Innkjøring av ny Plasma - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ikke for å være negativ, men...

er en mindre stolt eier av en LG 50PG6000. Som jeg har utført "innkjøring" på etter alle kunstenes regler. Til og med så anskaffet jeg meg en inkjørings DVD.

Alt dette har ikke hjulpet det spor.

TVen brenner fremdels inn alt fra nyhetslogoer, kanal logoer og ellers alt av statiske bilder fra uansett kilder. F.eks skal jeg se en film som er med norsk tekstet, Så henger teksten igjen og overlapper den andre. Sitter jeg en kveld zapper igjennom kanalene, og finner noe jeg vil se på etter en stund. Så har jeg Viasat sin store fine infokloss hengende med i 10-30min, alt etter hvor lenge jeg har sittet å skiftet på kanalene.
    Selv det å skifte kilde gir middlertidig innbrenning av LG`n sine menyer.

Jeg er overbevist om at dette problemet stort sett berører LG (nå skal ikke jeg uttale meg om LGs siste generasjons skjermer). Har ikke sett dette på noen andre plasmaskjermer. Og selv har jeg en Hitachi 50" plasmaskjerm, som jeg ikke har oppdaget noen form for innbreninger på, fram til dags dato. Hitachièn bruker jeg uten å ta noe hensyn til hvor mye eller hvor lenge det er statiske bilder på.

Så min teori er: Du kan kjøre TVen inn så mye og så lenge du gidder. Men er det et dårlig produkt, ja så er det et dårlig produkt.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ikke bra ut. Jeg satser på at 50PS8000'en som jeg får i morgen er litt bedre. Jeg er i utgangspunktet skeptisk til LG, men den var så billig at jeg bare måtte prøve den.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Norne
    Ja, og der står det eksplisitt at dette har man fra Pioneer og Panasonics side ikke brydd seg om å nevne siden 2004. Det er 5 år og noen generasjoner paneler siden, slik jeg tolker det. Samsung selv har eksplisitt sagt at dette er unødvendig - siden 2007 i følge den linken du angav.

At noen har samlet hardnakkede ritualer og beskrevet disse i en Wiki/FAQ, må ikke forveksles med faktiske forhold.
    Hvis det ikke er noe problem - hvorfor aksepterer ikke produsentene permanent innbrenning som reklamasjon. Ikke lenge siden vi leste på dette forumet om en kar som hadde kjøpet en demo brukt 5090 med ferdig innbrente logoer - butikken tok den i retur - Elkjop 30 dagers. En annen kar hadde lange diskusjoner med Netshop på en LG m.m.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har en 4 år gammal plastma som jeg har brukt time ut å time inn på playstation å vista på pc å spillt å herjet å sovna fra tven med spillet på pause å sånt... alt som "brenner" seg inn i skjermen forsvinner igjen etter et par timer... innbrenning er ingen bekymring... ingen innkjøring heller... aldri hørt om det en gang før...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iallefall mange meninger om dette. Omtrent som på andre fora. Selv velger jeg en "myk" start med lavere kontrast og lysstyrke en periode, før jeg setter optimale instillinger.

Tv'n ble stående med statisk PS3 bilde en times tid her om dagen, og da hang det igjen etterpå. Men da satte jeg bare tv'n til en snøkanal i 5 min, og vips så var problemet løst.

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crazymac
    Iallefall mange meninger om dette. Omtrent som på andre fora. Selv velger jeg en "myk" start med lavere kontrast og lysstyrke en periode, før jeg setter optimale instillinger.

Tv'n ble stående med statisk PS3 bilde en times tid her om dagen, og da hang det igjen etterpå. Men da satte jeg bare tv'n til en snøkanal i 5 min, og vips så var problemet løst.
    du trenger ikke å bruke snøkanal... det forsvinner uten og.. helt normalt opplegg med plastma.. en kan se hva dvd rootmeny en sovnet ifra dagen før under god morgen sendingen dagen etter... men da kvelden kommer å en skal se noe så er alt glemt var litt bekymra i begynnelsen for det jeg og men ser det er uten grunn.. er kun flyplasser å sånt en ser ødelagte skjermer... der de står dag inn å dag ut i ukevis før de bytter en bokstav å to i skjermbilde..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •