Ingen lyd med komponent tilkobling!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ingen lyd med komponent tilkobling!

Hei!
    Nå har jeg kjøpt meg en Samsung LE40B535XXE.
    Problemet er som følger. Jeg kobler Xbox 360 til tv'en via komponent kabler(rød, grønn og blå). Har stilt xboxen sin kabel på HD tv og skjerminnstilling til 1080i. Bilde er supert synes jeg allerede før jeg har begynt å justere det.
    Meeen hvor i huleste er lyden!!!! Ble først redd tv'en var ødelagt, men prøvde Xboen via vanlig scart(eller hva det heter.... rød, gul og hvit) og da er lyden der med en gang, bilde er dårligere thoug:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant det ut nå, jeg må være stutt i huet :-D
    Hadde ikke noen aning om at den røde og hvite s-video kablen skal være kobla inn ogsåops:
    Hadde høy puls får en si

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -€mil-
    Hei!
    Problemet er som følger. Jeg kobler Xbox 360 til tv'en via komponent kabler(rød, grønn og blå). Har stilt xboxen sin kabel på HD tv og skjerminnstilling til 1080i. Bilde er supert synes jeg allerede før jeg har begynt å justere det.
    Meeen hvor i huleste er lyden!!!! Ble først redd tv'en var ødelagt, men prøvde Xboen via vanlig scart(eller hva det heter.... rød, gul og hvit) og da er lyden der med en gang, bilde er dårligere thoug:-?
    Komponent overfører kun bilde, du må bruke den røde og hvite kabelen også, eller evt optisk til forsterker...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komponent overfører bare bilde. Du må egne kabler til lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Komponent er et rent videogrensesnitt og overfører kun bilde til forskjell fra Scart og HDMI.
    Du må derfor koble til lyden separat enten med digital optisk (uttak for fiberkabel på HDAV pluggen du satte inn bak på X360), eller med analog stereo (rød/hvit plugg på HDAV kabelen). Med optisk kan du få 5.1 surround lyd, men da trenger du en surround reciever, så hvis du bare skal ha lyd fra TVen bruker du rød/hvit plugg.

Du har helt rett i at bildet blir mye bedre med Komponent enn med Scart

Lykke til !

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant det ut nå, jeg må være stutt i huet :-D
    Hadde ikke noen aning om at den røde og hvite s-video kablen skal være kobla inn ogsåops:
    Hadde høy puls får en si
    Neida, alt må læres

Forøvrig kalles de røde og hvite pluggene for phono/analog stereo/rca plugger/analoge audio signalkabler, etc. Kjært barn har mange navn...

S-video kabel er litt annerledes og har en skjermet plugg med 4 pinner.

Du kan lese mer i denne glimrende guiden:
    http://avforum.no/forum/guider-video...display-y.html

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    ..da ble det en LCD til tross for at vi anbefalte plasma - hvorfor ?

Bare en lite diskresjon da jeg ser det er flere i det siste som spør og får råd og så gjør de som de hadde tenkt selv fra begynnelsen.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n

Bare en lite diskresjon da jeg ser det er flere i det siste som spør og får råd og så gjør de som de hadde tenkt selv fra begynnelsen.
    Beklager OT, men hva er en liten diskresjon?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n

Jeg kan skjønne hvorfor du lurerer, men om jeg har gitt intrykk av at LCD var det jeg hadde tenkt på hele tida så er det feil. Bytta sida for å si det på den måten da veldig, veldig ofte. Men etterhvert så begynte jeg å gli over i feltet for LCD rett og slett fordi jeg ikke fant nok "støttende" info om hvordan en plasma skjerm vil egne seg til andre ting enn tv og film samt at jeg har fått det for meg at 1080i må være bedere på kort avstand kontra 720i som Panasonic plasma skjermen hadde:-?
    Men når jeg gikk til elkjøp for å se på pris så må jeg si at jeg hadde et "åpent sinn" og sjekket ut begge nøye. Jeg syntes bildet var nokså gjevnt på begge tv'er i butikken, samt at Samsung LCD tv'en jeg kjøpte så ut til å ha langt bedere svartnivå enn andre LCD tv'ene som stod ved siden av i samme prisklasse(i butikk7990, fikk litt sjokk!).
    Deremd så gikk jeg fra elkjøp uten tv pga. høy pris(hadde vært på lefdal også men samme pris der). Så nå tenkte jeg at jeg bestiller Samsungen når jeg kommer hjem på nettet siden Lefdal har den til 5495kr denne uka, tilfeldigvis så kikker jeg bortenfor skrivepulten hvor dagens reklameblad fra Expert ligger. De har Samsungen kunne tenkt til 5990; inne på lager, i butikken som ligger 10minutter unna i bil.
    Så ble kjøp der, har ikke angra ett sekund. Aldri har det vært så artig å spille Xbox, bildekvalitene er superb, har ikke funnet en eneste død eller sovende pixel, har bra kontrast og er rett og slett en ren fornøyelse å bruke synes jeg. Så litt på forskjellige filmer når jeg stilte inn tv'en, ble veldig bra etter litt justering.
    Var som å gå fra Lada til Rolls Royce, skal gi bort Philips CRT tv'en til søstra mi:-D

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan skjønne hvorfor du lurerer, men om jeg har gitt intrykk av at LCD var det jeg hadde tenkt på hele tida så er det feil. Bytta sida for å si det på den måten da veldig, veldig ofte. Men etterhvert så begynte jeg å gli over i feltet for LCD rett og slett fordi jeg ikke fant nok "støttende" info om hvordan en plasma skjerm vil egne seg til andre ting enn tv og film samt at jeg har fått det for meg at 1080i må være bedere på kort avstand kontra 720i som Panasonic plasma skjermen hadde:-?
    Men når jeg gikk til elkjøp for å se på pris så må jeg si at jeg hadde et "åpent sinn" og sjekket ut begge nøye. Jeg syntes bildet var nokså gjevnt på begge tv'er i butikken, samt at Samsung LCD tv'en jeg kjøpte så ut til å ha langt bedere svartnivå enn andre LCD tv'ene som stod ved siden av i samme prisklasse(i butikk7990, fikk litt sjokk!).
    Deremd så gikk jeg fra elkjøp uten tv pga. høy pris(hadde vært på lefdal også men samme pris der). Så nå tenkte jeg at jeg bestiller Samsungen når jeg kommer hjem på nettet siden Lefdal har den til 5495kr denne uka, tilfeldigvis så kikker jeg bortenfor skrivepulten hvor dagens reklameblad fra Expert ligger. De har Samsungen kunne tenkt til 5990; inne på lager, i butikken som ligger 10minutter unna i bil.
    Så ble kjøp der, har ikke angra ett sekund. Aldri har det vært så artig å spille Xbox, bildekvalitene er superb, har ikke funnet en eneste død eller sovende pixel, har bra kontrast og er rett og slett en ren fornøyelse å bruke synes jeg. Så litt på forskjellige filmer når jeg stilte inn tv'en, ble veldig bra etter litt justering.
    Var som å gå fra Lada til Rolls Royce, skal gi bort Philips CRT tv'en til søstra mi:-D
    Greit nok - er du fornøyd så er det bra og sikkert sikrest om du spiller mye. TV'n ser og også bra ut noe man ikke altid kan si om Panasonic. Lykke til !

Personlig er jeg ingen fan av LCD men det er meg. Dsikresjon var vel ikke helt rette ord da det vel er en avledning av å være diskre 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •