Sony KDL-46W5500 eller Samsung UE46B6050

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony KDL-46W5500 eller Samsung UE46B6050

Sony KDL-46W5500: Kr. 11900,-
    Samsung UE46B6050 Kr: 10900,- (Endags tilbud).

Hvilken ville du valgt?

Terje

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsungen har vel like bra bilde og ser myyyykje bedre ut etter mi meining.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt jeg har hatt av Samsung-produkter har vært lite holdbare. Om du er av dem som skifter TV annethvert år, er det vel av mindre betydning -- men regner du med å ha TV'en en stund, er mitt råd å velge noe annet enn Samsung.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fet...

Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Samsungen har vel like bra bilde og ser myyyykje bedre ut etter mi meining.
    Ja, designen på Samsungen er et tonn fetere enn Sony'en, men jeg er litt bekymret for den glossy skjermen + automatisk/dynamisk styring av LED-baklyset som visstnok ikke kan slås av (http://www.aftenposten.no/forbruker/digital/nyheter/tv/article3099717.ece)

Ellers ser den jo fet ut... :-D

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony er en idiotsikker TV på alle måter. Personlig liker jeg bildet best på den, etter å ha sammenlignet nøye med Samsungs 6050 og 7020. Det virker naturligere, på en måte. Men taper selvfølgelig litt på maks sort. Det skal imidlertid sies at begge har et lite blåstikk i det sorte, noe som jo er en typisk LCD-uvane. Bildet forøvrig sitter som støpt, og fargene er perfekte rett ut av esken. Blu-ray er en nytelse. Som en annen bruker nevner er den blanke skjermen (og permanent lyskontroll) en uting. Man kan jo med fordel kjøpe plasma isteden. Også brukervennligheten hos Sony er bedre, synes jeg. Designet er tradisjonelt, ujålete og samtidig flott. Men det er jo ikke "inn" og "lekkert" nok for damer (og herrer) som bør vurdere å bytte navn til Bohuskatalogen.
    Jeg valgte 46W5500 og angrer ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony

Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Sony er en idiotsikker TV på alle måter. Personlig liker jeg bildet best på den, etter å ha sammenlignet nøye med Samsungs 6050 og 7020. Det virker naturligere, på en måte. Men taper selvfølgelig litt på maks sort. Det skal imidlertid sies at begge har et lite blåstikk i det sorte, noe som jo er en typisk LCD-uvane. Bildet forøvrig sitter som støpt, og fargene er perfekte rett ut av esken. Blu-ray er en nytelse. Som en annen bruker nevner er den blanke skjermen (og permanent lyskontroll) en uting. Man kan jo med fordel kjøpe plasma isteden. Også brukervennligheten hos Sony er bedre, synes jeg. Designet er tradisjonelt, ujålete og samtidig flott. Men det er jo ikke "inn" og "lekkert" nok for damer (og herrer) som bør vurdere å bytte navn til Bohuskatalogen.
    Jeg valgte 46W5500 og angrer ikke.
    Ja, jeg har faktisk best magefølelse med Sony'en, og synes bildet var hakket bedre med fabrikkinnstilling på begge TV'ene.
    Men Samsungen koster "vanligvis" 15-16000, men jeg kan altså få den for 11000, som er 1000 mindre enn Sony'en.
    Samtidig er jeg litt tiltrukket av at Samsung'en er så tynn og lett, og ikke minst at den bruker lite strøm... Hmmm... Vanskelig... Og så må jeg bestemmer meg i morgen tidlig (mandag)...

Takk for svar!

Newcomer Ghostman1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av terjeg
    Ja, jeg har faktisk best magefølelse med Sony'en, og synes bildet var hakket bedre med fabrikkinnstilling på begge TV'ene.
    Men Samsungen koster "vanligvis" 15-16000, men jeg kan altså få den for 11000, som er 1000 mindre enn Sony'en.
    Samtidig er jeg litt tiltrukket av at Samsung'en er så tynn og lett, og ikke minst at den bruker lite strøm... Hmmm... Vanskelig... Og så må jeg bestemmer meg i morgen tidlig (mandag)...

Takk for svar!
    Hvor fant du Samsung på dagstilbud til 11000? Meget bra pris!
    Har ikke sett den aktuelle Sonyen, men Sony er jo vanligvis veldig enkel å bruke, og gir veldig bra kvalitet. Samsungen er jo rett og slett bare fet! Veldig bra bildet og rått utseende. Jeg gikk for Samsungen selv, så er vel litt subjektiv:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghostman1
    Hvor fant du Samsung på dagstilbud til 11000? Meget bra pris!
    Har ikke sett den aktuelle Sonyen, men Sony er jo vanligvis veldig enkel å bruke, og gir veldig bra kvalitet. Samsungen er jo rett og slett bare fet! Veldig bra bildet og rått utseende. Jeg gikk for Samsungen selv, så er vel litt subjektiv:-D
    10995,- på Elkjøp i dag. (Vinterbro - Reåpningstilbud).
    Det ble forresten Samsungen... .:-|
    Synes fortsatt bildet til Sony'en var bedre ut av boksen, men nå skal det tweakes, så får vi se....

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ble resultatet? Gratulerer på etterskudd, forresten.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fornøyd

Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Hvordan ble resultatet? Gratulerer på etterskudd, forresten.
    Blir mer og mer fornøyd etter som bildet "tweakes og tunes". Bittelitt "clouding", men kun merkbart på veldig mørke bilder. I kombinasjon med Pana BD-80 er bildet fantastisk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte samme TV for ett par dager siden, men er ikke særlig fornøyd. For det første slepper lys gjennom langs kantene, noe som er irriterende nok, men da jeg skulle se "Luftslottet som sprengtes" på blueray i dag var det faktisk ikke mulig å kjøre naturlig eller standard mode. Hele bildet levde, akkurat så skjermen forsøker å fokusere. Jeg prøvde meg meg med denne kalibreringen:

* Picture Modes
    o Picture Mode : Movie
    o Color Temperature : Warm 2
    o Aspect Ratio : 16:9
    * Picture Settings
    o Backlight : 5
    o Contrast : 80
    o Brightness : 46
    o Sharpness : 0
    o Color : 46
    o Tint : G50/R50
    * Advanced Settings
    o Black Tone : Off
    o Dynamic Contrast : Off
    o Gamma : : -2
    o Color Space : Auto
    o Flesh Tone : 0
    o Edge Enhancement : Off
    * Picture Options
    o Color Tone : Warm 2
    o Size : : 16:9
    o NR : Off
    o HDMI Black Level : Normal
    o Blue Only Mode : Off
    o Auto Motion Plus 120Hz : Off

Den er til 40",jeg har 46, men det burde gå for det samme.

Bildet ble utvilsomt bedre, men tamt mørkt og ganske dvaskt. Det ligger også ett slør av "snø" over hele bildet, akkurat som det er kornete. Dette er min førsre HDTV, jeg trodde ærlig talt at dette skulle være bedre. Denne TVen har dessuten fått jevnt over veldig bra i tester. Terningkast seks og best i test i lyd og bilde, godt kjøp i Aftenposten, seks i VG etc. Mulig det er jeg som gjør noe feil, men om dette er slik det skal se ut så er det heller terningkast to.

Noen som har noen tips? Er redd jeg forsøker angreretten hvis det ikke blir bedre.

Newcomer victorystone sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå hatt 46W5500 i underkant av et år, og må si meg veldig fornøyd. Det eneste unntaket jeg kommer på er ørlite clouding i de øverste hjørnene.

Dersom du skal bruke TVen på analoge signaler ville jeg definitivt gått for Sonyen. Det jeg hadde sett av analogdekoding på samsung da jeg handlet TV hadde ikke imponert meg nevneverdig, derfor gikk jeg for Sony, som har gode analogtunere.

EDIT: Leste kun første innlegg før jeg postet..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av victorystone
    Jeg har nå hatt 46W5500 i underkant av et år, og må si meg veldig fornøyd. Det eneste unntaket jeg kommer på er ørlite clouding i de øverste hjørnene.

Dersom du skal bruke TVen på analoge signaler ville jeg definitivt gått for Sonyen. Det jeg hadde sett av analogdekoding på samsung da jeg handlet TV hadde ikke imponert meg nevneverdig, derfor gikk jeg for Sony, som har gode analogtunere.

EDIT: Leste kun første innlegg før jeg postet..
    Jeg prøvde med en annen film nå, og da var bildet krystallklart igjen så det er ikke TV det er noe galt med. Imidlertid irriterer lyset som slepper gjennom langs kantene meg ganske kraftig. Får håpe jeg klarer å leve med det. Jeg har nå prøvd to forskjellige såkalla ekspert kallibreringer uten at bildet ble så mye bedre enn fabrikkinnstillingene.

Jeg skal handle meg HD boksen til GET i morgen så da er det slutt på analogt 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •