Daewoo vs. Toshiba tv, hvem bør jeg kjøpe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Daewoo vs. Toshiba tv, hvem bør jeg kjøpe?

Noen som kan hjelpe meg med hvilken tv jeg skal kjøpe? Vil ikke bruke for mye penger heller. Jeg tenker på enten:
    Vedlegg 55573

eller Elkjøp - Toshiba 32" LCD-TV

Ser at responstiden er bedre på Daewoo tv'en (8 vs. 5 på Toshiba tven) men at kontrastnivået er bedre på Toshiba (1200:1 vs. 1000:1 på Daewooen). Står at Daewoo har 2*HDMI, mens Toshiba står det bare HDMI. Kan noen forklare meg hva kontrastnivå,forskjellen på 2*HDMI og en og responstid har og si? Begge koster 3000 kroner. P

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av henalv
    Ser at responstiden er bedre på Daewoo tv'en (8 vs. 5 på Toshiba tven)
    Responstiden skal være så lav som mulig, så det er Toshibaen som er best her.

men at kontrastnivået er bedre på Toshiba (1200:1 vs. 1000:1 på Daewooen). Står at Daewoo har 2*HDMI, mens Toshiba står det bare HDMI.
    I følge komplett.no har Toshibaen 2 HDMI-innganger bak, og en på siden. I tillegg har den 2 SCART-innganger, en komponentinngang og 1 VGA-inngang

Kan noen forklare meg hva kontrastnivå,forskjellen på 2*HDMI og en og responstid har og si? Begge koster 3000 kroner. P
    Den tekniske forklaringen er det sikkert noen andre som kan ta seg av. Når det gjelder TVene ville jeg helt klart gått for Toshibaen.

Newcomer stone cold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kontrastnivået måler egentlig hvor svart det svarte blir.. Men der er det mye forskjellige målestandarer, så ikke alltid like greit å forstå seg på. F.eks samsungs 4 serie på plasma opererer med kontrastnivå på 1:1000000, som burde bety SVART, men de er ikke en pøkk bedre i svartfargen enn ett tv med kontrastnivå 1:20000.

Men er enig med trndmm, gå for toshiba. Bedre enn Daewoo any time..:-D

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stone cold
    kontrastnivået måler egentlig hvor svart det svarte blir..
    Det er ikke riktig. Kontrast er forskjellen mellom det sorteste sorte og hviteste hvite tv'en klarer å få til. Man kan få høye kontrasttall uten godt sortnivå, om hvitnivået er meget bra.

Newcomer stone cold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okei, i stand corrected
    men uansett, er jo en god standard på hvor svart svart blir?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Hadde samme valget som deg. Så på den med dvd på smartclub, men endte opp med Toshiba fra elkjop. Den selges forøvrig til 2990 på lefdal nå. Var innom Lefdal å så på Toshibaen, og den var veldig mye bedre enn samsung, thomson og philips sine billige modeller. Det kostet da 4500 nedsatt fra 5999 hos Lefdal. Har fått minn Toshiba, men ikke satt den opp enda. Vil si det var mye bedre bilde på den enn Daewoen med DVD. Du får en bra tv til en billig penge, men den har ikke noe rikstv kort inngang om du trenger det da..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •