LED-TV - Høst/Vinter 2009 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 121
    Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Appleman
    Hei dere!
    Ny på forumet og kom over denne diskusjonen etter litt googling Den har vært utrolig hjelpsom i min søken etter min første flatskjerm....

Har sett på Philips og Sharp - de står med kort avstand til hverandre på Elkjøp/Lørenskog -Philipsen ser veldig mye bedre ut!

Så har jeg følgende spørsmål til dere som opplagt kan dette bedre enn meg:
    Sony KDL46X4500AEP vs. Philips 9704? Hos Elkjøp hadde de kun 55" til Sony til den nette sum av 55', men 46" kan jeg få for ca 20'. Det er 5' mindre en hva jeg må ut med for 9704, er det da noe å lure på?

Takknemlig for svar på mitt første spørsmål her inne:-D
    Om du er ute etter KDL55X4500 ta en tur ned til Serviceavdelingen på Kalbakken. Ikke lenge siden de hadde den til 30', mulig denne prisen gjelder fortsatt.

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Full pixelgaranti på Sharp sine nye LCD-LED skjermer i Skandinavia

www.flatpanels.dk - Din guide til fladskærme

Må si disse ser mer og mer aktuelle ut. Får håpe flere produsenter ser viktigheten av å inkludere dette på sine modeller.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjølnerdomen
    Noen som vet hva forskjellen på 47SL9500 og 47SL9000?

Ser på Elkjøp sine sider at det skiller kr 1000,- på disse, men ser ikke noe forskjell på spec'en...
    rett og slett en mer eksklusiv farge på SL95000, men ellers er de helt like.

Synes også det er kult at Sharp faktisk satser litt i år. LE700 er faktisk en utrolig bra tv med et meget bra utseende, men jeg har ikke fallt helt for LE600 enda.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appleman
    Hei dere!
    Ny på forumet og kom over denne diskusjonen etter litt googling Den har vært utrolig hjelpsom i min søken etter min første flatskjerm....

Har sett på Philips og Sharp - de står med kort avstand til hverandre på Elkjøp/Lørenskog -Philipsen ser veldig mye bedre ut!

Så har jeg følgende spørsmål til dere som opplagt kan dette bedre enn meg:
    Sony KDL46X4500AEP vs. Philips 9704? Hos Elkjøp hadde de kun 55" til Sony til den nette sum av 55', men 46" kan jeg få for ca 20'. Det er 5' mindre en hva jeg må ut med for 9704, er det da noe å lure på?

Takknemlig for svar på mitt første spørsmål her inne:-D
    Ville fortsatt tatt 9704! X4500 er på vei ut og utdatert...

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X4500 er riktig nok på vei ut, men utdatert? Det er den ikke... Eneste ankepunktet mot X4500 er designet, som noe liker og andre (de fleste virker det som) ikke kan fordra

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    rett og slett en mer eksklusiv farge på SL95000, men ellers er de helt like.

Synes også det er kult at Sharp faktisk satser litt i år. LE700 er faktisk en utrolig bra tv med et meget bra utseende, men jeg har ikke fallt helt for LE600 enda.
    SL9500 ser det ikke ut som vi vil få se i Europa. Det er dog en klart større forskjell enn farge mellom SL9000 og SL9500. SL9500 har trådløs mediareceiver som sender 1080p trådløst.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du mener LH9000 som skal ha local dimming LED og ekstern mediaboks.

SL9500 er jo til salgs flere steder bl.a. elkjøp og netshop.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det. Blandet sammen et par modeller her. Synd den trådløse ikke kommer hit. Det er en kul greie som vi fikk se i Stockholm for noen måneder siden.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

46pfl9704

Min 46PFL9704 ankom i går.
    Byttet ut min 5080XA, så var litt spent på om jeg hadde gjort det rette eller kom til å angre. Men har alltid vært litt fan av Philips sine LCD modeller, selv om jeg aldri har eiet en selv. Spesielt Ambilight synes jeg er bra og Philips er også kjent for bra bildebehandling og skarpe bilder.
    Førsteinntrykket er som forventet skarpe bilder med lite støy, også på SD sendinger på digital kabel TV. Må si at Digital Natural Motion føles veldig unaturlig på filmmateriale og jeg ser artifakts selv på minium settingen, synd det kun er minimum eller maksimum man kan velge mellom, skulle vært en setting som ga litt av effekten, men ikke så mye som det er selv ved minium setting.
    Har lekt litt med de forskjellige bildeinnstillingene, men venter i spenning på en ordrentlig test med kalibrerte anbefalte innstillinger.
    En setting jeg lurer litt på er den som heter:

"-Dynamisk bakgrunnsbelysning
    Angir nivået der strømforbruket kan reduseres ved at lystyrken på skjermen dempes. Velg det mest optimale strømforbruket eller bildet med den mest optimale lysstyrken."

Her kan man velge mellom "Standard, "Energi" eller "Best bilde"
    Virker som at innstillingen "Best bilde" gir mest kontrastrikt bilde.

Er det noen andre som har erfaringer med hvilke innstillinger som er å anbefale på denne skjermen?

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Stemmer det. Blandet sammen et par modeller her. Synd den trådløse ikke kommer hit. Det er en kul greie som vi fikk se i Stockholm for noen måneder siden.
    Jeg blandet også litt. LH9000 skal komme til Norge i år. Har local dimming LED. LH9500 er storebroren til LH9000, har ekstern trådløs mediaboks. LH9500 er vel fortsatt litt i det blå både i Europa og generelt.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en Samsung 40" her om dagen, det må være en 7050 eller 7070 (16k på Elkjip).

Men for svarte, eller snarere ikke for svarte, sortnivået er jo marineblå! Selv min 35% billigere og 1 år gamle plasma (LG) som er kjent for ikke alt for bra sortnivå er jo omtrent 5 ganger så bra på sortnivå. Jeg har ikke kikket på innstillingene selv ennå, men jeg fikk en som har knottet en del på slikt før til å justere det så mørkt det lot seg gjøre. Resultatet er svært nedslående. Om dette over hodet er representativt anbefaler jeg alle å vente en stund med å kaste seg på LED-hypen.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dinside har publisert test av Sharp LE600 i dag TEST: Sharp LC 40LE 600 = LED til folket - DinSide Bolig

De sier også at de skal komme med test av LE700 og Philips 9704 snart. Tipper LE700 kommer til å få gode tilbakemeldinger da den har en del av det de utsetter på LE600.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg kjøpte en Samsung 40" her om dagen, det må være en 7050 eller 7070 (16k på Elkjip).

Men for svarte, eller snarere ikke for svarte, sortnivået er jo marineblå! Selv min 35% billigere og 1 år gamle plasma (LG) som er kjent for ikke alt for bra sortnivå er jo omtrent 5 ganger så bra på sortnivå. Jeg har ikke kikket på innstillingene selv ennå, men jeg fikk en som har knottet en del på slikt før til å justere det så mørkt det lot seg gjøre. Resultatet er svært nedslående. Om dette over hodet er representativt anbefaler jeg alle å vente en stund med å kaste seg på LED-hypen.
    Her er det er innstillinger som gjelder. Har aldri sett en tv som er så "blå" i alle fabrikk instillinger. Får en justert farge rommet og gråbalansen begynner det å ligne men litt jobb. Men blir nok plasma hos meg framover ja. Ble litt skuffet over LED fra samsung.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ovegeir
    Min 46PFL9704 ankom i går.
    Byttet ut min 5080XA, så var litt spent på om jeg hadde gjort det rette eller kom til å angre. Men har alltid vært litt fan av Philips sine LCD modeller, selv om jeg aldri har eiet en selv. Spesielt Ambilight synes jeg er bra og Philips er også kjent for bra bildebehandling og skarpe bilder.
    Førsteinntrykket er som forventet skarpe bilder med lite støy, også på SD sendinger på digital kabel TV. Må si at Digital Natural Motion føles veldig unaturlig på filmmateriale og jeg ser artifakts selv på minium settingen, synd det kun er minimum eller maksimum man kan velge mellom, skulle vært en setting som ga litt av effekten, men ikke så mye som det er selv ved minium setting.
    Har lekt litt med de forskjellige bildeinnstillingene, men venter i spenning på en ordrentlig test med kalibrerte anbefalte innstillinger.
    En setting jeg lurer litt på er den som heter:

"-Dynamisk bakgrunnsbelysning
    Angir nivået der strømforbruket kan reduseres ved at lystyrken på skjermen dempes. Velg det mest optimale strømforbruket eller bildet med den mest optimale lysstyrken."

Her kan man velge mellom "Standard, "Energi" eller "Best bilde"
    Virker som at innstillingen "Best bilde" gir mest kontrastrikt bilde.

Er det noen andre som har erfaringer med hvilke innstillinger som er å anbefale på denne skjermen?
    Jeg mener dette har noe med den lokale dimmingen å gjøre, men er ikke helt sikker. ta en runde i manualen PÅ tven..

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SL9000 er kommet i butikk nå for de som vil se den...

I mine øyne ser dette fantastisk bra ut! :-D Venter litt med å skrive mer...

Her er et elendig skrevet review fra teknofil hvis noen gidder å lese det:
    Test: LG 42SL9000 - teknofil.no

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    ... MEN! HDMI inngangene er nå retning mot veggen og her har ikke LG tenkt langt skjønner jeg. Tilogmed Samsung så dette, så da burde de også gjort det. …
    Det reagerte jeg også på. Er jo nesten umulig å få hengt disse tv-ene på veggen med vanlige veggfester (uten arm). Men men, gleder meg til å titte litt nærmere på de i morgen.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Det reagerte jeg også på. Er jo nesten umulig å få hengt disse tv-ene på veggen med vanlige veggfester (uten arm). Men men, gleder meg til å titte litt nærmere på de i morgen.

Jepp.... fjernet førsteinntrykket mitt foreløpig. Skriver et bedre når jeg er litt mer opplagt i morgen...

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, det forklarte hvorfor det plutselig "forsvant" da jeg skrev innlegget... :P
    Anyway, fant en denne omtalen av SL9000. LG 42SL9000 review from TechRadar UK's expert reviews of Plasma and LCD TVs

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes førsteinntrykket var greit jeg :-) Litt av det samme som TV2 viste i går og som kan lese i Teknofil: Stortest av flatskjermer - teknofil.no

Refleksjoner i skjermen på SL9000 blir dessverre en showstopper for meg. Skal henge i stuen der refleksjoner fra et vindu allerede er et problem.

Kanskje det blir Philips likevel, men akkurat nå heller jeg mot en Samsung 8050.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Askim
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Synes førsteinntrykket var greit jeg :-) Litt av det samme som TV2 viste i går og som kan lese i Teknofil: Stortest av flatskjermer - teknofil.no

Refleksjoner i skjermen på SL9000 blir dessverre en showstopper for meg. Skal henge i stuen der refleksjoner fra et vindu allerede er et problem.

Kanskje det blir Philips likevel, men akkurat nå heller jeg mot en Samsung 8050.
    Det er vel ingen tvil om hvilken skjerm som er best...og den selges langt under veiledene hos f.eks lefdal.
    Nothing is impossible! The impossible just takes longer to accomplish...

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •