Sony KDL-37W5500. Noen med erfaring? Ok kvalitet med kabel-tv fra Get?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony KDL-37W5500. Noen med erfaring? Ok kvalitet med kabel-tv fra Get?

Hei. Vurderer å hive ut min gamle bilderørsskjerm og få inn min første LCD-tv.

Skal ha en 37'' som blir hoved-tv i huset. Skal brukes til en miks av tv-tittting, playstation-spilling og film (i den rekkefølgen). Budsjett < 7.000,-

Har sjekket endel reviews og min foreløpige favoritt er Sony KDL-37W5500. Særlig fordi det ser ut til å være et godt tilbud på mpx.

Ser forøvrig at komplett.no selger KDL-37V5500 til 1.500,- mer! KDL-37W5500 er vel hakket hvassere med blant annet 100 Hz Motionflow? Burde ikke KDL-37V5500 være billigere?

Vurderer også LG's 37LH4000, men denne har fått mindre bra omtale de stedene jeg sjekket og med samme prisnivå tror jeg at den blir valgt bort.

Har også sjekket ut Samsung, men 6-serien ser ut til å bli for dyr og 5-serien har ikke 100Hz (som av en eller annen grunn har blitt et krav for meg).

Det jeg uroer meg mest for er hvordan bildekvaliteten blir med standard kabel-signaler fra Get. Altså ingen Riks-TV, digital-tv. Noen som har erfaringer?

Ser forøvrig at KDL-37W5500 ikke står spekka med RF-inngang (som vel jeg trenger med mine analoge kabelsignaler). Er dette en spøk/uteglemmelse eller er denne inngangen i ferd med å forsvinne fra tv'er?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ha en 37'' som blir hoved-tv i huset. Skal brukes til en miks av tv-tittting, playstation-spilling og film (i den rekkefølgen). Budsjett < 7.000,-

Har sjekket endel reviews og min foreløpige favoritt er Sony KDL-37W5500. Særlig fordi det ser ut til å være et godt tilbud på mpx.

Ser forøvrig at komplett.no selger KDL-37V5500 til 1.500,- mer! KDL-37W5500 er vel hakket hvassere med blant annet 100 Hz Motionflow? Burde ikke KDL-37V5500 være billigere?
    Sony KDL-37W5500 er en veldig bra skjerm! Den er bedre enn V5500, selv om begge er gode. Til den prisen du nevner er det få (om noen) alternativer. Jeg kjøpte for kort tid siden en Panasonic TH-37PX80 til min mor, men hadde jeg skulle kjøpt i dag, hadde det blitt nettopp W5500.

Godt valg!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!
    Kan noen forresten bekrefte/avkrefte om den grå stripa i øvre venstre hjørne av TV'n bare er en refleksjon på fotoet eller om tv'n faktisk har en sånn "design-stripe." Virker litt rart....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tendilenz
    Takk for svar!
    Kan noen forresten bekrefte/avkrefte om den grå stripa i øvre venstre hjørne av TV'n bare er en refleksjon på fotoet eller om tv'n faktisk har en sånn "design-stripe." Virker litt rart....

Det er bare på bildet, jeg har sett tv`n og den har samme farge rundt hele rammen:-D

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

[QUOTE=tendilenz]Hei. Vurderer å hive ut min gamle bilderørsskjerm og få inn min første LCD-tv.
    Det jeg uroer meg mest for er hvordan bildekvaliteten blir med standard kabel-signaler fra Get. Altså ingen Riks-TV, digital-tv. Noen som har erfaringer?

Det beste med en "gammel" billedrørstv er at den får analoge tv signaler til å se helt OK ut....en moderne flat tv får disse signale til å se stort sett jævelige ut...så skal du ha noe utbytte så må du få deg en digital boks av ett eller annet slag...
    mvh
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Det beste med en "gammel" billedrørstv er at den får analoge tv signaler til å se helt OK ut....en moderne flat tv får disse signale til å se stort sett jævelige ut...så skal du ha noe utbytte så må du få deg en digital boks av ett eller annet slag...mvh
    Get-dekoderne sender "digitale" signaler. Jeg syns du tar hardt i når du sier at disse signalene ser "stort sett jævelige ut" på moderne flat-TV. Det kan vel være noen ulikheter mellom merker og typer når det gjelder prestasjoner på SD-signaler, men de fleste håndterer det helt greit.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm...nettopp dette jeg er i tvil om, hvor bra det blir med standard kabel-tv.

Ser forresten at jeg kan få Samsungs LE37B655 til 7.500,- på netshop. Så da står det mellom den og Sony's KDL-37W5500 til 6.000,- på mpx.no. Kanskje kjipt å være gnien på 1500,- for en tv man skal ha i mange år.... Men disse to kommer jo ganske likt ut på tester så vidt jeg kan se.

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tester er en ting, dine egne øyne noe annet. Det opplagte svaret er : dra ut og se på kandidatene dine i butikk, og se hva du liker best ! Be om å få se dem på "vanlige" TV-signaler og på HD-innhold. Prøv å se dem under så like forhold som mulig. Husk det er DU som skal leve med TV'n.. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Treespider
    Get-dekoderne sender "digitale" signaler. Jeg syns du tar hardt i når du sier at disse signalene ser "stort sett jævelige ut" på moderne flat-TV. Det kan vel være noen ulikheter mellom merker og typer når det gjelder prestasjoner på SD-signaler, men de fleste håndterer det helt greit.
    Dersom du bor i borettslag og har kabel rett ut av veggen, altså uten engang å gå via Gets enkleste dekoder, og plugger kabelen rett inn i koax-inngangen på TVn - da er vel signalene helt analoge fremdeles?
    Dette vil vel se "mer hakkete og grøtete" ut på en ny 100 Hz flatskjerm enn en gammel billedrørs TV. Derfor vil jeg anbefale å investere i dekoder med digital signalbehandling via HDMI direkte inn i flatskjermen når man først går til skrittet å kjøper ny TV.

Jeg kjøpte akkurat Samsungs LE37B655 fra netshop til ca. 7500. Meget fornøyd med den. Har fått gode tester (få i Norge, men finner en del tester ved å søke på LE37B650 som den heter i ikke-nordisk versjon (tror jeg)) og har veldig gode specs i forhold til pris. Jeg vet imidlertid ikke noe om Sonys W5500, men dette ser også ut til å være et svært godt valg. Noen som har prøvd å sammenligne disse to i praksis?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bekrefte at KDL-37W5500 er en meget god TV, iallfall om man tar i betraktning at denne koster 6000,-. Tror det er vanskelig å finne andre TV som kan matche det til den prisen.... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kinzler
    Dersom du bor i borettslag og har kabel rett ut av veggen, altså uten engang å gå via Gets enkleste dekoder, og plugger kabelen rett inn i koax-inngangen på TVn - da er vel signalene helt analoge fremdeles?
    Dette vil vel se "mer hakkete og grøtete" ut på en ny 100 Hz flatskjerm enn en gammel billedrørs TV.
    Nettopp det jeg mistenker. Spørs om det ikke går mot digital-tv fra Get etter dette tv-kjøpet.

Sitat Opprinnelig postet av alligator77
    Kan bekrefte at KDL-37W5500 er en meget god TV, iallfall om man tar i betraktning at denne koster 6000,-. Tror det er vanskelig å finne andre TV som kan matche det til den prisen....
    OK, takk for anbefaling. Tror det blir denne selv om også Samsungs 6-serie ser fin ut.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •