Trenger veiledning ved kjøp av ny tv(stramt budsjett) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er ikke helt spikra enda den planen om å gå for Panasonic TX-P42X10E.
    Om dere vet om noe som kan være verdt å kikke på så kom med forslag, kan til nød strekke budsjettet til 6K. Plasma eller LCD er hipp som happ tror jeg, kommer helt ann på hvor bra tv det er. Max 42" str - minimum 32"
    Liker det dere som har litt "imot" akkurat den panasonicen jeg vurderer, setter pris på meninger både for og imot.
    Selv så synes jeg at denne LG tv'en: Lefdal - LG 37" LCD-TV ser bra ut på pappiret, noen som har erfaringer med den eller vet om tester/tråder?
    Er helt ny på dette med flatskjermer, per i dag så har jeg en 21" Phillips crt tv

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde lett gått for Panaen Det er en sykt bra tv til prisen. Min bror har den, og er svært fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oksågikkikkedet
    Jeg hadde lett gått for Panaen Det er en sykt bra tv til prisen. Min bror har den, og er svært fornøyd.
    Mhm, bikker mest mot den jeg også. Det som er best for lommeboka også føler jeg
    Her er en annen jeg synes virker bra, men jeg har jo ikke peil8)
    Lefdal - Samsung 40" LCD-TV
    Hva tror folket?

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonicen … B535 er forferdelig på panorering (synes jeg).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre som har erfaring med Samsung 535?
    Samsung LE40B535 - DinSide Data
    Fant en test, må si jeg har meget lyst på den også:?
    Mulig den egener seg bedrer til spilling i HD via xbox? Men tanke på høyere oppløsning og null prosent sjangs på innbrenneing.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kan gå ned til 32" så vil du få et mye bedre bilde med f.eks. denne:
    Samsung LE32B650 (655) 32" LCD-TV 100Hz - Samsung - LCD-TV 30"-39" - Samsung LE32B650 (655) 32" LCD-TV 100Hz - Netshop.no - pc data foto minne digital
    Her får du 100hz, full HD, 4 hdmi etc. Sjekk dog garantiteksten hos Netshop da de parallellimporterer...

Her er ukens tilbud fra MPX:
    LG 42" LCD TV 42LH4000 Full HD - MPX.no - Elektromarked
    LG kjører jo kampanjer på mange fronter om dagen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm når jeg tenker grundig etter så er nok en 32" for lite, det vil si den vil virke stor for meg i starten siden jeg går ifra en 21" men etter hvert så vil jeg nok angre er jeg redd.
    Den LG 42" du linker til virker til å være en bra tv, men med frakt så overskreder den sikkert budsjettet mitt med i hvertfall 600kr.
    Så nå er saken slik at jeg med 70% sjangs går for Samsung 535 40" og 30% for at det bli Panasonic TP42x10".
    Samsung virker som det beste alternativet med 100% Pixel garanti samt FullHD og at jeg får den til akkurat 5800kr på butikken og kan kjøre den hjem uten problemer.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den største ulempen med 535 er nok at det er 50hz som gir hakking ved panoreringer. Budsjetter er jo til for å sprenges ;-) men jeg skjønner deg. Ett sted må man bare sette grensen, desverre...:cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hakking ved panoreringer er ikke det samme som etterslep? Ser nemlig at noen skriver at etterslep er et "ikke" eksisterende problem på den. Har prøvd noen lcd tv'er hos venner med enten PS3 eller Xbox, de har hatt eldre LCD skjermer og etterslep var tydlig en plage på noen av tv'ene. Tror du det vil være tilfellet her? Leste forøvrig at noen mener 100HZ kan virke både negativt og positivt, det negative var at støy kan oppstå eller var det uklart bilde rundt detaljer eller no slik

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestill deg en panasonic og bli ferdig med det! At det kun er 1024x768 i oppløsning har ikke så mye å si på 42" så lenge du sitter mer enn 2 meter unna. Fargene, gråtoneskalaen og kontrasten er langt bedre enn andre tv'er til samme pris. Ingen lag eller etterslep!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lett å si for deg det
    Neia, men når jeg skal i butikken så skal jeg sjekke ut begge modellene nøye. Står som sagt mellom Panasonicen og Samsungen. Tar med tommestokken min også så jeg får målt til 2m avstand.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -€mil-
    Lett å si for deg det
    Neia, men når jeg skal i butikken så skal jeg sjekke ut begge modellene nøye. Står som sagt mellom Panasonicen og Samsungen. Tar med tommestokken min også så jeg får målt til 2m avstand.
    Bare husk at en godt opplyst lokale favoriserer en LCD, og er ikke det du har hjemme...håper jeg... Kjøp et sted du kan bytte hvis det du ser i butikken ikke stemmer når du kommer hjem.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det på en annen måte, skulle jeg hatt meg ny tv så ville jeg uten tvil valgt panasonic'en. Den er ett så godt kjøpt at jeg har vurdert å kjøpe en til min mor og en til mitt soverom! MEN jeg har nok annet å bruke penger på...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    For å si det på en annen måte, skulle jeg hatt meg ny tv så ville jeg uten tvil valgt panasonic'en. Den er ett så godt kjøpt at jeg har vurdert å kjøpe en til min mor og en til mitt soverom! MEN jeg har nok annet å bruke penger på...
    Mhm, får se hva det blir til når jeg er på vei ut av butikken Er nokså usikker på hvem av disse to modellene det blir.
    Du snakker av erfaring får jeg tro? Altså at du har sett/prøvd PT42X10Y?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett panasonic'en ja, har fått ett par kamerater til å kjøpe den. Er ikke uten grunn at det er en testvinner og til 5 lapper er det ett kupp. Får nok enda ett par venner til å kjøpe en slik. Skulle ønske jeg var på "jakt" etter 42". Hehe, neida kjøp akkurat hva du vil! Nå har du iallefall fått noen anbefalinger her inne...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ta med meg infoen jeg har fått her i friskt minne når jeg skal ned å bestemme meg for hvilke tv det blir. Kommer tilbake med hva valget falt på og hvor fornøyd jeg blir.
    Takker for all hjelp hittill

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å svare på spørsmålet om hakking og etterslep

Etterslep har noe med Responstiden på panelet å gjøre, jo laver "ms" jo bedre responstid.
    Det man oftest ser problemer på er en fotball over en bane. Cellene i panelet klarer ikke å klemme igjen fort nok til å få det til å se ut som ballen er forbi den delen av skjermen den er, dermed blir det en liten "komethale" på ballen.

Hakkingen ved panorering har noe med hvordan TVen tegner opp bildet
    TVen tegner f.eks opp bilde slik
    (Bildelinje)1-3-5-7-9 etc.
    Ved å interpoolere dette bildet, så tegnes det gjerne ett halvbildet fra bilde 1 og halvbilde fra bilde 3, slår du dette sammen får du ett "late som bilde 2", som gjør at panorering går smoothere og hakker mindre, fordi TVen forventer hva som skal komme.
    100hz, TrueMotion, MotionFlow etc etc markerer den typen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svarte helv### også!
    Man får ikke valgt Collect @ store med tv'er større enn 32" på nettbutikken :evil:
    Noen som har ringt å bestilt Collect @ store og fått godsnakka med de til at du får henta tv'er større enn 32"?
    Er rimelig skeptisk til å sende med posten, men det går kanskje bra eller....
    Glemte kanskje det viktigste, er LEFDAL det er snakk om :P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En slags uppdate av posten er på denne linken, føler jeg har tatt det rette valget. Blir kjøpt så fort jeg har tid.
    Norsk VolvoForum.no • Se emne - Valg av ny tv, plasma eller lcd?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Panasonic 42"PX81 som er modellen før den du har fått anbefalinger om lengre opp i tråden. Du får ikke bedre bilde til prisen er min påstand. :-D

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •