Ny TV - trenger hjelp! Beklager, men er forvirra!!! Lsd, hz, osv - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 48
    Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Blir fort litt forvirra når man er på LSD.
    Hehe. Den måtte jo komme.

Geir Arne

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting er i hvertfall sikkert - har du dårlig råd så kjøper du ikke en TV til 10000 på avbetaling - den koster deg fort 12-13 tusen istedet. Kjøp deg heller en greil LCD eller Plasma til en pris du har råd til uten å ta på avbetaling !

Det finnes en masse greie 40" TV til rundt 6-7 tusen som sikker gjør jobben - f.esk denne: Panasonic 42" Plasma TV TX-P42X10Y - MPX.no - Elektromarked

Glem FullHD - du klarer deg lenge med HD !!
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingeniør'n!
    Skjønner hva du sier, men må ha tv, og må ta det på avbetaling. Kjipt at jeg må betale et par tusen mer, men heller det enn ikke ha tv. Og skal jeg først ta det på avbet spiller det ikke store rollen om det er 6 eller 9-10 k. Også vil jeg ha noe som er passe ok og ikke noe jeg irriterer meg over at jeg har kjøpt. Økonomien ordner seg etterhvert, men tror det tar for lang tid til at jeg er villig til å vente med å kjøpe. Livet er ikke like moro uten en god tv å se på og spille på. Dessuten gneldrer frøkna hull i hodet på meg. Får ikke sett skal vi danse eller hva det nå er..

Uansett. Jeg har funnet at philips, samsung og lg virker mest attraktive etter hva jeg har lest meg frem til. Er liksom litt usikker på lg, de har mye fine specs, mens philips overbeviser i tester og samsung er vel den trauste og trofaste.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Silkesatan
    Ingeniør'n!
    Skjønner hva du sier, men må ha tv, og må ta det på avbetaling. Kjipt at jeg må betale et par tusen mer, men heller det enn ikke ha tv. Og skal jeg først ta det på avbet spiller det ikke store rollen om det er 6 eller 9-10 k. Også vil jeg ha noe som er passe ok og ikke noe jeg irriterer meg over at jeg har kjøpt. Økonomien ordner seg etterhvert, men tror det tar for lang tid til at jeg er villig til å vente med å kjøpe. Livet er ikke like moro uten en god tv å se på og spille på. Dessuten gneldrer frøkna hull i hodet på meg. Får ikke sett skal vi danse eller hva det nå er..

Uansett. Jeg har funnet at philips, samsung og lg virker mest attraktive etter hva jeg har lest meg frem til. Er liksom litt usikker på lg, de har mye fine specs, mens philips overbeviser i tester og samsung er vel den trauste og trofaste.
    Gir meg ikke på at jo dyrere, jo flere tusen betaler du ekstra i renter - men det er din økonomi og ikke min. Så hvorfor ikke denne som du sikker får på avbet. : Lefdal - Panasonic 42" plasma-TV

Ellers, hvis du leser tester får de aller 4 eller mer så så store forskjeller er det ikke ute å går. LG, Phillips m.fl. har også gode modeller.

Har selv en LG PG6000 som fungere utmerket og ikke står mye tilbake for min KRP ved vanlig TV.

Er andre som også er i din situasjon: http://avforum.no/forum/tv-apparater...-budsjett.html

PS. At du ikke får sett "Skal vi danse" kan du bare være glad for - maken til møkka p.....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey!
    Skjønner, skjønner..

Et par alternativer jeg vurderer:
    Komplett.no - LG 42" LCD-TV 42LH5000 LG 200hz
    Philips LCD TV 42PFL7404H/12 kjøp billig sammenligne pris tilbud Philips

Noen som kan si noe om hvem av disse som gir best bilde? Pc(film), dvd, web tv, xbox 360, tv. Det er viktig at xbox blir gengitt så klart som mulig.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Det er en sannhet med STORE modifikasjoner... det finnes plasma-skjermer med dårlig kontrast/sortnivå samtidig som det i dag finnes LED-baserte skjermer som ikke står tilbake for plasma-skjermenes egenskaper. I dag går det derfor ikke an å si generelt at plasma har "best" kontrast"... i tillegg er det også andre egenskaper ved panelene som avgjør om resultatet er bra eller mindre bra! Kontrast er bare en av flere parametre.

Man må vel heller ikke glemme at det er snakk om en rimelig tv her, har man et stramt budsjett så er vel plasma veien å gå.... klart du får både LCD og LED som er kjempebra, men hva må du gi for disse...ihvertfall langt over det som trådstarter skulle bruke på tv....så om man skal anbefale tv til folk så mener jeg at man bør finne noe i den prisklassen som folk leter etter:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey!
    Skjønner, skjønner..

Et par alternativer jeg vurderer:
    Komplett.no - LG 42" LCD-TV 42LH5000 LG 200hz
    Philips LCD TV 42PFL7404H/12 kjøp billig sammenligne pris tilbud Philips

Noen som kan si noe om hvem av disse som gir best bilde? Pc(film), dvd, web tv, xbox 360, tv. Det er viktig at xbox blir gengitt så klart som mulig.

Her er div tv tester: Dingz

Kan anbefale Philipsen, fikk en kamerat til å kjøpe den og den virker strålende. Bruker den stort sett slik du skriver du skal. Ikke store forskjellen fra forrige modellen 7403 og den har jo fått masse fin omtale.
    Ellers så vil det alltid være krangling mellom LCD / Plasma. Smaken er som baken osv....Gikk selv over til LCD for 7 år siden og har aldri sett meg tilbake. Er vel en grunn til at selve kongen av plasma (lesioneer) har bitt i det sure eple og begynnt å produsere LCD skjermer.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hertis

Kan anbefale Philipsen, fikk en kamerat til å kjøpe den og den virker strålende. Bruker den stort sett slik du skriver du skal. Ikke store forskjellen fra forrige modellen 7403 og den har jo fått masse fin omtale.
    Ellers så vil det alltid være krangling mellom LCD / Plasma. Smaken er som baken osv....Gikk selv over til LCD for 7 år siden og har aldri sett meg tilbake. Er vel en grunn til at selve kongen av plasma (lesioneer) har bitt i det sure eple og begynnt å produsere LCD skjermer.
    mmm Hvor har du det fra ? Pioneer fikk Sharp til å produsere LCD TV for seg uten at det ble noen særlig suksess - var vel krampetrekninger når de forsto at å stoppe all produksjon under 50" ikke var en god ide. Nå er vel hele TV divisjonen på avvikling.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Man må vel heller ikke glemme at det er snakk om en rimelig tv her, har man et stramt budsjett så er vel plasma veien å gå....
    At plasma alltid er svaret er helt feil. Trådstarter har en øvre grense på 10k og innen den rammen får du LCD skjermer som IMHO gir et bedre resultat totalt sett enn en billig plasma med elendig oppløsning. Silkesatan... (bra nick... ) tipser om ett av alternativene (Philips 7404H) som vil gi en meget bra opplevelse både på TV-titting, men ikke minst på Xbox360 der du får utnyttet oppløsningen som den gir. En annen skjerm som vil gi like bra restultat er Samsung 40B655. Denne er også under 10k.

Et annet poeng man bør tenke på ved kjøp av TV i disse dager er HD sendinger samt Blu-Ray. Kjøper man en plasma med så dårlig oppløsning som er foreslått får man ikke mye ut av investeringen i HD tuner/BD spiller...

Sitat Opprinnelig postet av Gega
    klart du får både LCD og LED som er kjempebra, men hva må du gi for disse...ihvertfall langt over det som trådstarter skulle bruke på tv....så om man skal anbefale tv til folk så mener jeg at man bør finne noe i den prisklassen som folk leter etter:-)
    Kjøpte nettopp 40" LED TV til 11k så å påstå at de koster så himla mye mer stemmer ikke lenger.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tjaaa,, synes det bare blir litt rart at Sony som er et stort merke innen LCD får dårlig kritikk for innsynsvinkel og jeg selv har en Samsung 40" på hytta som gir et kornet bildet, det virker som at jeg har glemt å ta på meg briller selv om jeg ikke bruker briller:-)

Nå skal ikke jeg krangle om hva som er best, men jeg har hatt 3 plasma skjermer og nå vil jeg bytte til 50"-52" og hadde forsåvidt bestemt meg for LCD denne gangen og ble rimelig skuffet over at selve Sony ennå har problemer med innsynsvinkelen....må legge til at jeg kun har lest dette og ikke sett dette selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H
    Har hørt at lcd skal være best på spill. Litt viktig for meg at jeg effektivt kan knerte motstandere i fps spill feks. Videre er jeg usikker på om 100hz er nødvendig eller ikke. Har lest at 100hz er bra når bildet "glir", så går ut ifra at 100 hz er tingen.
    Jeg er helt klart for å bruke 100Hz til både film og tv-titting, selv om det er mange som ikke helt har klart å tilpasse seg det.
    Til spilling derimot, så er 100Hz feil ting. Bildet flyter riktignok bedre, men det går på bekostning av latency (dvs. tiden det tar fra du gir input på styrestikka til det skjer noe på skjermen) som blir mye dårligere. Dette er fordi TV'n fremdeles tar et 50Hz input-signal, men oppskalerer det i etterkant. For datamonitorer er derimot 100Hz glimrende, siden de faktisk kan ta 100Hz-signalet rett inn, og latency blir lavere.
    Moralen: kjøp 100Hz, men skru av funksjonen når du spiller, selv om det ser penere ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    En ting er i hvertfall sikkert - har du dårlig råd så kjøper du ikke en TV til 10000 på avbetaling - den koster deg fort 12-13 tusen istedet. Kjøp deg heller en greil LCD eller Plasma til en pris du har råd til uten å ta på avbetaling !

Det finnes en masse greie 40" TV til rundt 6-7 tusen som sikker gjør jobben - f.esk denne: Panasonic 42" Plasma TV TX-P42X10Y - MPX.no - Elektromarked

Glem FullHD - du klarer deg lenge med HD !!
    Helt feil. Du kan bruke vanlig betalingsuttsettelse gjennom eksempelvis Cresco/Ikano, de store elektroforhandlerne har alle slike muligheter. Det forutsetter da kredittsjekk, men det kommer man ikke utenom.

Ta f.eks. Ikano sin betalingsutsettelse. Velger du da en periode på 9 mnd, vil du kun få et ekstra gebyr pålydende 450,- Da kommer det ikke faktureringsgebyr etc i tilegg. Du velger selv hvordan du vil betale ned innenfor valgt periode, enten bolkvis eller hele beløpet, og det vil ikke påløpe noen form for renter så lenge summen i sin helhet er betalt innenfor periodeslutt. Rentene utover valgt periode er forøvrig ganske høye.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    100hz er bare tull, får best bilde ved å skru av alle disse "hjelpe"-systemene i TVen uansett!
    100hz fungerer utmerket på mitt tv ivertfall. Er enig i at funksjoner som sort/kontrast forbedring MÅ være av for det eneste de gjør er å fjerne detaljer i bildet. Men at FI (100/200hz, motionflow) er noe tull er jeg iverfall ikke enig i.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hertis

Takk for feedback, da regner jeg med at det er et safe valg

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bols
    Jeg er helt klart for å bruke 100Hz til både film og tv-titting, selv om det er mange som ikke helt har klart å tilpasse seg det.
    Til spilling derimot, så er 100Hz feil ting. Bildet flyter riktignok bedre, men det går på bekostning av latency (dvs. tiden det tar fra du gir input på styrestikka til det skjer noe på skjermen) som blir mye dårligere. Dette er fordi TV'n fremdeles tar et 50Hz input-signal, men oppskalerer det i etterkant. For datamonitorer er derimot 100Hz glimrende, siden de faktisk kan ta 100Hz-signalet rett inn, og latency blir lavere.
    Moralen: kjøp 100Hz, men skru av funksjonen når du spiller, selv om det ser penere ut.
    Flott!! Takk for info! Det var jeg ikke klar over

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABC123
    Helt feil. Du kan bruke vanlig betalingsuttsettelse gjennom eksempelvis Cresco/Ikano, de store elektroforhandlerne har alle slike muligheter. Det forutsetter da kredittsjekk, men det kommer man ikke utenom.

Ta f.eks. Ikano sin betalingsutsettelse. Velger du da en periode på 9 mnd, vil du kun få et ekstra gebyr pålydende 450,- Da kommer det ikke faktureringsgebyr etc i tilegg. Du velger selv hvordan du vil betale ned innenfor valgt periode, enten bolkvis eller hele beløpet, og det vil ikke påløpe noen form for renter så lenge summen i sin helhet er betalt innenfor periodeslutt. Rentene utover valgt periode er forøvrig ganske høye.
    Sikkert riktig det, men de som driver med slikt skal og tjene penger, og de vet inderlig godt at noen klarer ikke å holde betalingstiden og da svir strafferenten skikkelig. 9.9% rente, gebyrer ++ kommer fort opp på 2-3 tusen på en TV til 10'.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil også stemme for Philips. Siden du ikke har TV så antar jeg at du heller ikke har hjemmekinoanlegg, da vil Philips generelt ha veldig god lyd. Veldig lite refleksjon fra skjermene dems og, hvis du har noen vinduer som slipper inn sol.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jau, 3-4 meter med vindu langs veggen!
    Har anlegg, men ikke opplegg for lyd fra tv. Det var også en av tingene som fikk meg til å vippe mot Philips.
    Philips er bestilt og skal hentes idag! Æ glær mæ!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Tror du kommer til å bli veldig fornøyd med Philipsen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, takk!
    Blir nok fornøyd. Forrige tv'n var en 29" crt fra radionette! Haha! nærmere 10 år gammel! Dette må jo bare bli opptur!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •