Ny 70 tommer - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 174

Tråd: Ny 70 tommer

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Hjertelig takk! 700 er jo på en måte et rundt tall.
    Vi må selvsagt la tvilen komme trådstarter til gode, men vi må også la tvilen komme tvilerne til gode.
    Inntil bildebevis foreligger støtter jeg sannsynligheten for at konklusjonen er riktig. Til andre som måtte lese: Dette må ikke forveksles med misunnelse eller janting. Jeg gleder meg på trådstarters vegne dersom kjøpet er ekte. Det tror jeg de aller fleste gjør, og vi hadde satt pris på en invitasjon til en "innvielsesfest".
    Det er ikke noe annet enn misnunelse og jante... DU skriver bare piss, blir nesten iritert, hvorfor skal noen måtte bevise ovenfor deg hva de har kjøpt? DU er faktisk i mine øyne selve definisjonen JANTELOVEN!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er synd at begrunnet skepsis skal forveksles med et behov for å trykke ned.
    Det jeg synes er synd er at noen mener at man må BEVISE at man har kjøpt noe, hvorfor skal TS i denne tråden eller i noen andre tråder stå til ansvar for deg eller andre som krever "bevis".

Hadde jeg vært trådstarter skulle jeg gjerne ha lagt ut bilder av min nyinnkjøpte TV MEN med en gang noen "krevde" at jeg skulle gjøre det for å BEVISE at jeg hadde kjøpt TV-en hadde jeg nok tenkt meg om en gang til, slik tenker nok kanskje trådstarter også.

Hva er egentlig det verste som kan skje når vi hjelper noen som har startet en "falsk" tråd? INGENTING!

Det blir jo uansett en søkbar tråd der andre senere kan se etter tips og råd om utstyr, etc.... har det egentlig noe å si?

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er jo perfekt med søkefunksjonen.
    Når 70" om et par år blir priset ned slik at de er tilgjengelige for et større marked, så er det mye interessant lesing og tips man kan falle tilbake på i denne tråden... ;-)
    Lurer på hvor langt ned man må i pris før et kjøp blir akseptert uten bildebevis?

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

grattis med konge tv8) ,noen vurderinger til surround anlegg?:-D

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en utrolig tullete vending denne tråden har tatt. Om noen ønsker å bruke pengene sine på en dyr tv så er vel det en privatsak, og ikke noe som behøver å trekkes i tvil av dere gutter.
    Kansje en av moderatorene burde rydde litt her......

Gratulerer med heftig tv :-D Gøy at det finnes noen pionerer som staker opp veien for resten av oss. Det er ikke lenge siden en 60" var uoverkommelig dyr
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Noen som husker den gamle konsernsjefen i Kværner, Erik Tønseth?
    Hvis Erik Tønseth logget seg på med nickname på husflidenforum og skrev at han hadde bestilt gardiner til 600.000 i leiligheten så hadde han sikkert blitt lei av alle tvilerne bak symaskinene sine.
    "Håper vi får se bilder av gardinene dine"!!!!
    Synes jeg hører hylekoret helt hit..og han hadde gardiner til 600.000,-.
    Litt av poenget her er jo nettopp at "fiffen" neppe har behov for å synliggjøre sin egen velstand på et nettforum på denne måten..

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bil er tross alt en bruksgjenstand hvis nytte ofte opphever tvil knyttet til pris.
    Det var da en ualminnelig bisarr påstand...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En skulle tro at på dette forumet, av alle steder, ville en finne takhøyde for å bruke mye penger på lyd og bilde. Dere gnaver pine meg like mye om denne tvèn som andre folk gnaver om hvor mye vi bruker på hobbyen. Ser dere ironien?

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting av det ovennevnte endrer på noe i forhold til det jeg skrev.

Folk er ikke nødvendigvis så uenige med meg som de kanskje tror. Noen misforstår mine poenger. Andre er så redde for å bli oppfattet som misunnelige at de fremstår som en parodi på naivitet. Disse personene kan ikke jeg ta hensyn til. Noen er attpåtil så skjødesløse i sin omgang med janteloven at de selv slår seg til jorden av den. Man skal være veldig forsiktig med å nevne janteloven uten selv å utøve en eller flere av dens ti lover.
    Må si meg enig i mange av inleggene dine her Spareblære.
    Er også enig i de som mener at man må la tvilen komme trådstarter tilgode.

Det å blande inn jantelov og misunnelse er selfølgelig mulige faktorer for mange av komentarene i denne tråden, men for egen del er det noen år med AV og forum erfaring og et ønske om at sakene man diskuterer har rot i virkeligheten som er viktigst form min skepsis.

Synes ellers at den andre tråden som trådstarter opprettet for kjøp av hjemmekinoanlegg er fin lesning.

Det ser i alle tilfeller ut til å kunne bli et meget flott AV oppsett dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ktm200
    grattis med konge tv8) ,noen vurderinger til surround anlegg?:-D
    Surround-tråden til trådstarter ligger her:
    http://avforum.no/forum/generelt-aud...ml#post1323704

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    For en utrolig tullete vending denne tråden har tatt. Om noen ønsker å bruke pengene sine på en dyr tv så er vel det en privatsak, og ikke noe som behøver å trekkes i tvil av dere gutter.
    Kansje en av moderatorene burde rydde litt her......

Gratulerer med heftig tv :-D Gøy at det finnes noen pionerer som staker opp veien for resten av oss. Det er ikke lenge siden en 60" var uoverkommelig dyr
    Er så 100% enig med dette!
    Tragisk at trådstarter skal bli rakket ned på slik som dette..
    Som andre og nevner her er sikkert både denne tråden og hjemmekino tråden av interesse for flere andre også:-)

Her burde moderatorene vært mer aktive ja, om det hadde vært meg selv som ble mottatt på denne måten i ett forum tror jeg ganske sikkert jeg hadde gitt opp og søkt hjelp andre steder istedenfor.... Tragisk, slik skal det ikke være!!!

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Litt av poenget her er jo nettopp at "fiffen" neppe har behov for å synliggjøre sin egen velstand på et nettforum på denne måten..
    Han spurte jo om råd om hvilken tv han skulle kjøpe. kan man spør om råd i den nedre prisklasse så bør man jo også kunne få lov til å spør om råd om tv i den øvre prisklasse..

Hadde det dreid seg om høyttalere så hadde ingen brydd seg...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Han spurte jo om råd om hvilken tv han skulle kjøpe. kan man spør om råd i den nedre prisklasse så bør man jo også kunne få lov til å spør om råd om tv i den øvre prisklasse..

Hadde det dreid seg om høyttalere så hadde ingen brydd seg...
    Å komme med forslag til TV-er i lavere prisklassrer er en ting men å oppfordre trådstarter til å komme med "bevis" eller rett å slett kalle han en idiot fordi han ikke kjøper projektor blir noe helt annet.... les tråden!

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zatuu
    Å komme med forslag til TV-er i lavere prisklassrer er en ting men å oppfordre trådstarter til å komme med "bevis" eller rett å slett kalle han en idiot fordi han ikke kjøper projektor blir noe helt annet.... les tråden!
    Jeg har selvfølgelig lest tråden og jeg tror ikke du helt tolket innlegget mitt slik det var ment.

Altså: Når trådstarter spør om hjelp til å finne den riktige tv'en så bør vi jo selvfølgelig hjelpe han med det, om noen vil bruke 200 000kr på en tv så bør vi respektere det å hjelpe så godt vi kan.

Hadde det vert høyttalere til 200 000 så hadde nok ikke tråden tatt den veien den har tatt, det er plutselig mer akseptert da.

Mange av innleggene i tråden synes jeg er uhørt frekke, Moderatorene bør sette foten ned mener jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Jeg har selvfølgelig lest tråden og jeg tror ikke du helt tolket innlegget mitt slik det var ment.

Altså: Når trådstarter spør om hjelp til å finne den riktige tv'en så bør vi jo selvfølgelig hjelpe han med det, om noen vil bruke 200 000kr på en tv så bør vi respektere det å hjelpe så godt vi kan.

Hadde det vert høyttalere til 200 000 så hadde nok ikke tråden tatt den veien den har tatt, det er plutselig mer akseptert da.

Mange av innleggene i tråden synes jeg er uhørt frekke, Moderatorene bør sette foten ned mener jeg.
    Ok, beklager det... da er vi jo enige da

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tven blitt plassert i stu(a)en ?

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I skrivende stund så koster denne 70" 89.990 på Expert Kristiansand.
    Den er diger!

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    I skrivende stund så koster denne 70" 89.990 på Expert Kristiansand.
    Den er diger!
    Den "Ekspert" skjermen er vel den ene demo skjermen de har hatt stående der en god stund. LED baklyset har vel en ganske lang levetid, så det er vel ikke så farlig at den sikkert har noen tusen driftstimer bak seg.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Den "Ekspert" skjermen er vel den ene demo skjermen de har hatt stående der en god stund. LED baklyset har vel en ganske lang levetid, så det er vel ikke så farlig at den sikkert har noen tusen driftstimer bak seg.
    Skal ha stått på en stund også den da om det skal retferdiggjøre 110k rabatt!

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hvor er bilder ? Nå har det gått nesten 1 måned siden du " kjøpte " skjermen til 200 k ! :O

Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •