Samsung 6 serie LCD vs 6-/7-serie LED

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Lars_N sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung 6 serie LCD vs 6-/7-serie LED

Fikk av selger i dag anbefalt Samsung 6-serie LCD (Samsung LE46B655) foran 6-/7-serie LED (UE46B6050/7050). Dette var uten tanke på prisforskjell, og anbefalingen var enda klarere når denne ble regnet inn.

Dette var i en butikk som bør ha litt over "elkjøpsnittet" peiling på hva de selger og selgeren ble hentet fram av andre i butikken da spørsmål om TV ble reist. Befriende å høre en selger som anbefaler det billigste produktet for en gangs skyld.

Likte ærligheten, og synes tven så veldig bra ut i butikken, men lurer på om det er noen som har erfaringer eller meninger angående dette?

Finner veldig lite erfaringer og tester av Samsung LE46B655, men veldig mange overveldende positive tester av Edge-LED tvene. Noen som har sett disse opp mot hverandre eller vet om tester av disse mot hverandre?

Synes det er rart at LCD'en har blitt så lite omtalt, men det er jo enormt mange TV'er der ute og hvis den skulle kunne måle seg mot LED til langt høyere pris, er det jo logisk at Samsung ikke vil teste dem mot hverandre.

Samme selger sa også at 100 Hz bør skrus av i de fleste tilfeller, da tvene ikke klarer å regne bildene hurtig nok og blue-ray f.eks. kun er 24 bilder i sekundet. Han sa at det ble litt mer hakking ved panorering uten 100 Hz på, men at dette knapt var merkbart og at fordelene med å ha det av klart veier opp mot å ha det på bortsett fra i et par spesialtilfeller.
    Er det noen som har noen sterke meninger angående dette?

Når det gjelder TV har jeg vurdert Samsungs 46 tommere (LED og LCD) mot Sony 46W5500 og Philips 47PFL8404H.

Skal brukes i en stue hvor det ofte er mye dagslys og lys generelt og den vil brukes mest til TV-titting (snart fra HD-kilde) og litt film (DVD/Blue-ray).

Noen som har noen anbefalinger, tips å komme med her?

Samme selger mente Samsung slo Sony og var i en annen butikk og tittet på Philips mot Samsung uten å bli imponert, men litt usikker på kalibreringen.

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte 46"6050led i sommer, og har ikke noe og utsette på den, annent en at det kreves litt instillinger før bildet er bra. Fabrikkinsillinger er ikke veldig gode. Har fiber nett og litt HD kanaler, og det er rått. Det er noen sendinger i ikkeHD som er nesten like gode (NRK og TVN utmerker seg. Likeså SVT).

Bruker den til daglig tv for hele familien, og energibruken var ett viktig poeng for meg /gikk fra Plasma som brukte 450w, til denne som bruker 105w.

Forskjellen på 6/7/8 serie når det kommer til panel (bilde) er jeg veldig usikker på. Men du får mer duppeditter og løsninger med de dyrere, men jeg klarte ikke å se forskjell på dem i butikk, da valgte jeg bort trådløst internett, og allt annent ræl, og gikk for knall bilde

Jeg handlet på Lefdal og pruttet ned fra 22k til 16k i Juli i sommer. Så det er mange muligheter, også på de store kjedene

LCD (655) kjenner jeg ikke, men har en følelse av at du ikke bommer, Samsung har levert bra standard nå de senere år, og særlig fra 2008 og fremover.

Jeg kjøpte en billig 32"4serie HDready tv til andre stuen i helgen, litt på bakgrun av det jeg så i butikken, men gamblet litt på Merke, og kan ikke si meg misfornøyd nå i etter tid, helt grei tv til 3700,- (4200,- men så prutta vi litt da )

Så siste, helt usakelige komentar, Kjøp LED, det er kulere

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Fint å høre at det også ser ok ut uten HD signaler og ikke minst at det er såpass prutningsmonn på Lefdal :-D
    6050 er en kjempefin TV.

Lurer likevel fortsatt på om det er noen som har erfaring med LExxB655 eller andre "gammeldagse" LCD fra Samsungs nåværende portefølje?

Lars

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars_N
    Dette var i en butikk som bør ha litt over "elkjøpsnittet" peiling på hva de selger og selgeren ble hentet fram av andre i butikken da spørsmål om TV ble reist. Befriende å høre en selger som anbefaler det billigste produktet for en gangs skyld.
    Butikkens fortjeneste på et produkt er ikke nødvendigvis sammenlikbart med prislappen ut til kunde...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dobbelpost..

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at B655 har nesten like godt bilde som LED'n, men ser man bort fra prislappen ville jeg helt klart valgt LED.

Noe mer dybde i bildet, noe bedre svartnivå, fetere å se på og bruker noe mindre strøm.

Om det er verdt prisforskjellen blir jo en vurdering hver enkelt må gjøre

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat kommet hjem fra en butikkrunde, og studerte 655 LCD opp mot 7070 'LED'...syns 655 kom veldig godt ut, jeg så ikke mye forskjell på bildet. Da var begge hengt opp "rett fra esken" i film-modus.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalapenos
    Butikkens fortjeneste på et produkt er ikke nødvendigvis sammenlikbart med prislappen ut til kunde...
    Så langt hadde jeg ikke tenkt, men det er jo et godt poeng.

Takk for tilbakemeldinger fra dere som har sett og vurdert LED mot LCD. Høres ut som mye av det jeg tenkte stemmer, at forskjellene egentlig ikke er så store og at det er uenighet om hva som faktisk er best?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •