Beste 42" LCD for "film-følelsen"?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste 42" LCD for "film-følelsen"?

Hei folkens!

Jeg var den siste mannen i verden med tykk-TV, og fredag døde den. RIP. Dvs, den kan gjenopplives ved å slå TVen i hodet Donald-style, men dette må gjøres jevnlig. Som dere kan gjette går dette litt utover filmgleden (men kan gi en ekstra dimensjon til voldsfilm ...)

Anyway, jeg trenger ny TV. 42" ser ut til å passe meg fint. Jeg har planer om å bruke en Mac Mini med Plex som HTPC, og derfor regner jeg med at det lønner seg med en LCD i stedet for plasma.

Men! Jeg liker ikke så godt den overrealistsiske video-looken som jeg ser på flere og flere LCD-tver! Dvs jeg synes den suger skikkelig. Jeg ser mest film, og mye gammel film. Jeg liker film-følelsen, ikke at alt ser ut som video. Det er noe med hele bildet i fokus og de overnatulig fluide bevegelsene som ødelegger opplevelsen min.

Kjøpte en billig Panasonic plasma til svigers for et par år siden, og den har fantastisk film-følelse (men ikke full-HD). Men plasma er vel ikke helt det beste når jeg skal ha en Mac Mini som leverandør av signaler?

Hva slags LCD kan jeg velge for å få best mulig "klassisk" film-følelse? Holder det å skru av 100Hz/MotionFlow/whateveritscalled på de fleste LCDer?

Busjettet er <10.000 NOK

TVen skal ellers svelge signaler fra den billigste Get-boksen og en enkel DVD-spiller.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har sikkert vært i butikken og sett på tver, og da står de som regel i "dynamisk" modus. Be om å få prøve med "Movie" så får du en litt bedre pekepinn.
    Slår du av all gimmick, så er du et godt steg på vei. I tillegg justerer du det slik at du har rolige og naturlige farger, dette kan du oppnå med litt research og gjøre en god kalibrering.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders74
    Kjøpte en billig Panasonic plasma til svigers for et par år siden, og den har fantastisk film-følelse (men ikke full-HD). Men plasma er vel ikke helt det beste når jeg skal ha en Mac Mini som leverandør av signaler?
    Nå kjenner jeg ikke til Mac Mini, men har aldri hørt noe om at disse skal ha et kompatibilitetsproblem ift. plasma. Seriøst, dersom filmfølelsen er viktig bruk pengene på en Panasonic G10 plasma. Billig er det også.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har til gode å se en LSD-skjerm som gir meg kinofølelse! ;-)
    Anbefaler deg å ta en titt på Panasonics plasmamodeller: I din prisklasse tilsier vel det G10, og evt. V10-modellene.
    Lykke til!! :-D

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wolf2
    LSD-skjerm
    Hehe, må få lov å le

Panasonic G10 vil jeg også anbefale!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk folkens! Da blir det sikkert en G10. Fine priser ja

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders74
    Ok, takk folkens! Da blir det sikkert en G10. Fine priser ja

Bestillte min fra elprice.no for 11999.- må si at det er veldig mye tv for pengene. jeg har kommet frem til at jeg ikke orker å legge så mye penger i en tv at det kommer til å svi i hjerte når den skal selges med et sinnsykt tap.
    Da er det bedre å finne en tv til en fornuftig pris og heller kunne bytte igjen innen rimelig kort tid når jeg vil ha en større skjerm:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    42" G10 til ca 8.500 på Komplett, ikke dårlig. Kommer i morgen, blir hyggelig med ny TV.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •