ny Full HD tv trengs! budsjett: 10-11000kr!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face ny Full HD tv trengs! budsjett: 10-11000kr!

ok da trenger jeg ny tv. flyttet til byen nå, så den gamle tv'en har blitt igjen hjemme.

"kravene" jeg stiller er:
    * helst 42" eller større!!
    * 1920x1080 / Full HD
    * priskategori: HELST rundt 10000kr !! kan kaaanskje strekke meg til 11000kr...
    * bruksområdene blir spilling av X360, PS3, TV-titting (en del sport/fotball) og se på filmer (aller mest HD-filmer) fra PC på TV'en (via HDMI, selvfølgelig)
    * best mulig bildekvalitet i forhold til prisen!

hvorvidt den har 2, 3 eller 4x HDMI 1.3-kontakter gjør meg ingenting. spiller heller ingen rolle om den har duppeditter som f.eks inngang for headset, SD-kort, PiP, Riks-TV godkjent osv., men er vel en bonus det... Om det er LCD eller plasma spiller forsåvidt ingenting, men vil helst ha tv som passer utmerket til overnevnte bruksområder.

hvis noen kan/gidder å gi meg + og - sider ved å ha LCD/Plasma til overnevnte bruksområder, så hadde det vært ypperlig. er litt uoppdatert på det de siste 2 årene, for å være ærlig.

lurer også på om hva er forskjellen på 100hz på de forskjellige bruksområdene.. er det vits med 100hz i det hele tatt på de overnevnte områdene..?

har fra før av LG 37LC51, så jeg vil HELST ha en tv hvor jeg merker bra forskjell både i størrelsen og ikke minst bildekvalitet i forhold til min "gamle" LG-tv.

FORSLAG: har foreløpig fått en god del anbefalinger på disse:
    - Samsung LE46B650
    - Panasonic TX-P42G10E

utover disse alternativene så har jeg egentlig ikke fått noen klare valg enda, men jeg regner med at siden man har økt budsjettet sitt med 2-3000kr så vil det vel komme bedre forslag som matcher kravene bedre... eller?

såh godt folk, noen anbefalinger å komme med? takketakk så masse på forhånd!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba 40 LCD-TV FULL-HD 40LV635DN - billig hos elprice.no

Philips 42 LCD-TV 100Hz 42PFL7404H - billig hos elprice.no

Panasonic 42plasma-TV full-hd 600Hz TX-P42G10E - billig hos elprice.no

Personlig ville jeg gått for Panasonic... men om du går inn på elprice eller lignende sider så ser du at det finnes mange skjermen under 8000.- og rundt 7000.-

Men jeg vil nok si at det er forskjell på en tv til 7000.- og 8000.-

Det virker som at du får så mye mer bra å velge mellom når du går opp den lille tusenlappen:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en til som er på "ukens tilbud" fra komplett.no:-)

Komplett.no - LG 42" LCD-TV 42LH4000

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser det er en del modeller som frister, men helt klart at Panasonic'en frister mest!

MEN.. har dere forslag til en 46" (og oppover) i ca. samme priskategori, hva?

takker ellers for all hjelpen og info'en! =)

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du ønsker vesentlig bedre bildekvalitet, og du har vel det som første prioritet, så ville jeg holdt med i 40-42tommers gruppen.
    Skal du opp i 46 og oppover så blir det ikke like bra tver.
    Men du får tak i 46 tommer for 8000kr Samsung 46B550 hos Netshop
    Den er på tilbud, og bare 3 stk igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    interessant.

men hvordan er G10'ern i forhold til nevnte Samsung...? kjelleren jeg bor i er forholdsvis mørk...

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde nok gått for G10. Teknologisk et bedre produkt enn samsungen.
    Jeg ville heller hatt en meget god 40-42 en en middles 46-50 tommer.
    Så kjør på med G10. Du kommer ikke til å angre.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja.. ser ut som om G10 er en finfin valg av neste tv. har dog økt budsjettet mitt med 2-3000kr nå... så tror du/dere at jeg får en GOD 46" (eller kanskje 50"?) til 10-11000kr i forhold til de forslagene som har blitt listet opp?? altså, burde jeg heller gå for G10, spare et par 1000-lapper eller gå for en annen skjerm til oppgitte pris??

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg hadde hatt runt 10k til ny tv hadde jeg ikke vert i tvil om at jeg hadde gått for LG igjen, veldig fornøyd med en sålangt og man får den modellen jeg har for 9k nå (kjøpte min for 12).

LG 50PG7000 50" Plasma TV Full HD 100Hz - LG - Plasma - LG 50PG7000 50" Plasma TV Full HD 100Hz - Netshop.no - pc data foto minne digital
    Den nye modellen, (arvtakeren av den jeg har) skal ha bedre sortnivå:
    LG 50PS7000 50" Plasma TV Full HD 100Hz - LG - Plasma - LG 50PS7000 50" Plasma TV Full HD 100Hz - Netshop.no - pc data foto minne digital

Er fan av Plasma jeg da.
    her er et plasma alternativ fra Samsung:
    [Samsung PS50B550 50" Plasma FullHD 100Hz - Samsung - Plasma - Samsung PS50B550 50" Plasma FullHD 100Hz - Netshop.no - pc data foto minne digital

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe... ser ut til at jeg er i en slags dilemma nå da.. folket over på diskusjon.no anbefaler meg TX-P50G10E samt at det blir påstått at LG er litt etter Panasonic når det kommer til Plasma-teknologien, spesielt nå som Panasonic har rustet sine Plasma'er med NeoPDP... og med riktig kalibrering for plasma-tv'er, så ser man også ut til å spare et par 100W i strøm...

så ja nå sliter jeg litt med å finne ut hvilken jeg skal gå for...

ps: den siste linken er ikke en Samsung, men en LG....

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goodiegood
    hehe... ser ut til at jeg er i en slags dilemma nå da.. folket over på diskusjon.no anbefaler meg TX-P50G10E samt at det blir påstått at LG er litt etter Panasonic når det kommer til Plasma-teknologien, spesielt nå som Panasonic har rustet sine Plasma'er med NeoPDP... og med riktig kalibrering for plasma-tv'er, så ser man også ut til å spare et par 100W i strøm...

så ja nå sliter jeg litt med å finne ut hvilken jeg skal gå for...

ps: den siste linken er ikke en Samsung, men en LG....
    sant det gitt, men nå er det en samsung

Tror ikke du trenger å bekyme deg om de 100wattene ekstra, det var dessuten ikke helt uavhengi av at LGen har et pent design. Syns både samsung og LG leder på Pana der.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjønner... hmm.. men den B5'ern til Samsung mangler 100hz da... men PS7000 ser da unektelig fristende ut! den virker jo like bra som G10 (50") til Panasonic... men om den er det, får vel nesten du og/eller noen andre "dokumentere".. heh. så langt så sitter jeg med en knapp på begge 50".. både LG og Pana, men sliter å velge hvilken av de 2... og B6'ern til Samsung ser ikke ut til å falle under priskategorien min, så den vil jeg helst skippe.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en LG 50PS8000 og den fungerer glimrende til PC med spilling, TV og film. Forskjellen på den og 7000 er vel stort sett bare THX'en og den klarer du deg nok godt uten selv om jeg bruker den innstillingen hele tiden.

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også en LG PS8000 kan varmt anbefale det. På PS8000 7000 og 6000 så er det også ecosensor, slik at lysstyrken justeres i forhold til lyset i rommet....ser jo forøvrig i tester på Panasonic, at det anbefaler å slå av strømsparingen, blir ikke nok lys ellers.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jeg har en LG 50PS8000 og den fungerer glimrende til PC med spilling, TV og film. Forskjellen på den og 7000 er vel stort sett bare THX'en og den klarer du deg nok godt uten selv om jeg bruker den innstillingen hele tiden.
    ser nå at PS8000 er 300kr dyrere enn PS7000, så er det vel kanskje like greit å gå for PS8000 istedenfor... vet du om noen andre forskjeller fra 7000 til 8000? jeg prøvde å google litt, men finner ikke mye...

og ja, vet ikke hvorfor, men det frister meget med en LG igjen da... men G10'ern til Pana høres minst like fristende ut.. så jeg sliter fremdeles med å finne ut hvilken jeg skal gå for.

slik jeg har forstått det, så har PS8000 flere funksjoner, tilkoblinger og "4 større enn 46" G10, men G10 har NeoPDP (tynt, strømsparing), lengre levetid og mindre innbrenningsmulighet enn LG (og sikkert et par forskjeller til...)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    beklager for dobbelpost, men ser ut til å ha bestemt meg nå.. det blir enten PS8000 eller G10E, begge 50". HVIS jeg ikke finner G10E fra utlandet, hvor den er mest sannsynlig et par 1000kr billigere enn her til lands, så blir jeg vel nødt til å gå for PS8000 her til lands istedenfor. uansett hvilken tv jeg ender opp med, så er jeg sikker på at jeg kommer til å bli massiv fornøyd, men jeg kommer nok til å bli mer fornøyd med G10E ettersom den ikke sliter så voldsomt med IR som det PS8000 gjør.

så ja, blir spennende å se hva man finner de kommende ukene....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    beklager for dobbelpost, men ser ut til å ha bestemt meg nå.. det blir enten PS8000 eller G10E, begge 50". HVIS jeg ikke finner G10E fra utlandet, hvor den er mest sannsynlig et par 1000kr billigere enn her til lands, så blir jeg vel nødt til å gå for PS8000 her til lands istedenfor. uansett hvilken tv jeg ender opp med, så er jeg sikker på at jeg kommer til å bli massiv fornøyd, men jeg kommer nok til å bli mer fornøyd med G10E ettersom den ikke sliter så voldsomt med IR som det PS8000 gjør.

så ja, blir spennende å se hva man finner de kommende ukene....

G10 er vel bare en tusenlapp dyrere enn PS8000....det er flere nå som selger Panasonic TX-P50G10E for 11999.- nå:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter mye om og men, så har man endelig bestilt en 50" PS8000! 60" ble litt for dyr for min del... prisen var gjennom egen forhandler, så det ble et par 1000-lapper billigere enn hos f.eks netonnet/Dustin, som er de billigste alternativene.

gleder meg voldsomt mye til å få den nye tv'en på plass nå, ja! skal bli virkelig herlig det!

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter mye om og men, så har man endelig bestilt en 50" PS8000! 60" ble litt for dyr for min del... prisen var gjennom egen forhandler, så det ble et par 1000-lapper billigere enn hos f.eks netonnet/Dustin, som er de billigste alternativene.

gleder meg voldsomt mye til å få den nye tv'en på plass nå, ja! skal bli virkelig herlig det!
    Nice, grattis!

Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grattis med et godt valg :-D

Stikk innom min kino så ser du hvordan den ser ut på veggen hos meg 8)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •