Da er det bestemt at jeg skal ha større tv, men skal jeg velge LCD eller Plasma?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Da er det bestemt at jeg skal ha større tv, men skal jeg velge LCD eller Plasma?

Heisan.

Nå har jeg kommet frem til at jeg vil ha en større tv hengende på veggen:-)

Tv`n jeg har idag er en Panasonic TH-42PX70 Plasma.

Dette er tredje plasmaskjermen jeg har og har vært veldig fornøyd, på hytta har jeg en 40" Samsung LCD som jeg synes sånn passelig om...

Vel til saken.

Jeg har ikke fulgt spesiellt godt med i det siste når det gjelder utviklingen men når jeg kjpte den siste plasma skjermen så var det ikke aktuellt for meg å ha LCD, men hvordan er det nå, er LCD blitt på høyde med plasma??

Tvèr jeg har sett på er:

LG 50" Plasma-TV 50PS8000
    Komplett.no - LG 50" Plasma-TV 50PS8000

Panasonic 50" Plasma-TV TX-P50G10E
    Komplett.no - Panasonic 50" Plasma-TV TX-P50G10E

Panasonic 50" Plasma-TV TX-P50S10E
    Komplett.no - Panasonic 50" Plasma-TV TX-P50S10E

Sony Bravia 52" LCD-TV KDL-52V5500
    Komplett.no - Sony Bravia 52" LCD-TV KDL-52V5500

Som dere ser så er det bare en LCD skjerm med, men det er for at jeg inbiller meg at det er den eneste LCD skjermen jeg kunne tenke meg...det er her jeg sikkert tar feil og vil høre deres mening.

Jeg blir glad om dere finner andre priser til meg også, jeg hadde ikke tenkt til å legge så sinnsykt med kroner i å bytte tv...

Geir

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du har plasma, så anbefaler jeg deg til å gå for plasma. Hadde en samme tv som deg og gikk over til LG PS8000 og er meget fornøyd. Men, prøvde LCD LG LH3000 i en mnd via Elkjøps returrett, og er veldig glad for at jeg kjøpte den på returett kan du si, du får aldri plasmabilde på en LCD...følte at jeg måtte justere og justere, føltes som om jeg gikk uten briller av og til, for ansiktene blir liksom grøt på LCD kontra Plasma, er fint å se bildene på LCD i butikken, men når en kommer hjem og er vant med plasma så dukker tvilen opp. Var en nytelse å få byttet til PS8000 iallefall Lykke til

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janome
    Siden du har plasma, så anbefaler jeg deg til å gå for plasma. Hadde en samme tv som deg og gikk over til LG PS8000 og er meget fornøyd. Men, prøvde LCD LG LH3000 i en mnd via Elkjøps returrett, og er veldig glad for at jeg kjøpte den på returett kan du si, du får aldri plasmabilde på en LCD...følte at jeg måtte justere og justere, føltes som om jeg gikk uten briller av og til, for ansiktene blir liksom grøt på LCD kontra Plasma, er fint å se bildene på LCD i butikken, men når en kommer hjem og er vant med plasma så dukker tvilen opp. Var en nytelse å få byttet til PS8000 iallefall Lykke til

Dette høres jo fornuftig ut, men vet du hvordan det er med innbrenningsfaren på LG kontra Panasonic?

Ikke det at det har skjedd på noen av mine andre Panasonic skjermer men vil vite hvordan LG er på sånt...:-D

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tven stått med DVD meny på så ser jeg skyggene når jeg slår av DVDen, men dette forsvinner med en gang, akkurat på samme måte som på Panasonicen...tror innbrenning er oppskrytt, er vel ikke mange som har opplevd varig innbrenning. Og tror ikke du skal bekymre deg for dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janome
    Har tven stått med DVD meny på så ser jeg skyggene når jeg slår av DVDen, men dette forsvinner med en gang, akkurat på samme måte som på Panasonicen...tror innbrenning er oppskrytt, er vel ikke mange som har opplevd varig innbrenning. Og tror ikke du skal bekymre deg for dette.

Takk for tilbakemelding... hvordan er det å skifte kilde på den, på panasonic trykker man på en knapp og hele rekken kommer frem og da er det bare å bla seg nedover, mens Samsungen jeg har på hytta må man trykke på samme knappen flere ganger for å få frem den kilden man skal ha...veldig irriterende.

Men jeg må si at det frister med det tilbudet komplett har denne uken... men jeg er så veldig usikker på om jeg skal gå for Panasonic eller LG... det virker litt tryggere å kjøpe Panasonic men det er kanskje bare svada av meg, eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme system som din panasonic på nye PS8000

Trykker på en "input" knapp og en rekke av alternativer kommer opp nede på skjermen.

Byttet selv fra PX80 til PS8000 og angrer ikke.

Vil bare minne om at tven er småtung og litt "vanskelig" å bære syntes jeg. Kanten er smal og jeg var redd for å skade den. Gikk selvsagt bra, men om du ikke er en middels stor kar (som meg ) så vær to stykk.

Kjerringa var ikke mye til hjelp for å si det sånn (ok, hu holdt ledningene).

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceraven

Trykker på en "input" knapp og en rekke av alternativer kommer opp nede på skjermen.

Vil bare minne om at tven er småtung og litt "vanskelig" å bære syntes jeg. Kanten er smal og jeg var redd for å skade den. Gikk selvsagt bra, men om du ikke er en middels stor kar (som meg ) så vær to stykk.

Så du mener at jeg skal grue meg til jeg skal henge TV'en på veggen? Vet ikke om ungene på 2 og 3 år er til særlig hjelp.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceraven

Høres bra ut:-D ...når det gjelder vekten så er den vel sånn noenlunde i samme klasse som andre 50" ere, du nevner at den er "uhåndterlig" er det på grunn av av den er så mye smalere enn PX80èn??....tv`n blir aldri montert på fot, den blir hengt direkte på veggen:-)

ser ut fra spesifikasjonene at den er betraktelig tynnere enn PX70/80

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Undersøkte med frakt på så store skjermer fra komplett.no, det var mildt sagt svindyrt, ca. 1700.-...da er jeg jo oppe i en sum som jeg kan velge og vrake i om jeg går på f.eks mpx.no eller noen andre som har langt lavere frakt.

NOen som kan anbefale Samsung eller Panasonic plasma skjermer, har da sett på følgende skjermer.

Panasonic 50" Plasma TV TX-P50G10E - MPX.no - Elektromarked

Samsung 50" Plasma TV - PS50B555 Full HD - MPX.no - Elektromarked

Noe mener at de nye x10 skjermene til Panasonic ikke er så bra som de har vært tidligere, noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Samsung skjermen ser jo unektelig rå ut på design:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 42 tommer Px70, mens naboen har 42 tommer G10 Panasonic.

Kan ikke se at det har skjedd så mye WOW de siste årene nå på tv fronten.

Ser at G10 har fått litt bedre sortnivå, men ellers synes jeg alt annet så nøyaktig det samme ut så og si mellom dem.

Kommer til å kose meg med Px70 panasonic i en stund til ja, glimrende tv

Men ser du skal ha 50 tommer nå da, og da ville jeg personlig gått for panasonic uten tvil har ikke sett noe som leverer like deilige bilder på film,tv så langt .

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet spørsmål når det gjelder Panasonic TX-P50G10...stemmer det at den ikke kan kjøre høyere oppløsning enn 1366x768 fra pc?

Mener at jeg leste på LG 50PS8000 at den kjørte full oppløsning fra pc (1920x1080)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Et annet spørsmål når det gjelder Panasonic TX-P50G10...stemmer det at den ikke kan kjøre høyere oppløsning enn 1366x768 fra pc?

Mener at jeg leste på LG 50PS8000 at den kjørte full oppløsning fra pc (1920x1080)
    .. ganske vanlig. Tror du i de fleste tilfeller trenger HDMI utgang på PC'n for å får full HD.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    .. ganske vanlig. Tror du i de fleste tilfeller trenger HDMI utgang på PC'n for å får full HD.

takk for svar....vil det si det samme som at om jeg bruker dvi-hdmi kabel fra pc`n så vil jeg få 1920x1080 oppløsning fra pc`n også.... om det er så, så er det mye som tyder på at det blir Panasonic på meg for fjerde gangen på rad:grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

frakt

opprinnelig skrevet av Gega
    Undersøkte med frakt på så store skjermer fra komplett.no, det var mildt sagt svindyrt, ca. 1700.-...da er jeg jo oppe i en sum som jeg kan velge og vrake i om jeg går på f.eks mpx.no eller noen andre som har langt lavere frakt.

jeg bestilte 50PS8000 fra komplett i går og den kom på ca 11000.- inkl. frakt.
    ikke så ille. da kommer den på døra, og dette fungerer bra for meg som ikke har bil. så 1700.- i frakt høres litt mye ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mandalay
    opprinnelig skrevet av Gega

jeg bestilte 50PS8000 fra komplett i går og den kom på ca 11000.- inkl. frakt.
    ikke så ille. da kommer den på døra, og dette fungerer bra for meg som ikke har bil. så 1700.- i frakt høres litt mye ut.

Det beror nok litt på hvor du bor i landet, jeg bor i finnmark, nærmere bestemt i Honningsvåg, Nordkapp kommune som er en øy ute i havgapet ikke så veldig langt fra nordpolen:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg skulle kjøpt nytt tv i dag skulle jeg sansynligvis kjøpt Panasonic TX-P50V10, den har fått veldig bra kritikk, og koster ikke all verden.

For ordens skyld er det en plasma.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •