40-50" , plasma vs bakprojektion

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

40-50" , plasma vs bakprojektion

Vurderer ny tv og vil gjerne ha litt input..

Tv'en skal brukes i stue med normal belysning. Kommer til å bruke den til DVD, kabel-TV og PS2/X-box. Viktig at den ikke har for store problem med etterslep, da jeg har planer om å få sett noen fotballkamper på den. Vil ikke bli brukt til PC.

Har sett litt etter bakprojektion tv. Jeg tror RGB kanoner kan bli ugunstig pga konvergensproblem, spesielt med PS2/X-Box, og vurderer derfor primært 3xLCD og DLP.

Ser at LG har en DLP 44" med 300 Hz progressiv scan og 1024x576 oppløsning til ~25000. EDIT: Vennligst benytt produsentlinker.

Samsung har en 3xLCD ,med DVI inngang, 1280x720 oppløsning til ~27000,- EDIT: Vennligst benytt produsentlinker.

Er det noen som har formening om kvaliteten på disse apparatene sammenlignet med en god plasma-tv, f.ex Panasonic PA-20? Størrelsen på bakprojektion ser ikke ut til å være avskrekkende lenger. Vurderer også LG MZ-42PZ45 <EDIT: Vennligst benytt produsentlinker> og Philips 9945 plasma, som prises omtrent som bakprojektion, men er noe bekymret for bildekvaliteten på disse (primært basert på innlegg her på forumet...)

Ser ut som disse bakproj. tv'ene har 8 bit fargeoppløsnign, noe seg ser mange på forumet mener degraderer signalet for mye på plasma. Er det noen som har en formening om det samme er tilfellet på bakproj?

Newcomer Bjellesauen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg Milano Pro 50 PH 36 P (Storskjerm TV) http://www.toshibanorge.no/product.asp?id=11302
    som gir godt bilde på gode signal via sat tuneren, dvd gir SUPERT bilde.

denne tv har 100hz og en innebygd prosessor som digitalbehandler analoge signaler (slik alle 100hz tv'er har)

f.eks ved fotball kamper som har lav bitrate/dårligt signal så henger ikke den digitale prosessoren med på tempoet og gir pixeleringer i bildet (små firkanter i bildet)

værste kilde signal den kan få, er hvis kameraet zoomer in på sjøen med med masse bølger , da får 100hz prosessoren skikkelig kjørt seg og det dannes mosaikk bilde.

tidligere hadde jeg en 43 tommers toshiba bakprojeksjons tv 50hz som var helt lytefi ved fotbalkamper og raske bevegelser.

Tross denne svakheten er jeg godt fornøyd med min nye 100hz tv som gir mye bedre sortnivå og smell i bildet (en den gamle 50hz modellen)hvis signalet er godt (variabel kvalitet på sat signaler er vanlig)

forøvrigt så blir denne modellen solgt som en hdtv i usa

til deg annbefaler jeg å kjøpe Dallas 50 VJ 33 P (Storskjerm TV) http://www.toshibanorge.no/product.asp?id=11303 50hz utgaven av den jeg har som er billigere og suveren på fotbalkamper og slikt

EDIT: Forhandler og pris diskuteres under "pris -og produktjakt" forumene.

du har ikke noe å hente på å handle plasma som har di samme problemer på sin digitalbehanling av dårlige sat signaler

så en CRT 50hz bakprojeksjons er det beste kompromiss når det gjelder pris kontra utnyttelse av det tilgjenngelige signal vi får i levert fra sat providere,

en plasma tv gir ikke bedre bildekvalitet fra tilgjengeligt signal med andre ord

konvergensproblem har jeg ikke problem med heller, som er mye bedre enn på tidligere crt tv'er (tweaking blir lagret digitalt separat for hvær inngang + 16/9 og 4/3 moder)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat kjøpt en LG plasma av den typen du snakker om.

Personlig ville jeg styrt unna den hvis du skal bruke den til å se på TV.

(Jeg har den på soverommet på veggen, DVD med DVI kabel og da er bildet overraskende bra, xbox via svhs kabel fungerer også bra.)

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50 hz på bakprojeksjon og stort bilde er jo helt grusomt å se på. bildet blir kanskje et hakk skarpere, men det flimrer som pokker.
    har selv en sony kp44ps2 bakprojeksjonstv der jeg kan velge mellom 50 og 100 hz drc-mf. 50 hz er slitsomt for øya.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •