LG 50/60PS8000 erfaringsutvekslinger - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 75
    Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvorfor bruke mer eller mindre tilfeldige tall man finner på nettet, når skjermen allerede kommer godt kalibrert i THX-modus?

Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Hvorfor bruke mer eller mindre tilfeldige tall man finner på nettet, når skjermen allerede kommer godt kalibrert i THX-modus?
    Synes THX moduset har et "gulskjær / tåkete" bilde over seg,ser et klart bedre bilde med innstillingene jeg bruker.....men dette er så klart med mine øyne :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question 50ps7000 eller 50ps8000

Vrderer selv en PS7000 eller PS8000, 50" ... Noen her som har erfaring med ps7000? Hva er forskjellen på 7000 og 8000? utenom design, ser 8000 har finere design... Men den vil koste med ca. 1500,- mere på nett..
    Får 50ps7000 for 8500,- fra netonnet, og 50ps8000 for ca. 10.000,- fra pixmania..
    (har da ikke noe lyst og bestille fra pixmania heller, kommer vell fra frankrike tvn, og med uflaks fungerer den sikkert ikke med riks tv i norge, noe jeg er avhengig av..)... Så ser idag ut som jeg kommer til og gå for 50ps7000, men før jeg bestemmer meg er det jo fint om jeg kan få noen innspill?

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av liverpool123
    Vrderer selv en PS7000 eller PS8000, 50" ... Noen her som har erfaring med ps7000? Hva er forskjellen på 7000 og 8000? utenom design, ser 8000 har finere design... Men den vil koste med ca. 1500,- mere på nett..
    Får 50ps7000 for 8500,- fra netonnet, og 50ps8000 for ca. 10.000,- fra pixmania..
    (har da ikke noe lyst og bestille fra pixmania heller, kommer vell fra frankrike tvn, og med uflaks fungerer den sikkert ikke med riks tv i norge, noe jeg er avhengig av..)... Så ser idag ut som jeg kommer til og gå for 50ps7000, men før jeg bestemmer meg er det jo fint om jeg kan få noen innspill?
    50ps8000 for ca. 9999,- fra komplett.no, hadde ikke handlet fra pixmania.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Nei, har heller ikke lyst til og handle fra pixmania, og komplett skal jo ha 1500 i frakt, og da havner jeg på 11.500,- for ps8000...får den da fra netonnet for ca. 10.000,- med frakt..så de hadde en demo modell av ps7000 til salgs på komplett for kun 6300,- men frakt på den så havner jeg jo på 8000,- og da bestiller jeg den heller ny ps7000 fra netonnet til 8500,- med frakt.

Har ikke så lyst til og gå så langt over 8000,- da dette bare er en tv som skal brukes midlertidig (i ca 5mnd'er)..som hybel tv...til jeg flytter hjem igjen..

Men hva er forskjellene på disse da?

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen ganger skulle jeg ønsket at de som bruker avforum kan skrive i avatar feltet sitt hvor de bor. Det hadde gjort ting veldig mye enklere når man skal hjelpe med div.

Jeg benyttet meg av hentelager i oslo, frakten på en ps 50 " kom da på 39 kroner.

Inntil folket begynner å legge inn hvor de er i fra så antar jeg at de er fra oslo

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nordland..
    Må nok sendes da, og blir ganske dyrt med 1500,-

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Har du noen erfaring fra å handle på pixmania? Jeg hadde aldri handlet der da det ser veldig usikkert ut. Men de er jo stort sett billigst på det meste.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pattem
    Har du noen erfaring fra å handle på pixmania? Jeg hadde aldri handlet der da det ser veldig usikkert ut. Men de er jo stort sett billigst på det meste.
    Tror jeg har handlet en mobil fra de..
    Og den kom vell tilsendt fra frankrike eller noe.. leste i etterkant at mange som har bestillt mobil derfra ikke har fått norsk meny på den..
    Så når det da kommer til tv, kanskje man er så uheldig og få en tv som ikke funker med riks tv kortet rett i... men de er billige ja...

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pattem
    Jeg handlet min 50ps8000 hos nettonet. Rask levering og meget god service. Oppdaget at de hadde satt ned prisen tre dager etter at jeg hadde kjøpt. Ringte de og de satte mellomlegget inn på min konto uten noe krangling og tull.
    Den koster forrøvrig 9490,- hos nettonnet nå. 50ps7000 koster 7990,-

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RimJob
    Jeg handlet min 50ps8000 hos nettonet. Rask levering og meget god service. Oppdaget at de hadde satt ned prisen tre dager etter at jeg hadde kjøpt. Ringte de og de satte mellomlegget inn på min konto uten noe krangling og tull.
    Den koster forrøvrig 9490,- hos nettonnet nå. 50ps7000 koster 7990,-
    Har sett det ja, vurderer og bestille fra de...
    Har billig frakt også, bare 599,- i forhold til f.eks komplett.no hvor jeg må betale 1500,- for og få den sendt til nordland... Så blir jo bare 10k for den da, er jo ikke så ille.. Men er litt høyt siden jeg er på utkikk etter tv til rundt 8k.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2die4
    Noen som kan bekrefte at disse innstillingene får ut tv'ens fulle potensiale med tanke på bildekvalitet?

Disse tallene som kommer på rekke og rad nederst der forstår jeg ikke noe av. Men dette er det vel ikke nødvendig å fikle med?

Prøver disse innstillingene på min skjerm som nettopp har kommet på veggen. Synes de ser interessant ut, som et litt annerledes bilde enn Thx moduset.

Men, når jeg kommer til Ire innstillingen, får jeg valg mellom 10-100.. Ser du har skrevet "RGb". Hva skal den stå på?

Og alle fargene etterpå står på null... er det der lle de tallene på slutten hos deg skal fylles inn?? Ikke helt med på siste del av innstillingene dine..

Ellers!? Har ikke hatt plasma før, hvor viktig er det med innkjøring? Og i hvilken grad skal man da stille det ned? Er Thx moduset ok å bruke??

Ps! var alle innstillingene jeg skulle quote...beklager

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av livewire
    Prøver disse innstillingene på min skjerm som nettopp har kommet på veggen. Synes de ser interessant ut, som et litt annerledes bilde enn Thx moduset.

Men, når jeg kommer til Ire innstillingen, får jeg valg mellom 10-100.. Ser du har skrevet "RGb". Hva skal den stå på?

Og alle fargene etterpå står på null... er det der lle de tallene på slutten hos deg skal fylles inn?? Ikke helt med på siste del av innstillingene dine..
    Ikke vet jeg hva dette betyr, men ser IRE kan justeres i flere intervall (5-10-15...100). Følg listen på side 1 i tråden og juster i hht denne. Eks : IRE 5: rød 0, grønn 0, blå 0. IRE 10: rød -6, grønn 0 og blå 3....osv.

Nettopp gått gjennom samme leksen, og synest det ser bra ut. Lykke til:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med IRE så mens lysstyrke på skjermen. IRE 0=100% sort bilde. IRE 100=100% hvit bilde. Det dere kopierer er gråskala justeringene. Kan godt stemme at det blir et andes ledes bilde enn THX ja men om det er mere "korrekt" er umulig å si uten måle utstyr. Gråskala justering påvirkes av lysforhold i rommet, hva som blir brukt som kilde m.m. Har justert LG via ISF hvor debn skal være "ferdig kalibrert ca 90%" iflg LG kortfortalt det var den ikke... brukte 1 time å justere bilde via probe(eye one pro-calman) som ble vesentlig bedre og mere naturlig etter.

Newcomer Gassolini sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan , jeg har en 50" koblet til en HD tuner fra CD via HDMI. Her fyller bilde ut hele skjermen og vel så det . Dvs deler av feks NRK logoen mangler og det virker som bildet er delvis zoomet. Dette gjelder ALLE formatene .

Noen som vet om en kan justere bildet på Tv ? Jeg har ikke funnet justering for dette hverken på tuner eller Tv .

Foresten , ved bruk av Scart er bildet normalt.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gassolini
    Heisan , jeg har en 50" koblet til en HD tuner fra CD via HDMI. Her fyller bilde ut hele skjermen og vel så det . Dvs deler av feks NRK logoen mangler og det virker som bildet er delvis zoomet. Dette gjelder ALLE formatene .

Noen som vet om en kan justere bildet på Tv ? Jeg har ikke funnet justering for dette hverken på tuner eller Tv .

Foresten , ved bruk av Scart er bildet normalt.
    Du må trykke på HD-knappen nederst til høyre på fjernkontrollen til DEKODEREN.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor?

Jeg har HD-PVR boksen

Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gassolini
    Hvor?

Jeg har HD-PVR boksen
    Knappen på fjernkontrollen det står " on demand " på.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ops: