Problemer med Sagem TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med Sagem TV

Hei, håper ikke denne tråden havnet på feil plass.

Har problemer med en Sagem TV (Axium HD-D50 G4) jeg kjøpte for noen år tilbake. Har slitt en periode med at skjermen blir mørk etter litt tid (kan minne om sparingsmodus) og i det siste har bildet blafret litt. Bytter HD kabler en del siden det bare er 2 innganger på skjermen så kan være at en av dem har fått seg en smell.

Nå nekter dessverre TV’en å starte opp som den skal, oppvarmingsprosessen starter, men et rødt LED lyser og TV’n går i stand-by med nesten en gang (med denne ”varsel” LED’en som jeg ikke har sett før fortsatt på)

Finner så klart ikke manualen eller noen dokumentasjon, så lurer på om noen har sett lignende problemer og hvor jeg skal henvende meg for reparasjon? Er ikke mange som vil ha noe med disse hybrid TV’ene å gjøre.

MVH
    Jan Olav Paulsen

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J. Paulsen
    Hei, håper ikke denne tråden havnet på feil plass.

Har problemer med en Sagem TV (Axium HD-D50 G4) jeg kjøpte for noen år tilbake. Har slitt en periode med at skjermen blir mørk etter litt tid (kan minne om sparingsmodus) og i det siste har bildet blafret litt. Bytter HD kabler en del siden det bare er 2 innganger på skjermen så kan være at en av dem har fått seg en smell.

Nå nekter dessverre TV’en å starte opp som den skal, oppvarmingsprosessen starter, men et rødt LED lyser og TV’n går i stand-by med nesten en gang (med denne ”varsel” LED’en som jeg ikke har sett før fortsatt på)

Finner så klart ikke manualen eller noen dokumentasjon, så lurer på om noen har sett lignende problemer og hvor jeg skal henvende meg for reparasjon? Er ikke mange som vil ha noe med disse hybrid TV’ene å gjøre.

MVH
    Jan Olav Paulsen
    Det er pæra som er gått. Eller rettere sagt timetelleren for pæra som sier at den er gått. For ca. 1,5 år siden fikk jeg tak i ny pære på Elkjøp i Drammen. Jeg vet de solgte en del av disse TVene (til meg blandt annet) så mulig de fremdeles kan skaffe.

Ellers er det nok samme prosedyre for nullstilling av timeteller som på min HTD-501. På byttepærene sitter det en sikringsholder med sikring i som kortslutter to kontaktpunkter på baksiden av pæreholderen. Det er kanskje mulig å lage noe tilsvarende?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, skal sjekke pæra når jeg kommer hjem fra jobben.

Litt usikker på hva du mener med nullstilling av timeteller. Er det med en "ny" sikring som kortslutter en krets for å nullstille telleren? Høres ut som den isåfall erstatter telleren helt på denne måten. Mulig jeg misforstår har lite erfaring med TV rep.

Veldig bra du svarte, var redd for at jeg måtte bytte'n ut, noe som hadde vært dumt med tanke på hvor fornøyd jeg fortsatt er med hybrid konseptet.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, skal sjekke pæra når jeg kommer hjem fra jobben.

Litt usikker på hva du mener med nullstilling av timeteller. Er det med en "ny" sikring som kortslutter en krets for å nullstille telleren? Høres ut som den isåfall erstatter telleren helt på denne måten. Mulig jeg misforstår har lite erfaring med TV rep.

Veldig bra du svarte, var redd for at jeg måtte bytte'n ut, noe som hadde vært dumt med tanke på hvor fornøyd jeg fortsatt er med hybrid konseptet.
    Forventet levetid på pæra er noen tusen timer, 6.000 - 8.000 for HTD-501. Når pæra går kan den eksplodere, vel ihvertfall sprekke slik at knust glass blir liggende i TVen. Derfor har stort sett alle projektorer og projeksjons-TVer en timeteller som gjør at den ikke starter når pæra har nådd forventet levetid.

Ved pærebytte må selfølgelig denne timetelleren nullstilles for at apparatet igjen skal starte.

På min HTD-501 var det ingen sikringsholder på originalpæra, men det var det på erstatningspæra.

Det er mulig at din TV har denne sikringsholderen og at du kan bytte sikringen for å få den til å starte igjen. OBS! På egen risiko!

Replacing the bulb on a Sagem Axium HD45 H/S DLP Television | Technology | Ascolti Limited

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, høres ut som det beste er å bytte alt med en gang

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var sikringa "bak" lampa som hadde gått. lampa ser helt fin ut, men siden jeg har hatt noen småproblemer i det siste så bestiller jeg den med det samme.

Hvordan re-setter man timetelleren?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite Bulletiner och manualer
    SAGEM HD-D50G4.rar zSHARE - SAGEM HD-D50G4.rar

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det

Desverre ser det ut som det er mere galt her. bytta sikring for å se om den iallefall starta nå, men skjer ikke noe når jeg prøver å starte TV'n. Ser ut som det kan være sikring på 230V som har kvella siden det ikke er antydning til oppstart...

Eller kan dette ha noe med timeteller å gjøre? fortsatt usikker på hvordan det virker i forhold til reset

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Räkna med ca 3 års livstid på lampan vid normalt tittande.
    Säkringen har till uppgift att reseta lamptiden.
    Att den går sönder när du sätter i en ny, betyder att du
    har noll ställt lamptids räknaren, så det enda är att skaffa en ny lampa.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var sikringa "bak" lampa som hadde gått. lampa ser helt fin ut, men siden jeg har hatt noen småproblemer i det siste så bestiller jeg den med det samme.

Hvordan re-setter man timetelleren?
    Det er sikringen i pæreholderen som resetter timetelleren. Denne skal gå når du slår på TVen. Hvis du har byttet denne og slått på TVen uten at den virker så kan du ta ut pæra igjen å sjekke om sikringen er gått. Hvis den er det skal timetelleren være nullstilt og da er det nok noe annet galt med TVen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, mulig jeg misforsto litt

EDIT: Fant problemet alt ser ut til å virke nå. timetelleren var ferdig så resatte den med ny sikring og venter på ny prosjektorpære som er på tur.

Takk for hjelp og nyttig informasjon

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •