Skal jeg kjøpe LED tv nå, eller vente?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal jeg kjøpe LED tv nå, eller vente?

Har for tiden ikke tv i leiligheten da den gamle nylig røk. Sikler derfor veldig på en 46" i 6 serien til samsung. Selgeren jeg snakt med på elkjøp rådet meg heller til å gå får Sharp LE700(?) da den var nyere og bedre. Mitt problem med den fra Sharp er at jeg ikke kan fordra designet på den, her gruser jo skjermen til Samsung alt.

Eneste alternativet blir da LG sine skjermer som kommer neste uke, disse ser jo også nydelige ut. Problemet her er at de prismessig ligger noen lapper høyere enn samsung.

Så det jeg trenger er et lite spark bak slik at jeg klarer å bestemme meg. Skal jeg kjøpe samsung 6 serie i 46", eller vente å se hva LG har å by på?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vent å se hva LG har å by på. Samsung sine LED er "gammelt" nå... :-P

Ser også at du forbinder LED med tynt design, og derfor liker du nok ikke Sharp'n pga tykkelsen selv om den antageligvis stiller med dypere sortnivå enn Samsungen... (pga. backlit LED) I mine øyne er LE700 dritpen..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vent på at markedet med backlight kommer for fult tilbake igjen

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Produktene blir bare bedre uansett hvor lenge du venter..Når du først har kjøpt, så kommer det noe nytt og bedre ut året etter alikevel, men siden det er så seint på året så hadde jeg kanskje ventet til neste år...

kjøp deg en god vin...den blir bare bedre å brede ettersom åra går...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok WAF som gjorde at det i dag ble innkjøp av samsungen. Dama er fornøyd og jeg her knall fornøyd. Var mest inne på å vente til LG kom med sine, men nå fikk jeg et "grise" godt tilbud på 46" i 6 serien, så da ble det nå slik.

Til nå er jeg strålendes fornøyd, ingen antydning til clounding og lag i spill ennå i alle fall, slik som mange har ment de har sett. Ser ut som jeg ikke har fått en mandagstv i alle fall

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

samsung serie 7

Sitat Opprinnelig postet av Enya
    Er nok WAF som gjorde at det i dag ble innkjøp av samsungen. Dama er fornøyd og jeg her knall fornøyd. Var mest inne på å vente til LG kom med sine, men nå fikk jeg et "grise" godt tilbud på 46" i 6 serien, så da ble det nå slik.

Til nå er jeg strålendes fornøyd, ingen antydning til clounding og lag i spill ennå i alle fall, slik som mange har ment de har sett. Ser ut som jeg ikke har fått en mandagstv i alle fall

handlet en ny led i går og må bare si.... KANON FORNØYD8) 8) ..
    det kommer stadig bedre og bedre saker på markede så det er lett å bli blind.
    jeg valgte dette led tv for den hadde alt jeg ville ha..
    ikke hør for mye på selgeren.. han vil helst tjene masse penger på deg og er ikke nøytral..

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville nok ha kjøpt en lcd til 15k enn en led til 15k, led er ikke bra nok i dag, spesiellt de som har sidebelysning, er man uheldig vil lys blø igjenom på sidene.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt Samsung LED til både far og bror i høst. Jeg må bare si at jeg syns bildet er betydelig bedre enn alt annet jeg har sett (f.eks Sony LCD og Panasonic plasma). Har skarpheten til LCD og like gode farger som Plasma! Bildet er intet mindre enn fantastisk! Jeg er ingen ekspert på området, men ut fra min lille erfaring med det ville jeg sagt løp og kjøp

Neste år får du jo sikker mer for pengene igjen, men slik er det jo alltid...

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hairball
    ville nok ha kjøpt en lcd til 15k enn en led til 15k, led er ikke bra nok i dag, spesiellt de som har sidebelysning, er man uheldig vil lys blø igjenom på sidene.
    Dette er jeg ikke enig med Hairball. Greit nok en har hatt noe lys som har kommet igjennom på noen LCD m/LED men det er uansett overlegent over det meste av vanlig LCD der ute.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har formeninger om lg sine nye frameless design led tver? dette virker jo som svært gode skjermer. finner dog bare begrenset info om de.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV-en har ujevn lysspredning grunnet sidelys. Det er et faktum, dessverre. Med lag menes vel inputlag. Det er ikke noe du nødvendigvis ser. Dessuten er jeg uenig med personen som mener at Samsung LED er bedre enn Panasonic plasma og Sony LCD. De har alle sine fortrinn, og ingen er direkte best i alle øvelser. Personlig ville jeg valgt plasma hvis primærbruken er kvalitetsfilm. LED dersom man ønsker seg en plasmalik allrounder som også ungene kan spille og herje med i fullt dagslys mens du jobber og sliter. LCD dersom man er skeptisk til plasma og ikke ønsker å rive av seg alt håret i forsøk på å justere vekk lillastikket som er på Samsungs LED. Jeg personlig valgte Sony LCD fremfor Samsung LED etter å ha konstantert med stor nedtrykthet at Panasonic plasma ikke passer i møbelet. Men du har allerede tatt et valg, og det skal du ikke være lei deg for. Gratulerer med fin TV.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Dette er jeg ikke enig med Hairball. Greit nok en har hatt noe lys som har kommet igjennom på noen LCD m/LED men det er uansett overlegent over det meste av vanlig LCD der ute.
    Flott at du sier "det meste".
    Test av Sonys W5500
    Philips LCD skal man heller ikke avblåse.
    Jeg synes man bør styre sin begeistring for LED-LCD til produsentene oppnår bedre kustus på teknologien. Per i dag virker LED litt uferdig. Særlig løsningen med sidelys. Men da kan resultatet bli riktig bra, og det vil endelig gi mening å si at plasma har fått et fullverdig alternativ. Noe dessverre altfor mange skjeløyde fjortiser i alle aldre hevder allerede i dag.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung LED er bra MEN den er den skjermen som har vært mest "på trynet" når det gjelder bilde innstilling som jeg har vært borti ihvertfall. Alt for blå selv i Film modus-men bildet ble utrolig bra når det ble kalibrert! Da først skjønner jeg at de har fått gode tester.

Personlig kunne jeg ikke levd med så ujevnt side lys(clouding) som det er på noen LED-har målt jevnheten til under 75% på noen skjermer men så er jeg vant med plasma å da

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •