Panasonic TX-P50V10 vs Samsung PSB855 vs Sony KDL-52W5500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic TX-P50V10 vs Samsung PSB855 vs Sony KDL-52W5500

Hei folkens.

Har idag en Panasonic TH-PA50 42 tommers plasmaskjerm som begynner å dra på årene, og har planer om å kjøpe ny tv snart, og satse på en 50 tommer denne gangen. Er forsåvidt godt fornøyd med bildekvaliteten på Panasonicen, men det frister med "oppgraderinger"

Tven brukes stort sett kun til tv-seing via Canal Digital kabel. Foreløpig kun tv via digitale SD-signaler, men har planer om HD-dekoder snart. Tven står i stua med varierende belysning avhengig av tid på døgnet pga endel vinduer. Mulig det vil bli en bluray-spiller etterhvert, men har egen kino i kjelleren så det blir neppe så mye film på tven.

Har lest ørten tråder om tv-apparater til øyet ble stort og vått, men klarer ikke helt å bli klok på hva jeg burde satse på. Ser for meg prisklasse rundt 15-20k.

Har sett litt på Panasonic TX-P50V10 og Samsung PSB850/855 og Sony KDL-52W5500, prismessig er det ikke allverdens forskjell på disse tvene i de rimeligste nettbutikkene. Holder en liten knapp på Samsungen pga designet, men Sony gir jo mest tommer for pengene. Det er ikke noe must at det er plasma, så lenge bildekvaliteten er bra. Synes det er mange ulike meninger og tildels motstridende tester av de ulike apparatene slik at det er vanskelig å vite hva man egentlig skal legge vekt på.

Samsungen har fordelen at den kan "svinges" på foten den står på og det passer meg fint, ellers må jeg henge tven på veggen med dreibart feste.

Vet ikke helt hva jeg kan forvente meg i forhold til tven jeg har idag, og sånn sett så vil kanskje de fleste nye tver bli en oppgradering? Når det gjelder lyden på tven så er det ikke så nøye så lenge stemmer er ok. Film og musikk vil bli avspilt andre steder.

Sitter med fingeren på bestill-knappen, men sliter med å ta en endelig avgjørelse..

Noen som kan hjelpe meg litt på vei? Alle forslag og kommentarer er velkomne

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen?

Heller vel egentlig mot Panasonic P50V10, men Samsungen er jo bare "smooth" å se på..

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke så mye å komme med her egentlig, men jeg sikler også på TX-P50V10 og Samsung PSB850/855, men problemet mitt er om jeg får plass til dem etterhvert. Panasonicen har jeg sett en del på og jeg syns den er råbra ! Svartnivået var bra og bluray filmen jeg så på, var også kanon på den tven. Men som du sier, så er PSB855 MYE penere og en finfin dybde. Har ikke fått sammenlignet dem side om side, men det kommer nok etterhvert.

Litt OT, men kommer det noen mindre str i 8 serien til Samsung etter hvert?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd og bilde nr.10 - 2009 har jo nettopp disse to i kamp mot hverandre.

Konklusjon sitatene ifra anmeldelsen

Samsungen
    + Meget skarpt bilde / Slank og lekker design
    - Begrenset etaljenivå i mørke scener / tyn lyd (urelevant)

Panasonice
    + Naturtro fargegjengivelse / Bra lys styrke / Glatte bevegelser
    - Svartnivået kunne vært enda bedre / Nye Lysinnslipp

tenkte jeg kunne nevne det om du ikke vet det allerede.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker

Noen som vet hvordan lyden er på Samsungen? Tven vil som nevnt stort sett kun brukes til tv-titting derfor er ikke dette kritisk, men det er jo greit at lyden fungerer sånn noen lunde. Regner med at lyden på Panasonic er ok, men er litt skeptisk til lyden på Samsungen pga dybden. Har ikke eget anlegg til tven i stua..

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Takker

Noen som vet hvordan lyden er på Samsungen? Tven vil som nevnt stort sett kun brukes til tv-titting derfor er ikke dette kritisk, men det er jo greit at lyden fungerer sånn noen lunde. Regner med at lyden på Panasonic er ok, men er litt skeptisk til lyden på Samsungen pga dybden. Har ikke eget anlegg til tven i stua..
    Lyden er helt grei til tv-bruk. Du kan ha det ganske høyt uten at det blir ubehagelig eller dårlig. Fester du den til vegg blir den enda bedre. Bare husk å skru på SRS sorround (eller hva det heter= greiene, da blir lyden mye klarere...

Kan varmt anbefale Samsungen. Har denne selv og angrer ikke at jeg kjøpte den foran mye annet. Den har UTROLIG skarpe bilder, kanskje den mest korrekte fargegjengivelsen på markedet, utrolige støyfrie bilder (her gruser den det meste) og et helt greit sortnivå (men det kunne vært bedre).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på Min samsung tv satte jeg og tulla litt med innebygde høytalerene alt ifra EQ til forskjellige moduser og fikk fram et helt grei og overraskene lyd til og være innebygde høytalere i tv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •