LG sl9000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: LG sl9000

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG sl9000

Endelig fått Lg 47" sl9000 i hus og lurer på om noen andre her på forumet har noen erfaringer/tips til gode bildeinstillinger. Gjerne etter å ha kalibrert med program.

Førsteinntrykk etter 2 timer:

Ikke så "borderless" som den ser ut på bilder, i motsetning til LG sine bilder av Tv`n, ser man den sorte ramma godt, også når tvn er avslått...

Helt håpløst å ha nesten alle utgangene rett ut bak. Med mitt nåværende veggstativ, får jeg kun brukt antenne utgangen bak. PC og DVD må derfor ta pause inntil jeg finner en løsning. Jeg bruker HDMI uttaket på siden av skjermen til PS3. Kunne de ikke bare skråstilt utgangene litt eller bare hatt sideutganger, nei dette var skuff.. Mye vits med så tynn tv liksom, når den likevel må henge 10 cm. fra veggen...

Denne skjermen er ikke noe å annbefale om du har mye gjenskinn, for å si det sånn..

Ikke fått sett så mye på bilde ennå, kun sett med fabrikkinstillinger, samt prøvd å stille litt med skjermens egen bildeveiviser.
    Imponerende og engasjerende bilde, men må nok dempe baklys på fabinst. for å få bedre sortnivå.

Ellers har skjermen oversiktlige og gode menyer, som er lette å navigere i.

Den ble også "frekk" på veggen

-Life`s Good.............................................. or Almoust..............

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes vel HDMI kabler med vinklede plugger, kanskje det kunne være en løsning? Ellers kjedelig at den glassplaten foran reflekterer så mye lys...

edit: F.eks. en slik plugg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for tipset, blir nok en ett par slike på meg.. Må vel lide for skjønnheten..

Newcomer stone cold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får denne iløpet av tirsdagen gleder meg veldig til det Du må fortelle hvordan den er på tv sending og blu-r(hvis du har d?) i forhold til ditt gamle tv?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FlatpanelsDK anmelder også snart SL9000 serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

5 av 5 her..

Dette er 42"

LG 42SL9000 review from TechRadar UK's expert reviews of Plasma and LCD TVs

Dersom noen vurderer å kjøpe denne skjermen i butikk, anbefaler jeg å ta med utskrift fra nettbutikkene som selger 47" til 15+- Da slår de fort av noen tusen

Synes i alle fall denne skjermen er verdt hver en krone til 15-16 tusen. Må vel opp ca. 5000.- for å få Samsung sin 8050, og da sa det seg i alle fall selv for min del...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyeste hjemmekino har forøvrig også en test av 42sl9000 i nyeste nummer (nr 10)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FlatpanelsDKs anmeldelse er oppe nu: FlatpanelsDK - LG SL9000 test

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei.

Jeg er ny her og har sett med helt svett på LG LH9500 55 tommer er det noen som vet noe om denne kommer den til NOrge eller ikke. Jeg ser også at den har fått et annet navn i statene LG 55LHX Flagship LG sails with LED, 240Hz and wireless | CES 2009 - CNET Blogs Noen som vet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ms

Hvordan er denne til Xbox360 spilling? Ser at den har en respons tid på 3ms men hva er input laggen på denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann,

Kjøpte SL9000 i 42" for et par uker siden. Jeg har testet det meste(BD, PS3, TV, Pc etc) og er vel så fornøyd som jeg føler jeg kan bli med en tv. Eneste jeg sliter med er å få USB inngangen til å fungere. Det skjer absolutt ingenting når jeg kobler til usb sticker. Har prøvd 3 forskjellige uten hell. Noen som har erfaringer med dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krmzn
    Heisann,

Kjøpte SL9000 i 42" for et par uker siden. Jeg har testet det meste(BD, PS3, TV, Pc etc) og er vel så fornøyd som jeg føler jeg kan bli med en tv. Eneste jeg sliter med er å få USB inngangen til å fungere. Det skjer absolutt ingenting når jeg kobler til usb sticker. Har prøvd 3 forskjellige uten hell. Noen som har erfaringer med dette?
    Jeg har samme tv, i str 42". har koblet til ekstern hardisk, som funker helt fint for meg. kommer opp alternativer når jeg har koblet den til om hva jeg vil gjøre videre. Har også prøvd en usb, hvor det funker helt fint.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •