HDMI virker ikke.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI virker ikke.

Heisann folkens.

Jeg har et lite(stort problem) her.
    Jeg har en Panasoic 42" plasma her, type TH-42PX80.

Probleme er at jeg ikke for noen av HDMI utgangene til å virke. Jeg har en ps3 og Ipbox910HD, men når jeg setter i HDMI kabelen, så får jeg ikke noe bilder.

Eks: Jeg setter ipbox i, og stiller inn boxen på HDMI 1024i/50Hz og slår på tv, HDMI utgang1. Men kommer ikke opp noe i det hle tatt.

Er det noe spesielt som jeg må gjøre på tv eller? Jeg frykter at alle 3 utgangene er gåen, da jeg ikke for opp noe som helst bilde på de.

Jeg vet at kabelen er i orden, da den er testet på annen tv, og ps3 og ipbox'en sin HDMI er i orden..

Noen som kan komme med tips her, hva jeg kan prøve på, eller hva jeg gjør galt her..

Takk

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det virkelig ingen som har en ide, eller tips på hva jeg kan prøve på? eller er det HDMI utgangene som er gåen?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lureste ville nok vært å få levert den til service.
    Atakelig et eller annet kort hvor det finnes en HDMI switch som er gåent vil jeg tro.
    Dette er i tilfelle ikke noe man reparerer selv.

Dette vil jeg og tro går under reklamasjon/garanti, i så fall skal du jo slippe å betale noe også.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var nettopp det jeg også var redd for. Blir jo uten tv meget lenge da Tv er kjøpt på nette så.

Det jeg håpet på, var at det var noe spes innstilinger som måtte aktiviseres da. Men kunne ikke finne noe info om det.

Nei, da er det vel bare å ringe komplett da, og få send tv til de. Eller kan man man levere det inn på andre plasser?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djheaven
    Var nettopp det jeg også var redd for. Blir jo uten tv meget lenge da Tv er kjøpt på nette så.

Det jeg håpet på, var at det var noe spes innstilinger som måtte aktiviseres da. Men kunne ikke finne noe info om det.

Nei, da er det vel bare å ringe komplett da, og få send tv til de. Eller kan man man levere det inn på andre plasser?
    Greieste er vel å snakke med de ? Ofte bruker de lokal veksteder, så det kan hende du får fiksa det nede i gata. Blir du uten TV i mer enn en uke har du rett på låne TV.

PS Kjenner ikke Pana med på noen TV må du aktivere ingangene i menyen for at de skal virke..
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann folkens.

Jeg har et lite(stort problem) her.
    Jeg har en Panasoic 42" plasma her, type TH-42PX80.

Probleme er at jeg ikke for noen av HDMI utgangene til å virke. Jeg har en ps3 og Ipbox910HD, men når jeg setter i HDMI kabelen, så får jeg ikke noe bilder.

Eks: Jeg setter ipbox i, og stiller inn boxen på HDMI 1024i/50Hz og slår på tv, HDMI utgang1. Men kommer ikke opp noe i det hle tatt.

Er det noe spesielt som jeg må gjøre på tv eller? Jeg frykter at alle 3 utgangene er gåen, da jeg ikke for opp noe som helst bilde på de.

Jeg vet at kabelen er i orden, da den er testet på annen tv, og ps3 og ipbox'en sin HDMI er i orden..

Noen som kan komme med tips her, hva jeg kan prøve på, eller hva jeg gjør galt her..

Takk
    Du må aktivisere inngangene=HDMI 1, 2 og 3 osv i TV'en for at de skal virke.....les bruksanvisningen

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Du må aktivisere inngangene=HDMI 1, 2 og 3 osv i TV'en for at de skal virke.....les bruksanvisningen

Hmmm, kan ikke huske at jeg måtte inn å stille på noe for å få HDMI til å virke....mener du da at han må inn på inngangsetiketter??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest brukerhondboken flere ganger, men kan ikke se noen plasser der jeg må aktivisere HDMI utgangene da..

Vist noen har samme tv som meg, kan forklare om de måtte det, hadde det vært flott, si så fra om hvordan

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest brukerhondboken flere ganger, men kan ikke se noen plasser der jeg må aktivisere HDMI utgangene da..

Vist noen har samme tv som meg, kan forklare om de måtte det, hadde det vært flott, si så fra om hvordan

Som jeg sier, jeg kan ikke huske å måttet aktivere HDMI...jeg har hatt 3 Panasonic tvèr men kan ikke huske å måttet gjøre noe for å bruke HDMI men jeg kan jo selvfølgelig huske feil.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har heller ikke vært borti noe slikt, har brukt PV60 og PX70.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Har heller ikke vært borti noe slikt, har brukt PV60 og PX70.

det er de samme tvène jeg også har brukt pluss en PA modell men husker ikke om den hadde HDMI....jeg har PX70 modellen nå men der var det også bare å plugge i HDMI og velger source så var det oppe å gikk....jeg ville nok tatt meg en telefon til Panasonic norge, de bruker å være veldig grei

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info folkens. Det ser ut som det er tv's HDMI som har tatt kveld. Så jeg skal ringe Panasonic i morgen å høre.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Hmmm, kan ikke huske at jeg måtte inn å stille på noe for å få HDMI til å virke....mener du da at han må inn på inngangsetiketter??
    Ja eller input labels....og på norsk når det står hopp over,,,så skjer det jo ingen ting...man må jo inn aktivisere ett av valgene eller fylle inn selv med den kilden man dytter inn....sånn er det på min TH PX42800 og på den forrige Panasonicen jeg hadde....

mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Ja eller input labels....og på norsk når det står hopp over,,,så skjer det jo ingen ting...man må jo inn aktivisere ett av valgene eller fylle inn selv med den kilden man dytter inn....sånn er det på min TH PX42800 og på den forrige Panasonicen jeg hadde....

mvh

ok, kan bare ikke huske at jeg har måttet gjøre dette på noen av mine skjermer...

Men når det er sagt så synes jeg absolutt at du bør prøve det classic46 sier før du gjør noe annet

Mvh

Geir

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært i kontakt med Panasonic, de er bra sikkere på at HDMI kretstkort er gåen.

På min model TH-42PX80, er det ikke noe innstilinger for HDMI, de ligger ferdig fra fabrikk.. 1 2 3.

Det som var flott her, er at jeg faktisk for leietv fra dag en, og tv'n min blir vist hentet på døra. Det synes jeg var flott da

Igjen, takk for hjelpen folkens.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •