Ødelagt TV, garantisak?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ødelagt TV, garantisak?

Har en ca 6 måneder gammel Samsung 46" LCD 686(tror jeg)

Men no har jeg fått ett problem med tven. Det er begynt å blinke en tynn hvit strek fra topp til bunn av skjermen helt ute på høyre siden.
    Den blinkene streken er selvfølgelig veldig irriterende for man legger jo merke til den hele tiden.

Det jeg lurer på om dere tror dette er en garantisak eller om jeg bare må leve med det eller kjøpe ny tv?
    Kjøpte tven fra Netshop så har ikke så lyst å sende den frem og tilbake med posten hvis jeg ender opp med å ikke få fikkset det.

Hva tror dere?

mvh André

Newcomer stone cold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

garrantisak

Dette er en garrantisak, 100% sikkert. Du skal ikke kjøpe noe nytt eller leve med dette!
    Hvis du vil være helt sikker på at det går greit med Netshop så ta bilde av feilen, og mail til de? Vet ikke hvordan Netshops rutiner er, om de betaler frakten din? Det er jo det som er litt negativt med å kjøpe over nettet...

Håper uansett det ordner seg for deg

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stone cold
    Dette er en garrantisak, 100% sikkert. Du skal ikke kjøpe noe nytt eller leve med dette!
    Hvis du vil være helt sikker på at det går greit med Netshop så ta bilde av feilen, og mail til de? Vet ikke hvordan Netshops rutiner er, om de betaler frakten din? Det er jo det som er litt negativt med å kjøpe over nettet...

Håper uansett det ordner seg for deg

Høres bra ut
    Skal se om jeg får tatt bilde av det imorgen, og sende mail til netshop. Problemet er bare att blinkingen kommer å går så er litt vanskelig å få tatt bilde av det.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trolig en panel feil som ikke kan fikses uten at panel/TV byttes - dette klare du ikke selv 8) . Dette er en sak som dekkes av reklamasjon ( eller garanti hvis produsenten har valgt å gi en garanti i tillegg til reklamasjonsrett). Normalt skal du ikke betale noe. Når jeg fikk en tilsvarende feil på min Pioneer ble TV'n hentet og bragt hjem til meg uten at det kostet meg annet enn litt brydderi.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer JanF sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke sikkert du trenger å sende tv inn til Netshop for rep. Kan godt være at de, som flere andre nettbaserte firmaer, har avtale med lokale verksteder som du kan levere det inn til.

Gjør som Stone Cold sier, ta bilde av feilen, send dette til Netshop, og hør med de hvilken fremgangsmåte de har for behandling av garantisaker.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanF
    Er ikke sikkert du trenger å sende tv inn til Netshop for rep. Kan godt være at de, som flere andre nettbaserte firmaer, har avtale med lokale verksteder som du kan levere det inn til.

Gjør som Stone Cold sier, ta bilde av feilen, send dette til Netshop, og hør med de hvilken fremgangsmåte de har for behandling av garantisaker.

ett lokalt verksted hadde vært genialt jepp skal gjøre det så fort jeg har tid

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å ha lest at du får refundert eventuelle fraktkostnader ved garantireparasjoner, men det er mulig dette bare er en service enkelte firma opererer med.

Newcomer Skogstroll sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan høre med Netshop om du må sende den eller leverer den til e lokal tvreperatør som har med samsung å gjøre.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje greit å få med lovteksten. Den er grei - ingen kostnad for forbruker - som f.eks frakt. Husk også at det skal ta maks en uke ellers har man krav på erstatningsprodukt:

§ 30. Gjennomføring av avhjelp
    Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.
    Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.
    Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.
    Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lovtekst er formelt interesaant, men pragmatisk så er det serviceverksted nær trådstarter som er det mest interessante. Se på selgers egen hjemmeside om deres "autoriserte" verksted. Antagelig må du informere selger om at TV-en er ødelagt. Deretter får du et saksbehandlingsnummer som verksted vil benytte ved eventuell reparasjon.

Utfordringen er dersom Samsungapparatet er parallellimportert av selger. Da vil jeg anta verksted krever en utstedt garanti for at selger vil betale for reparasjonen. Gjør ikke selger det, kan denne saken ta lang tid...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •