Lysstyrken på bildet skrur seg ned ved mørke bilder.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lysstyrken på bildet skrur seg ned ved mørke bilder.

Har en ny Sony KDL-46W5500.
    Av og til når jeg skifter kanal på dekoderen, så skrus lyset ned på tv'n i det det sorte bildet med kanalnavn og nummer kommer på skjermen. Lyset skrur seg opp til normal igjen i det kanalen kommer på skjermen og det er normalt bilde.
    Hadde ikke tenkt så mye over det før jeg så en film med mye mørker scener i.
    Når bildet panorerte over flere ansikter så forandret lyset seg. Noen av personene på bildet stod i dårligere belysning enn de andre, og da slo lyset seg ned på tv'n, når bildet gikk tilbake til lysere scener så skrudde lyset seg opp på bildet. Ikke lett å dokumentere, og ikke lett å forklarer siden jeg ikke har vært borti noe som dette før.
    Tv'n har vært på rep pga noe annet tull før, nevnte dette til de som fikset den men det de hadde gjort var å bytte LVDS-kabel (går utifra dette er den interne HDMI-kabelen?)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du har en form for dynamisk kontrast ?
    Prøv å skru den av, og se om det blir fikset da.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å slå av ALL bildebehandling? Kan være at dynamisk kontrast el står på?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min KDL-40W3000 har også denne funksjonen.

Jeg må skru på noe som heter Game mode elns. for å deaktivere denne funksjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner ikke noe på menyne som tilsvarer Dynamisk Kontrast.
    Satt og sjekket litt her nå, bladde gjennom kanalene og så et mønster i det.
    Lyset skrues ned når jeg skifter til Svt1, Svt2, Discovery HD, BBC HD, Animal planet HD, Rush HD, Silver HD.
    Det har også skjedd når jeg har sett Blu Ray på Ps3'n og streamet film gjennom Ps3'n.
    Fellesnevneren her er tydelig noe med når det kommer til signal av en viss kvalitet.

Alt av støttefunkskjoner på tv-instillingene er satt på av.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du funnet ut av dette? Jeg vurderer å kjøpe samme TV (Sony KDL-46W5500) og dette hørtes jo ut som en litt irriterende funksjonalitet. Er du ellers fornøyd med TV-en?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant dette utdraget fra www.KDL-46W5500.co.uk: "The Sony KDL46W5500 uses the Bravia Engine 3 to analyses each individual scene, controlling the peak brightness level to generate advanced colour and brightness, and optimising the noise level."
    Jeg regner med at det er klipp-og-lim fra Sony sine egne sider.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med sony i dag og fikk beskjed om å resette til fabrikkinstillingene, for det kunne være en liten bug i lyssensoren.
    Prøvde det og da forsvant problemet iallefall når jeg skiftet kanaler, ikke prøvd det på film enda.
    Merkelige er at Instillingene på farve, lys, egenskaper osv ikke ble forandret etter jeg slo på fabrikkinstillingene, så hva som egentlig ble forandret vet jeg ikke, men ser uansett ut til at det ble bra så langt.

Ellers er jeg veldig fornøyd med tv'n. Bildet er krystallklart og får til tider ikke med meg innholdet i filmen jeg ser fordi jeg er opptatt med å nyte bildet
    En del klager over clouding på skjermen, men ser bare så vidt litt antyrdinger av dette i det ene hjørnet. Ubetydelig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •