Samsung LCD LE40A866 vs LED UE40B8050

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LCD LE40A866 vs LED UE40B8050

Heisann !

Noen her som har erfaringer med disse skjermene?
    Har selv Samsung LCD skjermen LE40A866, men er veldig nyskjerrig på de såkalte LED skjermene til Samsung, da i hovedsak UE40B8050.
    Vil de nye LED skjermene gi med et enda bedre bilde?
    Lurer også på om UE40B8050 er bedre og verdt de ekstra kronene de koster i forhold til lillebroren UE40B7070?
    Skjermen er tenkt som stue tv og vil hovedsaklig bli brukt på SD kilder, HD dekoder fra Canal Digital, HD kilder, Blu-Ray og spilling på Xbox og PS3.
    Som sagt, hvis noen har noen erfaringer med disse tv'ene, setter jeg pris på tilbakemeldinger.

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper denne..
    Jeg lurer på det samme, forskjell på LCD og LED.
    Kikket litt på Elkjøp i går, men det er helt umulig å danne seg noe bra inntrykk, pga. forskjelige innstillinger, TV-ene står ikke i noe system så man kan sammenligne, det var mange av de lavere seriene, masse reflekser fra belysningen osv.. Men jeg observerte noen ting, og lurer på om det stemmer, eller om det skyldes overnnevnte forhold:

Det så ut som LED-TVen hadde mindre lysstyrke enn LCD, og hvis man økte lysstyrken gikk det fort utover sortnivået, dvs. sort ble fort grått. Så det virket for meg som om LED er greit til film i et mørkt rom (bra sortinvå om den er justert riktig), men til TV-titting i lys stue er kanskje LCD bedre. Stemmer dette?

Vil jeg i det hele tatt bli skuffet dersom jeg går over fra Plasma til LCD/LED? (Har en av de første Pioneer Plasma-TVene og bildet er veldig behagelig). Kanskje jeg burde holde meg til Plasma?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv vurdert LED å vurderer fortsatt men hvis jeg skal ha LED skal jeg ha bakgrunnsbelyst med local dimming. Samsung 6-7-8 serie er jeg blitt skuffet over pga clouding som jeg er alergisk mot etter 2 plasma.

Philips sin 9704 er kanon men dyr....

Den største ulempen er at ingen led jeg har sett klarer å gi bilder som er "normale" fra siden over 60 grader-ja jeg sitter å ser tv fra den vinkeln noen ganger.

LED har ikke større lysstryke enn LCD eller Plasma er min erfaring heller mindre. Sortinivået og strøm forbruket er derimot kanon og bildene blir meget bra etter kalibrering som MÅ til da de er hyper blåe i fabrikk modus.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg litt på denne.
    Skal bestille nye tv-er til svigers. Hadde egentlig plukket ut 2 stk. Samsung LE46B655 (alt. 755) og 1 stk. 46B7070. Nå er det slik at jeg kan få kjøpt 46B7070 til 12.999,-, men da må jeg bestille i dag. Vurderer rett og slett om jeg skulle bestilt tre av 46B7070 i stedet. Anyone?

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det blir plasma på meg etter å ha lest denne testen (linket i en annen tråd):
    Heftige 50-tommere

De mener at plasma gir det beste bildet, i tillegg er Samsungen veldig flat (nesten like flat som LED-TVene). Da slipper jeg innsynsvinkel problematikk eller ujevn belysning/clouding o.l..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •