Sony vs Philips x 2 vs Samsung?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony vs Philips x 2 vs Samsung?

Hei,

Tiden er kommet for ny tv, og jeg vender meg til menigheten her på forumet for råd og tips!

Min egen situasjon kan jeg vel legge frem slik:

Tven skal henge på en vegg med mye lys fra vindu (så LCD er vel førstevalget?)
    Avstanden fra tv til hode er ganske nøyaktig 4 m. Vil 40" være nok?
    Tven vil bli brukt til en del tv-titting via GET kabel tv, DVD, BD og spill fra Playstation 3.

Samt en ting om min erfaring, som er ganske snever. For tiden har jeg en eldgammel Samsung 27" der både ansikter og raske bevegelser blir til en farget "grøt" når actionscenene blir for heftige... Men jeg delte en periode leilighet med en kompis som hadde en Sony 40W4000, og denne tven syns jeg var virkelig bra, både på digitaltv og playstation. Så der ligger "lista" mi nå vil jeg tro.

Pris er også viktig her, kan jeg bli fornøyd til 6-8000 kr så hadde det vært fantastisk, men er villig til å gå opp mot 10 000.

Modeller jeg vurderer:

Philips:

42PFL5604H: Philips 42" LCD TV - 42PFL5604H Full HD - MPX.no - Elektromarked

(prismessig veldig gunstig?)

42PFL7404H: Philips 42" LCD TV - 42PFL7404H Full HD - MPX.no - Elektromarked

Sony:

KDL-40W5500: Sony 40" Bravia LCD TV, KDL-40W5500 - MPX.no - Elektromarked

Hvilke modeller har Samsung som kan anbefales for mitt forbruk?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner tester av både Philips 7404 og Sony W5500 på trustedreviews.com. Anbefaler at du leser gjennom disse og gjør opp en mening. Her inne får du nok mest tips basert på folks egne valg.

Den Sony TV-en er det for øvig skikkelig priskrig på nå, den har vel droppet rundt 4-5000 siden i sommer?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heller litt mot Sony-tven pga at jeg har erfaring med Bravia-serien, men Philips frister også pga 2" større og litt mer WAF.

Noen andre anbefalinger?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •