegruppe, type skjerm, samt øynene som ser. Kanskje du ville vært tjent med en annen TV i din situasjon, kanskje ikke. Men det er skummelt å gi råd av typen "og dette har aldri plaget meg", da din situasjon ikke nødvendigvis er overførbar til alle andres.

Men, er det ikke ut i fra egne erfaringer vi gir råd og tips da...hva gjør du, deler du bare erfaringer som du har lest deg frem til?

Da er det jo bare tull å skrive inn her, vi kan jo heller lese oss frem til det, det finnes jo tester på tester på nettet om forskjellige skjermer..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalapenos
    Enig. Plasmaen som er foreslått lenger opp her fungerer best i dempet belysning. I sterk solskinn vil en LCD se mye bedre ut. Eventuelle forskjeller i kontrast/sortnivå mellom Plasma og LCD vil heller ikke komme fram ved en slik belysning.

Men mange LCD-skjermer har en slags glossy flate foran skjermen som reflekterer minst like mye lys som plasma. Spesielt gjelder dette de nyeste LG-skjermene, samt det meste fra Samsung.

De beste kjøpene (i mine øyne) sett i forhold til budsjett er da Philips 42PFL7404H (42" LCD) og Sony 40W5500 (40" LCD). Sonyen har nok hakket bedre bilde, mens Philipsen har bittelitt større bilde. Begge får du for rundt 8500 kr.
    Jeg ser jo at mange anbefaler plasma, selv om jeg skrev at Tv'n skal stå på en lys og solrik stue. Jeg har på sommerstid, solen inn på stuen helt til 23.30, men det er ikke direkte på tv'n. Mulig det som sies om at plasma ikke fungerer så bra i lyse omgivelser er litt overdrevet? Jeg har ikke nok erfaring til å uttale meg om det.

Uansett så vil jeg ikke dra for gardinene etc. hver gang jeg skal se på en film feks.

Selv hvor dårlig den Elfunken jeg har i dag er, så er det i hvertfall ingen problemer å se på den når stuen er opplyst.

Jeg kommer nok til å vurdere både Panasonicen og Philipsen, da de virker meget ok i forhold til prisen begge to.

Takker så langt for svar, og håper fortsatt på videre anbefalinger og erfaringer også...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung vant vel testen i en eller annen avis for en uke siden.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAr selv Panasonic Plasma.. STOOR fornøyd, men den er alergisk mot sollyse stuer!

Er som du sier, LCD er nok tingen da, min anbefaling går til denne:
    LCD TV fra Samsung og NAD av beste kvalitet | Hi-Fi Klubben: SONY KDL-46W5710 LCD TV
    Eventuelt 40" da, som er endel rimeligere .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg lest litt om de anbefalte tv'ene som jeg vurderer :

Dvs:
    1: Panasonic P42G10E (plasma)
    2: Philips 42PFL7404H (LCD)

* men så dukket det også opp en annen tv som må vurderes, og det er en Sony Bravia 46" LCD-TV KDL-46V5500 som jeg kan få for 8490,-

Så da sitter jeg å grubler på om jeg bør ta Panasonicen, Philipsen eller rett og slett Sony'n som er 46 tommer. Håper på litt hjelp her med tanke på mine lysforhold på stue, tv bruk, tv signaler etc. (nevnt i første innlegg)

Avtstand til TV er fra ca. 3 til 5 m.

Takker for svar....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •