Koble PC til Samsung LCD-TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble PC til Samsung LCD-TV

Hei

Jeg har et Samsung LE40B530 LCD-TV. Jeg har koblet PC-en min til TV-en via en HDMI-kabel med DVI-adapter. Problemet er hvordan jeg skal få lyd på samme kanal på TV-en.

Altså, for å forklare litt nærmere. Jeg har et skjermkort med DVI-utgang. Her har jeg koblet i et DVI til HDMI-adapter og derfra går det en HDMI-kabel inn i HDMI3-inngangen på TV-et. Da funker bildet.

Men så har jeg jo da selvfølgelig også et lydkort som sender ut lyden. Men det er her problemet mitt oppstår. Hvor på TV-en kan jeg plugge i denne lydkabelen slik at lyd og bilde kan komme ut på samme kanal (HDMI3-inngangen)? Er det i det hele tatt mulig å få til?

Jeg vet at med noen skjermkort er det mulig å koble sammen skjermkort og lydkort med en såkalt spdif-kabel, men det støtter ikke mitt skjermkort. Dessuten hadde vel ikke det vært mulig uansett, siden jeg bruker et DVI-adapter?

Som dere skjønner er jeg ganske grønn på dette området, og hadde håpet noen med peiling kunne gitt meg litt informasjon. Takk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haribopiratos
    Hei

Jeg har et Samsung LE40B530 LCD-TV. Jeg har koblet PC-en min til TV-en via en HDMI-kabel med DVI-adapter. Problemet er hvordan jeg skal få lyd på samme kanal på TV-en.

Altså, for å forklare litt nærmere. Jeg har et skjermkort med DVI-utgang. Her har jeg koblet i et DVI til HDMI-adapter og derfra går det en HDMI-kabel inn i HDMI3-inngangen på TV-et. Da funker bildet.

Men så har jeg jo da selvfølgelig også et lydkort som sender ut lyden. Men det er her problemet mitt oppstår. Hvor på TV-en kan jeg plugge i denne lydkabelen slik at lyd og bilde kan komme ut på samme kanal (HDMI3-inngangen)? Er det i det hele tatt mulig å få til?

Jeg vet at med noen skjermkort er det mulig å koble sammen skjermkort og lydkort med en såkalt spdif-kabel, men det støtter ikke mitt skjermkort. Dessuten hadde vel ikke det vært mulig uansett, siden jeg bruker et DVI-adapter?

Som dere skjønner er jeg ganske grønn på dette området, og hadde håpet noen med peiling kunne gitt meg litt informasjon. Takk.
    RTFM... (Read the fuc*ing manual...)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    RTFM... (Read the fuc*ing manual...)
    Så så, rolig nå. Jeg stilte et kurant spørsmål, og jeg har selvfølgelig undersøkt før jeg spør her, men har ikke funnet noe. Er ikke vits i å svare på den måten. Har du ikke et saklig svar kan du heller la være.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så så, rolig nå. Jeg stilte et kurant spørsmål, og jeg har selvfølgelig undersøkt før jeg spør her, men har ikke funnet noe. Er ikke vits i å svare på den måten. Har du ikke et saklig svar kan du heller la være.
    Jeg har ikke sett tv'er av nyere dato som ikke denne oppkoplingen er nevt i manualen...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet mulig alternativ:

Hvis du har et lite kompakt hjemmekino system eller en receiver, kan du jo kjøre lyden via dette.

Edit: Velkommen til AvForum!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C30
    Et annet mulig alternativ:

Hvis du har et lite kompakt hjemmekino system eller en receiver, kan du jo kjøre lyden via dette.

Edit: Velkommen til AvForum!
    Takk for det! Akkurat det tenkte jeg også på, men jeg har ikke et slikt system, og er ikke helt sikker på om jeg har så lyst å legge ut penger på det heller. I hvert fall ikke før jeg har gått helt til bunns i denne saken

Men takk for tips.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det tenkte jeg også på, men jeg har ikke et slikt system, og er ikke helt sikker på om jeg har så lyst å legge ut penger på det heller.
    Har du et lite "micro-HiFi-anlegg" fra elkjøp??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C30
    Har du et lite "micro-HiFi-anlegg" fra elkjøp??
    Hehe, nei det har jeg ikke.

Men jeg fant ut av det! Det var ikke verre enn at jeg var nødt til å bruke HDMI1-inngangen og konfigurere den til at det var PC-signal som kom inn, og da var det mulig å bruke jack-inngangen på TV-en for lyd.

Tusen takk C30 og nordic45 for svar!

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe fant nettopp svaret i manualen, men ser du fant ut av det selv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •