Panasonic går hard ut mot misvisende "LED-TV" reklame

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic går hard ut mot misvisende "LED-TV" reklame

Som kjent er dagens "LED-TV" i realiteten LCD-skjermer med LED-bakgrunnsbelysning.

Panasonic går nå hard ut mot de som markedsfører LED-TV som en "ny" teknologi:

Presse - Neueste Meldungen - 072 / 2009 / November 2009 / „LED-TV“ ist irreführend – Panasonic erklärt warum - Deutschland & Österreich

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Pressemelding

Kan kanskje være en ide å linke til en side på norsk eller engelsk, ikke alle som behersker tysk desverre.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik911
    Kan kanskje være en ide å linke til en side på norsk eller engelsk, ikke alle som behersker tysk desverre.

Her har jeg brukt google.no sin oversetter så ikke bli skyt meg om det er noen feil i oversettelsen:-D

"Hamburg, oktober 2009 - Rådet for den britiske Advertising Industry Association (ASA) har forbudt en produsent av TVer nylig for å promotere sine LCD-TVer med LED bakgrunnsbelysning som "LED-TV's" også. Fordi begrepet er misvisende og bør derfor ikke brukes i reklame uten tilskudd. "Bruken av begrepet usikkerhet her i Tyskland så mange forbrukere, for såkalte LED-TV-er" noe annet enn LCD-TVer, til LED baklys arbeid - ingen ny skjermteknologi slik, sier Armando romagnolo, Generelt Manager og sjef for produktmarkedsføring hos Panasonic TV & Training CE Tyskland. Derfor vil Panasonic nå starte en bred offentlig holdningskampanje, renser opp med rykter om flatskjerm-TV og drøfter forskjeller og fordeler av teknologien. En spesiell brosjyre om emnet omfattende informasjon er tilgjengelig fra november i handelen.

For tiden er det to TV-teknologier innen flatskjermer: LCD og plasma. Logikken i navnene på de ulike teknologiene er klart: En plasma-TV har en plasmaskjerm. En LCD-TV har en LCD-skjerm. Likeledes en "LED-TV ville" ha en LED-skjerm. "Men det er nettopp denne konklusjonen er feil og fører forbrukeren i feilen, sier romagnolo. En "LED-TV» har også en LCD skjerm og bruker kun LED-lamper i stedet for lysrør som bakgrunnsbelysningen. En lite kjent, men viktig forskjell som kan, etter TV-kjøpet kan godt føre til skuffede forventninger.

Faktum er at mange TV-produsenter er for tiden sine LCD-TV utstyrt med LED-belysning for å kompensere på denne måten ulempene med LCD-teknologi. Disse ulempene med et moderat kontrast og svartnivå og en begrenset betraktningsvinkel. Dette prosjektet, men lykkes bare delvis, fordi de nåværende versjonene er tilgjengelig på markedet og Direct Edge LED LED slå fordeler og ulemper: Såkalte Edge LED, LCD-TV med LED-bakbelysning på rammen rundt TV-boliger, viser en slående tillegg ujevn skjermen belysning er fortsatt et tap av kontrast i lateral view, og en ikke-ideell svart representasjon. Som gjør denne LED versjonen en svært flat design av paneler og dermed et moderne og stilfullt utseende av utstyret. Direkte lysdioder, LCD-skjermer over hele overflaten med en skjerm montert bak LED-bakbelysning, som en lokal-dimming teknologi, utstyrt for å nå sammenlignet med tradisjonelle LCD TV-skjerm, en mer homogen belysning og bedre kontrast og svartnivå. Men de er svært kostbare og ikke når den flate utformingen av Edge lysdioder.

I motsetning til LCD TV Plasma TV krever baklys å produsere et bilde. Hver av de (over 2 millioner piksler piksler) med en full-HD plasma-TV gir det nødvendige lyset selv, som sikrer et perfekt ensartet bilde belysning. Fordelene ved teknologiene er en naturlig fargegjengivelse, ypperlig bevegelsesgjengivelse og enestående kontrast representasjon fra alle vinkler.

De ulike modeller av LCD-TV med LED-bakgrunnsbelysning slik til en viss grad for å oppnå bedre bildekvalitet enn vanlige LCD-TVer, i sammenligning med moderne plasma-TVer, men de verken løse problemet med begrenset betraktningsvinkel, eller svakheter i kontrast og svart representasjon . Denne dommen er bekreftet av en rekke faglige publikasjoner. "For meg er det nok en gang demonstrerer: plasma for å gi bedre og mer naturlige bilder, sier Armando romagnolo og prospekt:« Selv den første 50-tommers full HD 3D-TV, som vi vil sette 2010 på det tyske markedet, basert på en plasma-panel. Fordi vi i fremtiden bruk i store skjermstørrelser på plasma-teknologi, som gir enorme fordeler her i bildekvalitet. "

For mer informasjon Willkommen bei Panasonic Deutschland und Österreich / tv-Ratgeber.

Om Panasonic
    Panasonic Corporation er en global leder innen utvikling og produksjon av elektroniske produkter til en rekke av kundenes behov i det private, kommersielle og industrielle sektoren. Based in Osaka, Japan, gruppen oppnådd i løpet av siste regnskapsår (avsluttet 31 mars, 2009) rapporterte konsolidert netto salg 7,77 billioner Yen/78, 4 billion amerikanske dollar. Selskapets aksjer er notert på børsene i Tokyo, Osaka, Nagoya og New York (NYSE: PC). For mer informasjon om selskapet og Panasonic merket, besøk Panasonic Global Home.

Når du publiserer eller redaksjonelle nevner, er vi svært glade for å motta en kopi!

For mer informasjon:
    Panasonic Tyskland
    en avdeling av Panasonic Marketing Europe GmbH
    Winsbergring 15
    22525 Hamburg

Kontaktperson for pressehenvendelser:
    Michael Langbehn
    Tel: 040 / 8549-2285 • Faks.: 040 / 8549-2982
    E-post: michael.langbehn @ eu.panasonic.com

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempebra! Folk snakker om LCD-LED som om det skulle være fullverdig LED. Det er både trøttsomt og irriterende når disse personene gir uttrykk for at svakhetene til LCD er utryddet med denne generasjonen skjermer. Håper noen tar lærdom av Panasonics kampanje, og at de ikke avfeier den med lettvinte konkluderinger som at Panasonic furter.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var jo ikke noe vi ikke visste fra før her. Om tv'en har dårligere betrakningsvinkel enn plasma tror jeg spiller svært liten forskjell for de fleste. Jeg har en stor sofa og den nærmeste sitteplassen i den er ca 2 meter fra tv'en (55") og uansett hvor man sitter så er man milevis fra å komme i den dårlige sonen til tv'en.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig bra at Panasonic faktisk tar opp dette, og det finnes utrolig mye feilinformasjon om akkurat dette.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Var jo ikke noe vi ikke visste fra før her. Om tv'en har dårligere betrakningsvinkel enn plasma tror jeg spiller svært liten forskjell for de fleste. Jeg har en stor sofa og den nærmeste sitteplassen i den er ca 2 meter fra tv'en (55") og uansett hvor man sitter så er man milevis fra å komme i den dårlige sonen til tv'en.
    Her er jeg uengig! Det er fortsatt mange lcd-skjermer som sliter med innsynsvinkel og dette kan være ett problem for mange vil jeg tro. Er vel ikke alle som sitter vinkelrett mot skjermen?

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde syns synd i mine gjester hadde jeg hatt LCD. På på ene enden sitter man veldig på siden i forhold til TVen.

Det som er virkelig SVIN med Samsung er kampanjen de har hatt i Norge der de fremstilte fjorårets modeller med LED baklys som et steg på vegen, mens årets skjermer er fullverdig LED. Det som hjelper de med å lyge her er at skjermene er tynnere pga sidemontert LED, men noen fordel er det ikke - tvert i mot.

Panelet er LCD og ikke LED, dermed er det villedende markedsføring og strengt tatt ulovlig så langt som Samsung har gått. De gamle modellene var dyre å produsere, men de selger de nye slankere som LED til høyere pris, svineri.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Her er jeg uengig! Det er fortsatt mange lcd-skjermer som sliter med innsynsvinkel og dette kan være ett problem for mange vil jeg tro. Er vel ikke alle som sitter vinkelrett mot skjermen?
    Nettopp! Jeg må vinkle min LCD etter hvor i sofaen jeg sitter. Ellers koker et ellers OK sortnivå ned til passe grått som jeg ikke har sett siden jeg tok opp lån til en Samsung 26" for flere år siden.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Det er jeg ivertfall ikke enig i. Det er uhyre skjeldent jeg har vært hos noen som sitter så langt ut på siden at det vil føre til noe problem og da vil jeg heller si at det er ubehagelig å se tv fra denne vinkelen uansett teknologi. Du skriver jo som man må sitte rett foran tv'en for å få det beste bildet, dette er jo noe stort tøv.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har ikke du sett Sony-TV'en min.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man så lite rom at man må sitte så nærme tv'en at det blir ett problem så er det jo bare å kjøpe seg en plasma da, ser ikke helt problemet.
    Om man har så liten garage at man ikke får plass til en stor suv så går man ikke ut å rakker ned på den bilen uansett.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes problemet var like stort da jeg hadde Sonyen plassert i kjellerstua som i det lille rommet den står i nå. Sitteavstanden er tre meter uansett, og man skal ikke forflytte seg langt til siden i sofaen uten at sortnivået reduseres fra plasmalikt til LCD-typisk. Forøvrig må jeg si at det finnes mange grunner til å rakke ned på SUV. At uhyret er større enn normale garasjer er bare én grunn. Uten at det derved er sagt at jeg ser noen tydelig relevanse.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Har man så lite rom at man må sitte så nærme tv'en at det blir ett problem så er det jo bare å kjøpe seg en plasma da, ser ikke helt problemet.
    Om man har så liten garage at man ikke får plass til en stor suv så går man ikke ut å rakker ned på den bilen uansett.
    Poenget med saken er løgn og villedende markedsføring. Det at du synes LCD er bra er din sak, ikke tema her.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Poenget med saken er løgn og villedende markedsføring. Det at du synes LCD er bra er din sak, ikke tema her.

Helt enig, dette er ikke en krangel om hva som er best men feil markedsføring:-D

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For egen del har jeg lenge syntes det har vært tåpelig å marekdsføre LCD med LED backlight som LED tv. Hva skal man kalle ekte LED tv'er da?

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    For egen del har jeg lenge syntes det har vært tåpelig å marekdsføre LCD med LED backlight som LED tv. Hva skal man kalle ekte LED tv'er da?
    Forslag:
    Gen Led (Genuine LED)
    Real LED
    NWT LED (Now We're Talking LED)

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LED Ready, Full LED
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Heter ikke det allerede OLED da?

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oled er vel da forkortelsen for ordentlig led 8)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •