32" Widescreen CRT-TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

32" Widescreen CRT-TV

Hei,

Projektoren skal selges og til fordel for en 32" widescreen-TV. Regner med å bruke ca 10-15 tusen kr på ny TV. Noen som kan anbefale en modell? Loewe? Philips? Sony? Panasonic? Eneste kriteriet (ved siden av godt bilde) er at modellen er slankest mulig slik at den ikke opptar så stor plass i stua, den bør helst ikke være så alt for dyp.

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke testet Loewe, men siste nytt fra Sony, Philips og Panasonic. Størrelsesmessig er Sony størst og Panasonic minst, men det er relativt små forskjeller. Totalt sett så var jeg litt skuffet over Sony's nyeste modeller. Philips 9509 er et godt kjøp, Panasonic PD30 er også veldig bra, alle er under 15K. Begge har sterke og svake sider, men holder kanskje en knapp på Philips'en. Den har Pixel Plus2, som er noe forbedret fra første generasjon, som ikke var noe å rope hurra for. PD30, har litt dårlig de-interlacing, men er ellers helt topp, særlig på DVD (har komponentinngang).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lei av projektor?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal en TV med en de-interlacer? Mulig jeg har sovet i timen, men trodde TVene fortsatt tegnet opp bildet interlacet på skjermen? Om det er slik at dyrere TVer har innebygget de-interlacer og annet elektronisk tull for å kunne tegne opp tv-bildet progressivt er det kanskje like greit å kjøpe et billigere TV-apparat uten dette? Skjønner ikke helt hva godt et progressivt bilde kan skape foruten en haug med digitale artefakter jeg i utgangspunktet ønsket å bli kvitt ved å kjøpe meg et analogt TV-apparat.

Angående Panasonic PD30 leste jeg et sted på forumet her at den ikke hadde mulighet til å justere (zoome) tekstingen opp og ned ved letterbox-signaler, stemmer dette?

Angående Philips 9509, er det noen negative aspekter ved denne jeg burde vite om på forhånd?

Foruten å se på dvd kommer jeg til å bruke den til tv-titting via kabel-tv (analogt). Derfor er det en fordel at TVen kan takle å få inn tv-signaler av litt laber kvalitet og fortsatt greie å vise noelunne realistiske bilder.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...tror nok ikke du ser mer (eller mindre) artifakter ved å kjøre progressivt... Er uansett en fordel med max antall linjer, bildet ser mer sømløst ut, selv på en 32".

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE Brannslange

Det finnes gode og det finnes dårlige TV-er som har innebygget progressive scan. Mitt råd er at du besøker Hifiklubben og tar en titt på f. eks. Loewe Aventos. Har tidligere sett at Xelos modellen gir et godt bilde med "analog" kilde, så Aventos skal vel ikke være dårligere der.

Vertikal justering av bildet er en bonus, dersom plassering av tekstingen irriterer deg.

Vil til slutt bare nevne en test du kan gjøre selv for å studere hvor bra elektronikken i apparatet er: Studer f. eks. NRK1 / NRK2 når de har sending der tekst ruller over skjermen som en ticker. På Loewe kan du lese denne teksten uten problemer, mens på enkelte andre Sony og Philips så blir det vanskelig å lese teksten...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •