Vanskelig valg - LG 50" plasma vs LG 47" LCD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vanskelig valg - LG 50" plasma vs LG 47" LCD

Hei! Jeg var rundt på Lefdal, Elkjøp og Expert idag. Har planer om å pynte opp stua med en litt større tv og har utrolig vanskelig for å bestemme meg for hva jeg burde velge. Selgerne i butikken har selvfølgelig masse gode ideer men føler det kan være lurt å høre med noen som ikke får provisjon

Mine bruks områder er stort sett vanlig tv titting. får i den nye leiligheten altibox fiber og kommer til å ha et par hd kanaler derfra bla. Fikk vite at hd fra altibox var så som så men har ikke noe annet valg der jeg flytter så det får være hva det er. Jeg ser også mye dvdrip og serier i vanlig torrent kvalitet. Og noe dvd. Ser også mye fotball sendinger og regner med å bruke canal+ sin sport hd kanal for å se kamper. Kommer også til å investere i en blue-ray spiller så det vil bli noen slike filmer iblandt også, og da ønsker jeg å se i HD kvalitet selvfølgelig.

Ende i dag opp med å kjøpe en LG 50" PQ6000 plasma skjerm til 9900,- hos elkjøp. Ble fortalt at til tv, nedlastet materiale og hd fotball via fiber var dette det beste valget innenfor min prisklasse. Denne tven har jo ikke full HD, men han i butikken mente det ville gi en like bra opplevelse å se blue-ray filmer på den som på en full-hd lcd skjerm.

Link: LG 50PQ6000 | Plasma TV Priser, Kjøp, Tester og omtaler - Søkemotor for shopping

Hos Lefdal ble jeg derimot anbefalt en LG 47" LCD skjerm. Han mente den ville være bedre enn plasma skjermen og at hd filmer og signaler ville bli mye bedre. Finner ikke samme modellen på nettet men den hadde 100hz og hadde tidligere kostet 14.000 men han satte ned til 9500,- for meg i butikken hvis jeg kjøpte den.

Designet er helt likt denne modellen:
    Lefdal - LG 47" LCD-TV

Så mitt spørsmål er: Har jeg valgt riktig tv? Jeg har jo min bytterett hos elkjøp så jeg kan jo dra og bytte den inn og kjøpe meg LCD tven i stedet. Sitter liksom med en følelse av at alle kjøper LCD og at plasma uten full hd er litt gammeldags.

Takker for alle råd

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg kjøpt tv idag hadde jeg kjøpt en med full hd. Hvertfall i den størrelsen... høyere oppløsning er alltid en god ting.
    Hvis tven skal stå i et rom hvor sollyset ikke skaper noen problemer med refleksjoner ville jeg ha valgt plasma.

Det var sikkert 47lh4000 du ble anbefalt, og til den prisen er det et godt kjøp

og btw selgerene på lefdal, elkjøp, expert etc får ikke provisjon på salg...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ok. Virket som de fikk provisjon. kanskje bare en ivrig arbeider

Tven vil bli stående i en vanlig stue med selvfølgelig en del lys om dagen og ikke alltid mørkt som på en kino når tven er i bruk..

Den tven du fant lignet veldig. Det er nok den. Så med andre ord ville du anbefale meg å bytte inn plasmaen og kjøpe lcd tven? Den vil vise de digitale signalene bedre og hd filmer bedre? Fotball vil også være bra?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp har 30 dagers bytterett. Prøv den i noen dager, og se hva du selv syns. Blir refleksjoner et problem, så har jo Elkjøp og Lefdal har samme eiere, så dra å få et skriftlig pristilbud av lefdal, får du det samme tilbudet på Elkjøp. (Såfremt den er på lager.) Er du ikke fornøyd bytt den inn mot lg´en.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg drar tilbake i militære mandag og dama blir alene i den nye leiligheten i 1,5 mnd til jeg dimmer. Er nødt til å bestemme meg nå i løpet av helgen. Elkjøp har den ikke på lager og får den heller ikke inn. Han sa de tar nå bare inn LED da det er det nye. Men en 46" LED (bortsett fra den fra Sharp som er grisestygg) er litt for mye penger i forhold til hva jeg ønsker å bruke.

Tror du forskjellen vil være verdt 6000,- og heller kjøpe en av de nye LED skjermene fra LG i desember?

Det vil jo være en lys stue med hvite vegger og lyst interiør. Er forferdelig usikker her altså :P Føler liksom ikke at jeg har gjort kuppet med denne plasma tven. Men er redd for elendige tv bilder på lcd tvene.

Takker for hjelpen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal inn i militæret ja.... Hva skal du med ny tv da? Da hadde jeg droppa å kjøpe tv nå, og venta til du kommer hjem. Prisene går ikke oppover med tiden. Du kan jo få gavekort.
    Elkjøp Vinterbro hadde reåpning for 2 uker ca, og da hadde de 46" led fra samsung til 10995,-. Er jo alltid noen gode tilbud ute, og nå mot jul vil kanskje prisen på led falle?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå brukt min nye plasma skjerm i kveld og fått sett en film og noe tv. KJEMPE fornøyd. den er en nytelse og se på. og av det jeg har sett rundt omkring av lcd skjermer i 40"+ så gir den bedre bilde på vanlig digitale tv signaler. Det blir ikke kornete som jeg ofte har følelsen av at lcd blir. Dette kommer jo sikkert an på prisen men nå skal ikke jeg knuse kontoen totalt heller

MEN! jeg føler meg litt snytt når jeg ser disse 2 modellene:

http://www.netonnet.no/art/tv-og-bil...00(119979,3115)

Komplett.no - LG 50" Plasma-TV 50PS8000

Som det sikkert er lett å se føler jeg meg veldig usikker på dette. Er så mange modeller, tall og ord jeg ikke kjenner til at jeg må nesten spørre: Disse tvene er jo like bra på alle områder men i FULL HD? altså vil jeg kunne få max ut av blue-ray filmene ved å bare legge til en liten 200,- lapp? kjøpte jo tross alt denne i bare hd-ready(1024-768 hvis det en gang er hd-ready?) og da må jo det være en mye bedre investering?

PS! haunik jeg er ferdig i militæret om 2 mnd. vi kjøpte ny leilighet forrige fredag og frøkna blir å flytte inn der 1. november så hun vil gjerne ha den nye tven i stua Noe som er helt greit for meg da den da står klar og venter når jeg kommer hjem

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slap av og nyt livet....PQ6000 er en veldig god tv, kommer jo også litt frakt på toppen på nett. Og som du selv sier, du er kjempefornøyd med bildet...leave it that way

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var akkurat på elkjøp og fikk tilbud om å bytte til 50ps7000 som har de samme spesifikasjonene men også full hd... tror jeg gjør jobben og bærer litt jeg

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tevez
    Var akkurat på elkjøp og fikk tilbud om å bytte til 50ps7000 som har de samme spesifikasjonene men også full hd... tror jeg gjør jobben og bærer litt jeg
    En god deal...bær litt du 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv en LG PS-7000 og er kjempefornøyd med den..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konge jeg bærte og ordna så nå står en forholdsvis lik eske men denne gang innholder den full-hd tv istedet for akkurat samme pris. Den skal dog få lov å stå i esken i 3 uker til nye leiligheten er innflyttings-klar gleder meg som en unge!

Takker for hjelp folkens

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! Det blir nok bra. Jeg får min nye fullHD på torsdag og jeg er redd mandag til torsdag blir av de lengste dagene i livet mitt. Jeg HATER!!! å vente på noe. HATER HATER HATER!!!!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe.. du er ikke alene om det..