Trenger hastehjelp til valg av ny TV!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hastehjelp til valg av ny TV!

Nå har jeg sletet med en LG 50pg6000 lenge og skal til å ordne meg ny tv. I denne jungelen av tv'er er ikke lett å vite hva man skal gå for. Jeg har derimot kommet frem til et par alternativer:

Sony 46/52w5500
    Panasonic TX-50v10
    Samsung UE46B7070

Jeg var først ganske sikker på Samsungen, men så hørte jeg at innsynsvinkelen var dårlig. Så la jeg blikket på Pana, men gutta på Hi-Fi klubben sa jeg ikke burde ha den hvis jeg spilte tv spill på tven. jeg trodde dette ikke var et problem på de nye panaene? Så kom de med anbefaling på samsungen eller sonyen. De gutta der var veldig LCD fans og ville ikke anbefale panaen for mitt bruk. Sony har jeg lite erfaring med så hvis noen har noen innspill på denne hadde det vært fint. Jeg har lest mye om panaen og samsungen, men jeg stoler mer på ordet til avgutta her inn mer enn på en test.

Jeg kan vel nevne at mitt bruk er: mest HD filmer og HD tv serier fra min PCH. på andre plass kommer min kjærlighet for guitar hero, street fighter osv på xbox 360 til slutt kommer vanlig tv titting.

Jeg vil helst ikke gå så mye over 20k i pris og ikke så mye under 50" i størrelse. Større jo bedre er mitt motto når tv skal handles inn.

Hjelp mottas med stor takk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg ville valgt Sony.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C30
    Hei.

Jeg ville valgt Sony.
    Er det i din mening ikke gunstig med Panaen grunnet xbox spillingen? Hvorfor Sony over Samsung LED?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som har noen begrunnede svar? Jeg skal snart flytte og vil vite hva jeg skal kjøpe slik jeg slipper å drasse med meg LG'n kun for så å hive den på dør igjen.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags belysning har du i rommet? Mye naturlig lys altså store vinduer etc?

Jeg er i utgangspunktet LCD-fan. Men jeg og en kamerat var faktiskt på Expert i går og sjekket ut TX-50v10 mot ue50b7070. Han har vært fast bestemt på å skaffe seg 7070'en, men etter å ha sett litt på panasonicen, så var vi begge litt i tvil.
    Jeg likte veldig godt bildet på panasonicen(selv om det var butikk-instillinger).
    Ser du mye film, som du sier, og har et godt lys-dempet rom, så ville nok jeg faktiskt gått for plasma, altså panasonic tx-50v10.

Edit: Samsung kommer først på design og at den er utrolig tynn. Men jeg mener at panasonicen har et hakk bedre bildekvalitet.

Edit 2: Du kommer til å bli fornøyd uansett hvilken av de tre du velger. Det hele kommer ned til personlig smak. Velg det magefølelsen sier

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av ren nysgjerrighet, hva er det med LG`n som gir deg så dårlige opplevelser av du sliter med den?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cb_600
    Av ren nysgjerrighet, hva er det med LG`n som gir deg så dårlige opplevelser av du sliter med den?
    SPiller jeg en sang på guitar hero har jeg IR i 10min. Dette skjer selv om jeg skrur bildet til svart hvitt, nesten null kontrast og null lysstyrke. Ved filmtitting blir bildet i grått i svarte scener som kommer rett etter lyse scener pga IR. Pen tv, god på HD matrial, men det sier seg at en 50" til 8000 ikke er det beste man får tak i

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, akkurat det samme som jeg sliter med min 50pg6000, bare det at jeg betalte 11000,- og forventer at IR skal være ett ikke tema.:evil:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •