Panasonic går hard ut mot misvisende "LED-TV" reklame - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja hvorfor går Panasonic ut mot led , det kan jo tenkes at salget
    av sine plasmatver ikke når ønsket nivå eller?

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Heter ikke det allerede OLED da?
    Bare om det er en Organic Light Emitting Diode. Det er mange LEDs som ikke er det.

AtW

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Ja hvorfor går Panasonic ut mot led , det kan jo tenkes at salget
    av sine plasmatver ikke når ønsket nivå eller?
    BMW har i lengre tid myntet sine reklamer spesielt på Audi og eierne. En Audi-fanatiker vil sannsynligvis konkludere likt som deg. Men ser man på salgstallene til BMW forstår man at BMW ikke har noe å frykte. Så det kan jo tenkes at Panasonic er TV-verdenens svar på BMW.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt. Jeg kritiserte nylig en trådstarter for å bidra til denne forvirringen:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1299340
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    For å unngå å bidra til PR-skapt forvirring*):
    Hva med å endre topic til "LCD-tver med LED baklys Høst/Vinter 2009"?

Med "LED-tv" så tenker jeg på tv-er hvor hver pixel utgjøres av en LED som direkte lyser opp punktet. Det du snakker om er vanlig gammeldags LCD-tv hvor bakbelysningen er byttet ut med LED.

Soneinndelt bakbelysning av LED er spennende, men majoriteten av produkter går vel for kantbelyst som er temmelig uspennende.

-k
    *)Det blir litt som om Ford skulle reklamere med "verdensnyhet! Ford Fiesta, nå som el-bil" fordi det tilfeldigvis står en elektromotor i vindusviskeren.
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Pr idag er LED TV = LCD TV med LED bakgrunnsbelysning. Det er ikke min definisjon. Det er industriens.
    Mener du det er lureri å "skjule" at det fortsatt er en LCD TV? For de aller fleste blir vel LCD og LED stort sett tomme akronymer uansett? Det er ikke alt for mange som vet hva en lysdiode er eller hva LCD egentlig er.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt. Jeg kritiserte nylig en trådstarter for å bidra til denne forvirringen:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1299340
    Og ditt poeng er?...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    For egen del har jeg lenge syntes det har vært tåpelig å marekdsføre LCD med LED backlight som LED tv. Hva skal man kalle ekte LED tv'er da?
    Hva skal man markedsføre LCD med LED baklgrunnsbelysning som da? Som "LCD med LED bakgrunnsbelysning"? Det er vel litt langt og tungt. Og ikke skjønner folk hva det egentlig betyr heller..
    Og hva er det man egentlig sikter til når man snakker om "ekte LED"? OLED? Finnes det noen annen "ekte LED" enn akkurat OLED?

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal man markedsføre LCD med LED baklgrunnsbelysning som da? Som "LCD med LED bakgrunnsbelysning"? Det er vel litt langt og tungt. Og ikke skjønner folk hva det egentlig betyr heller..
    Og hva er det man egentlig sikter til når man snakker om "ekte LED"? OLED? Finnes det noen annen "ekte LED" enn akkurat OLED?
    Personlig bruker jeg stort sett begrepet LED-LCD. Virker som folk skjønner hva jeg mener ihvertfall. Folk sikter vel forøvrig til skjermer der bildet lages av lysende LEDS, OLED er et eksempel, men tror også vanlige leds brukes til den slags på enkelte større skjermer (større som i den typen som henger i offentlige rom/stadioner osv)

AtW

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ditt poeng er?...
    Jeg fikk inntrykk av at jeg måtte være en teit kverulant, og at alle andre måtte forstå og godta bløffen. Denne tråden viser at jeg ikke er alene.
    Hva skal man markedsføre LCD med LED baklgrunnsbelysning som da? Som "LCD med LED bakgrunnsbelysning"?
    Med mindre LCD-tv med kantbelyst LED gir spesielle bildemessige fordeler så er mitt forslag "LCD", evt "tynn LCD-tv". Hvilken relevant informasjon går forbrukeren glipp av da mener du? Burde man kalle det "switched powersupply S-PVA panel LCD-tv med CCFL belysning"

Det vi er radikalt uenige om er tydeligvis nytten av upresis feilinformasjon. Heller ingen informasjon enn feilinformasjon. Hvem vet hvordan strømforsyningen i tv-en deres er oppbygd? Hvorvidt fjernkontrollen bruker den ene eller andre typen IR-koder? Hvorvidt den bruker en ARM-prosessor eller noe annet? De færreste, fordi det ikke har noen betydning for de fleste (fabrikkantene mener i alle fall det, og jeg er enig). Dersom man skal bruke prosessor-brikken i markedsføringen (som Toshiba bruker cell-prosessoren i et par tv-er) så bør man ærlig informere om akkurat hva det er, og hvilke fordeler man mener at det gir brukeren.
    Her må jeg quote meg selv:
    Med "LED-tv" så tenker jeg på tv-er hvor hver pixel utgjøres av en LED som direkte lyser opp punktet.
    Finnes ikke produktet ennå? Er det for dyrt til å være realistisk? Fint, da får man vente noen år med å bruke ordet. Det at PR-spinners har mast om OLED i så mange år at de føler at ordet "må" brukes, er da ingen unnskyldning for å behandle kundene som idioter?

Man kan utnytte uvitende kunder med å kalle en lcd-tv med innebygd DVD-spiller for "laser-tv" siden det er et catchy ord og dvd-spilleren faktisk inneholder en laser. Ville du godta det også, eller finnes det grenser for hvor mye bløff du synes er helt ok? Synes du at det er fælt at vi som har mer interesse og kunnskap enn den jevne kjøper har meninger om markedsføring?

-k

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pressemeldingen fra Panasonic er helt grei den og en ok presisering.,. helt til det punktet der de begynner å rakke ned på LCD-LED teknologien og fremhever hvor mye bedre plasma-skjermer er.

De burde holdt seg til saken og ikke begynt å blande inn sine egne markedsføringstriks.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det holder vel å kalle det en TV, til nød en flat-TV for å skille dem fra de gamle ikke fullt så flate TV'ene? Så kan man bedømme billedkvaliteten uavhengig av bakenforliggende teknologi.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det holder vel å kalle det en TV, til nød en flat-TV for å skille dem fra de gamle ikke fullt så flate TV'ene? Så kan man bedømme billedkvaliteten uavhengig av bakenforliggende teknologi.
    Dersom de ikke evner eller ønsker å snakke sannferdig så er flat-tv langt å foretrekke ja. "7mm tykk LCD-TV" er relevant for mange kjøpere, sannferdig, og fanger vel opp potensialet i mange av LCD-LED-implementasjonene?

Dersom du ønsker å bli lullet inn i svada så anbefaler jeg det norske bladet Lyd & Bilde. De har aldri latt teknikaliteter begrense det lyriske innholdet...

-k

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Pressemeldingen fra Panasonic er helt grei den og en ok presisering.,. helt til det punktet der de begynner å rakke ned på LCD-LED teknologien og fremhever hvor mye bedre plasma-skjermer er.

De burde holdt seg til saken og ikke begynt å blande inn sine egne markedsføringstriks.
    Ja, det er jeg enig i , resten av pressemeldingen får den til å virke som sutring, kontra saklig kritikk.

AtW

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln

Nå lager jo Panasonic LCD også. Og selv om LCD virkelig har kommet seg, så kan de på ingen måte matche plasma når det kommer til naturtro fargegjengivelse og ikke minst dybdeperspektiv. Og disse aspektene er mye viktigere enn lysstyrke og skarphet, noe undersøkelser viser. Plasma er fortsatt best.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Nå lager jo Panasonic LCD også. Og selv om LCD virkelig har kommet seg, så kan de på ingen måte matche plasma når det kommer til naturtro fargegjengivelse og ikke minst dybdeperspektiv. Og disse aspektene er mye viktigere enn lysstyrke og skarphet, noe undersøkelser viser. Plasma er fortsatt best.
    Poenget var vel at hvorvidt LCD eller plasma er best har liten relevans for diskusjonen om "LED" er tvilsom markedsføring av LCD-skjermer med LED baklys.

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sutring fra Panasonic

Skjønner jo at Panasonic er bekymret for at plasma er på vei ut og blir erstattet av led-lcd tver.. Plasma har fremdeles sine fordeler, men det er ingen tvil om at det selges mindre og mindre plasma fordi lcd blir bedre.
    Skjønner ikke hva folk har problemer med her. Navngivingen er da såre enkel og ikke veldig misvisende:
    Plasma tv
    lcd tv
    led tv (er jo bare en forkortelse for led-lcd tv som ville være tungvindt)
    oled tv

Finnes jo ikke noen ren led tv utenom oled, så hva er problemet??
    Og det er jo en ny teknologi, ikke panelteknologi, men likevel.. Det gir i de fleste tilfeller bedre bilder en de vanlig lcd tv'ene.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •