Reklamasjon på Samsung LE52A676A

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reklamasjon på Samsung LE52A676A

Etter å ha levert inn min tv nå for andre gang pga samme feil ser det nå ut som jeg skal få en ny. Har ventet i to mnd for avklaring nå og har hatt tv inne på service tilsammen 7 uker. Normal tid for Samsung skulle være 2 uker!!!

Etter at jeg pratet med butikken i går ser det ut som jeg må godta å få samme type tv tilbake og etter hva de sier var sjangsen stor for å få en tv som har blitt reparert tidligere. Altså ikke ny tv. Hvis jeg skulle ha ny tv måtte jeg betale mellomlegget som eventuelt ville bli. Min tv kostet 19.000,- og jeg lurer på om det er noen tv der ute som har samme/bedre kvalitet en den jeg leverte inn.

Spurte butikk hvor mye jeg måtte ut med for en ny Led-tv fra Samsung og ble fortalt at jeg måtte betale ca 6-7000,- ekstra. Satt i sta og tenkte på dette og kom fram til at butikken faktisk skal tjene penger på meg i denne situasjonen. Jeg synes faktisk at butikken kunne skaffet meg denne for innkjøpspris. Vet ikke hvor mye butikken sitter igjen med, men litt må det være?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt kinki å tolke loven,men du har krav på samme produkt etter 3 avrettingsførsøk ihvertfall. Da skal det være nytt slik jeg tolker loven og ikke reparert brukt... Du har rett til å få igjen det du betalte i kr ved evt heving så fremt ikke butikk kan levere ny tilsvarende tv uten store problemer.

Butikken har loven på sin side hvis du får igjen det du betalte å betaler det mellom legget til LED tv slik jeg ser det . Du har ikke krav på mindre mellom legg-men butikken bør vise litt skjønn siden tven har vært så lenge på service. Er ingen jurist! Men dette er slik tolker jeg Forbruker kjøps loven i dette tilfellet.

Sikket andre tolkninger av andre igjen.

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Når jeg prater om butikken sin rolle i dette så synes jeg faktisk de skuffer, uansett hva rettigheter de skulle ha. De skulle være mitt talerør og kreve en kompensasjon fra Samsung fordi det hadde tatt sånn tid. Når de henvender seg tilbake til meg så blir jeg behandlet som om dette (av samsung) ikke betyr noe at det har gått så lang tid. Som du sier synes jeg butikk i denne situasjonen burde bruke skjønn og strekke seg litt lenger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •