LED-TV - Høst/Vinter 2009 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 121
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Askim
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips Og Samsung

For meg var ikke valget særlig vanskelig, det er philips for meg. Jeg har bestilt og betalt Philips 46PFL9704H 46" til min hjemmekino. Ingen over eller ved siden av...

Nå skal det jo sies at jeg samtidig bestilte Samsung UE46B6050XXE 46" til hovedstua(kona). Valget falt på 6-serien da jeg heller kjøper en medieboks til å streame mkv o.l. enn å kjøre det gjennom tv direkte.
    Nothing is impossible! The impossible just takes longer to accomplish...

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Skal se på Philips 9704 i morgen. Fikk mail om at 46" har kommet inn på Soundgarden i Oslo. (Jeg skal ha 52" viss jeg bytter) Er fremdeles veldig fornøyd med min Sony 52X3500, men tror nå at det er mer enn marginale forskjeller mellom den og den nye Philips'en. Gleder meg til å se den.
    Hadde forøvrig vært fint om den kunne bli levert med sort ramme, men er vel ikke veldig viktig for meg uansett...
    Noen som vet hvor langt unna 52"-eren er? Og ja, det hadde vært total velstand om disse kom i sort finish.

Hadde forsåvidt vært greit å ha en DVB-S(2) tuner også i tillegg til T&C som nå nesten ser ut til å være 'standard'... Rart det kun er plasma som har dette.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheOnly
    For meg var ikke valget særlig vanskelig, det er philips for meg. Jeg har bestilt og betalt Philips 46PFL9704H 46" til min hjemmekino. Ingen over eller ved siden av...

Nå skal det jo sies at jeg samtidig bestilte Samsung UE46B6050XXE 46" til hovedstua(kona). Valget falt på 6-serien da jeg heller kjøper en medieboks til å streame mkv o.l. enn å kjøre det gjennom tv direkte.
    9704 er den beste LED/LCD-tven på markedet akkurat nå uten tvil... hvertfall av det jeg har sett. Selv om min pro-kalibrerte Samsung PS50B855 er fortsatt bedre på farger, skarphet og støyfritt bilde..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    LED TV = LCD TV med LED bakgrunnsbelysning. Direkte LED finnes ikke. Det nærmeste må være OLED som enda evt. ligger flere år fram i tid for konkurransedyktig produksjon.
    Du har fått presentere din definisjon. Dette er min:
    LED TV = tv hvor hver pixel lyses opp direkte av en LED.

Det at teknologien ikke er alment tilgjengelig er da ingen unnskyldning for å tøve med terminologien. Hydrogenbiler finnes ikke på markedet. Dersom Toyota kaller bilene sine for "hydrogenbiler" fordi de har holder for vannflaske, vil du da forsvare det med at "Biler drevet av hydrogen finnes ikke"?

Jeg mener at begrepet "LED-TV" brukt om LCD-tver med LED bakbelysning er skapt av ondsinnede PR-folk som spiller på folks forventninger til OLED.

-k

Newcomer Beach sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Toshiba 46SV685DN

Har 46SV685DN kommet på markedet ennå? I tilfelle, har noen sett den?

Har ikke sett så mye skriverier om den her ennå.

Har mulighet til å ta den med på hjemmePC avtale, så det blir i tilfelle en rimelig avbetalingsordning på den.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Du har fått presentere din definisjon. Dette er min:
    LED TV = tv hvor hver pixel lyses opp direkte av en LED.

Det at teknologien ikke er alment tilgjengelig er da ingen unnskyldning for å tøve med terminologien. Hydrogenbiler finnes ikke på markedet. Dersom Toyota kaller bilene sine for "hydrogenbiler" fordi de har holder for vannflaske, vil du da forsvare det med at "Biler drevet av hydrogen finnes ikke"?

Jeg mener at begrepet "LED-TV" brukt om LCD-tver med LED bakbelysning er skapt av ondsinnede PR-folk som spiller på folks forventninger til OLED.

-k
    Dette kan dere diskutere så mye dere bare gidder, men fakta er at det er markedet som bestemmer hva tv-ene skal kalles. Hvis leverandørene enes om at det med betegnelsen LED-TV betyr LCD med LED som lyskilde, ja da tror jeg faktisk ikke noen gidder å bry seg om hva vi andre mener. Klart dette er et smart pr-triks, men det er heller ikke direkte galt.

Skal vi følge argumentene deres så er jo hydrogenbiler heller ikke hydrogenbiler, men el-biler som bruker hydrogen som brensel for å generere elektrisitet. Jeg tror likevel alle kommer til å kalle de hydrogenbiler likevel.

Markedet vil ha enkle betegnelser uavhengig om de er 100% korrekte eller ikke.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    9704 er den beste LED/LCD-tven på markedet akkurat nå uten tvil... hvertfall av det jeg har sett. Selv om min pro-kalibrerte Samsung PS50B855 er fortsatt bedre på farger, skarphet og støyfritt bilde..
    Var innom å tittet på 9704 i dag igjen. Bildet synes jeg var bedre i dag etter at jeg satt på litt mer lysstyrke. Ble bedre i det lyse lokalet. MEN er fortsatt usikker på designet. Det gjelder både alu-rammen og det faktum at rammen er litt tykk også sammenlignet med andre philips tv-er.

Så også litt på Sharp skjermene og det er klart at LE700 gir et mye bedre inntrykk enn LE600. Synes likevel de virker noe billige noe som bl.a. vises i en utrolig kjip fjernkontroll.

Venter fortsatt i spenning på LG SL9000. Kanskje ender jeg opp med Philips likevel til slutt bare designet får modnet litt mer i hodet mitt....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både Philips PFL9704 og LG SL9000 blir teste i neste Hjemmekino. (kommer ut 2/11)

Tommy

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Var innom å tittet på 9704 i dag igjen. Bildet synes jeg var bedre i dag etter at jeg satt på litt mer lysstyrke. Ble bedre i det lyse lokalet. MEN er fortsatt usikker på designet. Det gjelder både alu-rammen og det faktum at rammen er litt tykk også sammenlignet med andre philips tv-er.

Så også litt på Sharp skjermene og det er klart at LE700 gir et mye bedre inntrykk enn LE600. Synes likevel de virker noe billige noe som bl.a. vises i en utrolig kjip fjernkontroll.

Venter fortsatt i spenning på LG SL9000. Kanskje ender jeg opp med Philips likevel til slutt bare designet får modnet litt mer i hodet mitt....
    det som er litt dumt er at om man justerer lysstyrken mye opp så forsvinner den lokale dimminga virker det som. Det svarte blir lysere.

LE700 er latterlig mye bedre enn 600.

SL9000 kommer i løpet av neste uke...

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    det som er litt dumt er at om man justerer lysstyrken mye opp så forsvinner den lokale dimminga virker det som. Det svarte blir lysere.
    Ja, tenkte meg at dette ble konsekvensen. Her er det nok en del smak og behag i forhold til hvilket bilde man liker.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, men jeg tror Kino Modus er perfekt i mørkt rom. Og den virker meget godt kalibrert rett ut fra boksen. Men man MÅ jo skru på pure motion greia. Den er jo helt syk på bevegelser uten noe som helst ghosting eller halo eller hva det kalles... Synes det fungerer knallbra her, tilogmed på film

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis leverandørene enes om at det med betegnelsen LED-TV betyr LCD med LED som lyskilde, ja da tror jeg faktisk ikke noen gidder å bry seg om hva vi andre mener.
    Da legger du opp til utrolig passive, kunnskapsløse forbrukere.

Det er ikke umulig at det er en realistisk beskrivelse, men jeg synes det er litt underambisiøst for www.avforum.no Må vi stilltiende godta svadaen-en til elkjøp og brunevareprodusentene?

I tilfellet SACD så prøvde markedsførerne i Sony og Philips å omdefinere faget signalbehandling med svada-ord. Jeg synes at markedet i det tilfellet helt fint greide å holde tullball-menneskene tilbake.

tu.no - Dette betyr TV-selgernes skryt - Teknisk Ukeblad
    LED-bløffen
    En annen tvilsom strekking av sannheten vi ser er når det nå reklameres med LED-TV-er. Det er for så vidt riktig, men ikke mer riktig enn å kalle dem plast-TV-er, siden de bygges av plast.

De såkalte LED-TV-ene er ikke annet enn LCD-TV-er med lysdioder som lyskilde i stedet for lysstoffrør.

Når det er sagt er det viktig å være oppmerksom på hvordan LED brukes som lyskilde. Lysdiodene har den store fordelen at de er mange og at de kan skrus av og på lynraskt.

Ved å benytte et sort antall lysdioder bak LCD-panelet kan baklyset reguleres i takt med lysbehovet i ulike deler av bildet. En slik TV kan gi kraftig lys i den ene delen av bilde og helt sort i andre deler av bildet.

I tillegg sparer TV-ene strøm fordi LED er mer effektivt og bare bruker strøm der det trengs lys.

Kantlys
    Men et stort antall lysdioder som reguleres slik er dyrt. Derfor har både Philips og Samsung lansert TV-er med lysdiodene montert langs kanten av skjermen.

Lyset reflekteres fra et tynt reflektorpanel bak LCD-skjermen. Fordelen er lavere kostnad, ulempen er at man ikke får den effekten som kalles lokal dimming og som ofte averteres med kontrastforhold i millionklassen. Tall uten mening i vanlige rom, men veldig bra kontrast er det.

Demping
    I stedet må TV-er med kantmonterte LED-lys ty til den samme kontrastforbedrende teknikken man har brukt på modeller med lysstoffrør. Når det er mye mørke partier i bildet dempes baklyset og så sørger elektronikken for å lysne de lyse partiene i bildet mer enn normalt slik at de slipper gjennom mer av det nedtonede baklyset.

Den beste kontrasten får man altså med bakbelyst LED med lokal dimming. Enda et hakk bedre blir det om man har en TV med røde, grønne og blå lysdioder i stedet for hvite.

De gir et enda større fargeomfang, men er dessverre alt for kostbare.

OLED
    Med alt ståket rundt LED kan man mistenke produsentene å trekke veksler på forbrukere som har hørt at OLED er fremtidens TV-teknologi.

Det er den etter all sannsynlighet, og OLED er faktisk ekte LED-TV-er. Organiske LED-TV-er. Organisk betyr ikke annet enn at man bruker en type LED med karbon i diodematerialet. (Organisk kjemi handler om karbonets kjemi, for dem som husker kjemipensumet)

Det tar nok noen år til OLED-TV-ene kommer på markedet i volum. Men alle som har sett prototypene blir svært imponert over egenskapene: noen mm tykke, fantastiske farger, fenomenal en innsynsvinkel og attpåtil veldig lavt strømforbruk. Noe å glede seg til.
    -k

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Da legger du opp til utrolig passive, kunnskapsløse forbrukere.
    -k
    Pr idag er LED TV = LCD TV med LED bakgrunnsbelysning. Det er ikke min definisjon. Det er industriens.
    Mener du det er lureri å "skjule" at det fortsatt er en LCD TV? For de aller fleste blir vel LCD og LED stort sett tomme akronymer uansett? Det er ikke alt for mange som vet hva en lysdiode er eller hva LCD egentlig er.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror alle her på forumet både vet og forstår hva leverandørene og butikkene mener når de i 2009 sier LED-TV. Jeg gidder rett og slett ikke å irritere meg over dette lenger og retter ikke på en selger ved å hele tiden si at "nei, dette er ikke en ekte LED-TV, men en LCD-TV med LED bakgrunnsbelysning".

Den dagen det faktisk kommer ekte LED-TV kan jeg garantere at leverandørene kommer til å skrive EKTE LED i store bokstaver - i alle fall til OLED blir et innarbeidet begrep.

Vi er kanskje litt på vei off-topic nå 8)

Tilbake til topic:
    Jeg skal helt klart ha LED-TV denne høsten og merker kjøpelysten øker når jeg ser de nye tv-ene som blir lansert. Dessverre snakker vi her om hoved-tv i stua, så madammen skal ha sitt og si, selv om jeg må åpne lommeboka. Er redd dette kan bety edge LED, men spørsmålet blir da heller om dette er godt nok eller om LED med local dimming er signifikant mye bedre.

Har ikke konkludert med dette før jeg har sett alle modellene som er i kjømda.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan hyle ut så snart det finnes en LG SL9000 i en butikk i Osloomrdået? Regner med at Elkjøp på Lørenskog kanskje er der den kommer først?

Ser at prisen for 47SL9000 på netshop er satt ned til 15.000 og ligger da 4.000 under veil. på Elkjøp. Begynner jo å bli en hyggelig pris.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare nevne at Philips PFL9704 i 40" har et vanvittig bra bilde! Noe av det beste jeg har sett. Så først på elkjøp, men fikk sett grundigere hos en kamerat som har den.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva forskjellen på 47SL9500 og 47SL9000?

Ser på Elkjøp sine sider at det skiller kr 1000,- på disse, men ser ikke noe forskjell på spec'en...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan hyle ut så snart det finnes en LG SL9000 i en butikk i Osloomrdået? Regner med at Elkjøp på Lørenskog kanskje er der den kommer først?

Ser at prisen for 47SL9000 på netshop er satt ned til 15.000 og ligger da 4.000 under veil. på Elkjøp. Begynner jo å bli en hyggelig pris.
    Var på Elkjøp Lørenskog i dag for å sjekke ut denne. De hadde den ikke, men oppgav at de ventet den inn 29 oktober.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei dere!
    Ny på forumet og kom over denne diskusjonen etter litt googling Den har vært utrolig hjelpsom i min søken etter min første flatskjerm....

Har sett på Philips og Sharp - de står med kort avstand til hverandre på Elkjøp/Lørenskog -Philipsen ser veldig mye bedre ut!

Så har jeg følgende spørsmål til dere som opplagt kan dette bedre enn meg:
    Sony KDL46X4500AEP vs. Philips 9704? Hos Elkjøp hadde de kun 55" til Sony til den nette sum av 55', men 46" kan jeg få for ca 20'. Det er 5' mindre en hva jeg må ut med for 9704, er det da noe å lure på?

Takknemlig for svar på mitt første spørsmål her inne:-D

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjølnerdomen
    Noen som vet hva forskjellen på 47SL9500 og 47SL9000?

Ser på Elkjøp sine sider at det skiller kr 1000,- på disse, men ser ikke noe forskjell på spec'en...
    Et raskt søk på avforum på SL9500 ga kun ett treff http://avforum.no/forum/tv-apparater...en-led-tv.html

Ser ut som om forskjell mellom SL9000 og SL9500 kun er designmessig:

SL9000: "Stilig 42" LCD-TV med sort slank design"
    SL9500: "Stilig 42" LCD-TV med slank design i sort/tre"

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •