Image retention på LCD TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Image retention på LCD TV

Hei.

Kjøpte for litt siden en cirka 1 år gammel brukt 32" LCD av merket Amoi for en rimelig penge.

Spilte for 2 dager siden Fable 2 på Xbox360, og lot spillet stå på pause mens skjermen var på i et par timer imens jeg var borte. Har siden fått en image retenetion av streken i midten på pausemenyen diagonalt over midten av hele skjermen.

Den er egentlig ikke noe særlig synlig når man spiller og kommer egentlig bare fram ved noen lyse kontraster, men kan være irriterende. Har forsøkt å ha TV apparatet avskrudd i cirka 24 timer, men er der forsatt, om noe svakere.

Har lest at image retention på LCD som oftest ikke er permanent... men kan skaden bli værre og permanent hvis jeg bruker TVen vanlig? Burde jeg heller ha den avskrudd i et par dager?

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at ingen av de som mener dette ikke kan skje med en LCD-skjerm har uttalt seg.

Jeg vil ikke tro du kan skade den ved å bruke den, tvert imot.

Her er forøvrig sakset fra en tilsynelatende seriøs side:

1) Turn off the monitor for extended periods of time. It can be as little as several hours or it could be as long as several days.

2) Use a screen saver with a rotating image and run it for extended periods of time. The rotating color palette should help remove the persistent image but it could take a long time.

3) Run the screen with a single solid color or bright white for an extended period of time. This will cause all of the crystals to be reset at a single color setting and should erase any previous image persistence.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde dette ikke var et problem på LCD gitt. Har hatt PC stående på i timesvis på samme bilde på min uten antydning.

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Trodde dette ikke var et problem på LCD gitt. Har hatt PC stående på i timesvis på samme bilde på min uten antydning.
    Det kan fint være et problem på LCD, dog har det gjerne tatt noen dager i tilfellene jeg kjenner. Personlig har jeg god erfaring med å skru av strømmen til apparatet helt i et døgn, om du kan vente såpass.

AtW

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •