50" Plasma

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: 50" Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arrow 50" Plasma

Hei!

Skal kjøpe meg en ny 50" plasma-tv.
    Hadde egentlig bestemt meg for LG 50PS8000, men ser at det finnes 50PS6000 og 50PS7000 også.

Det som er viktigst for meg er godt bilde, godt sortnivå og fint design. Vil også helst ha 1080p. TV'en skal brukes til film via mediesenter og Xbox 360 (må derfor ha component-inngang!). Kjenner til ulempene med plasma i forhold til spilling, men har en Panasonic 42" PX80 nå, som jeg er kjempefornøyd med. Skal flytte ut, og trenger derfor egen TV!

Ser ut som om det er en drøy tusenlapp å spare på å kjøpe 50PS7000 kontra 8000. Designet er vel helt likt? Er bildekvaliteten og oppløsningen den samme også? Har ingen bruk for gimmicker som minnekortslot, USB-inngang, blåtann og annet tull. THX-modus på 50PS8000 virket dog interessant...

Vet det finnes en del tråder om disse TV'ene allerede, men har lest masse, og vil være sikker på at jeg gjør best mulig kjøp!

Er selvfølgelig også åpen for andre forslag enn LG.

Newcomer azerty sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal du sikkert ta det jeg sier med en liten klype salt, men på jobben i sommer hadde vi kurs med en representant fra Panasonic angående de nye plasmamodellene de har slippet. Der gjorde han et poeng av hvor bra spillkonsoller så ut på tvene dems. Og det så svært bra ut. Mange er skeptiske til innbrenning og noen hører fagre ord fra sånne som meg som står og pusher tver (jobber tidvis i en større elektrokjede). Panasonicrepresentanten virket som en relativt ærlig mann som sa at ja, innbrenning på plasma vil en aldri bli kvitt, men med de nye NeoPDP panelene til Panasonic så skal det være "trygt" å la tven stå og vise stillbilde i opptil 3 døgn før permanent innbrenning finner sted.

Selv så har jeg sett svært lite til permanent innbrenning på Panasonic plasma. Til og med i utstilling hvor noen tver gjerne står med dvd menyen kjørende i flere timer av gangen før vi får startet filmen på nytt.

De nye LG tvene kjenner jeg svært lite til, men ryggmargsrefleksen sier stopp når det gjelder LG og plasma. Modeller fra tidligere år har vært skrekkeksempler mtp. permanent innbrenning.

Tilbake til Panasonic, så var modellen vi fikk demonstrert spill på TX-P42G10E og den finnes i 50" til riktignok 2.000,- mer enn LGen, men er ihvertfall en knakende god tv til stort sett alt du hiver til den av signal.

Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøp deg

en Lg du....har selv en 50t PS 8000 og er strålende fornøyd med den :-P
    Den er som du nevner Thx-sertifisert men jeg bruker ikke den modusen men heller mine egne innstillinger som funker meget bra.

Har Canal Digital og må si jeg og flere blir imponert når vi ser hd sendingene.....rett og slett knall bilde :twisted:

Når det gjelder innbrenninger så har jeg gudskjelov ikke sett noe til dette og bare for å si det så var min forrige tv ( i 4 år) en Lg plasma 42t py10 tror jeg den het og den hadde ikke antydning til dette heller.
    Kan ikke skjønne at mange har fordommer til dette merket....

Kan trygt anbefales.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips! Leser mye forskjellig om LG og IR...

Ut i fra bildene ser det ut som om PS8000 har en blå ramme nederst, mens PS6000 er helt lik, bare blank ramme. Stemmer det? Eller er de helt like?
    Synes det er vanskelig å finne ut hva som skiller disse to, er det mindre innstillingsmuligheter på PS6000? Samme panel?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brNOR
    Takk for tips! Leser mye forskjellig om LG og IR...

Ut i fra bildene ser det ut som om PS8000 har en blå ramme nederst, mens PS6000 er helt lik, bare blank ramme. Stemmer det? Eller er de helt like?
    Synes det er vanskelig å finne ut hva som skiller disse to, er det mindre innstillingsmuligheter på PS6000? Samme panel?
    Den er sort rundt hele men hele den nedre delen lyser "blåaktig" (ca 1,5sek) når du slår på tv,heftig 8)
    Når man bruker tv-fjernkontrollen så lyser "dråpa" opp ( ca 0,3sek ).
    Den lyser ikke når tv står på men den lyser svakt rødt når den er slått av,"dråpa" altså :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult! Da forstår jeg hvorfor ramma er svart på noen bilder og blå på andre!

Noen som vet?

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest på Engelske forum om dette...den heter jo Indigo blå denne fargen, men dette var kun på intromodellene, de som ble vist rundt omkring på messer....så det er ikke blåskjær i glasset, glasset er klart, og syns det ser veldig flott ut jeg med en hel glassramme som det kommer flotte bilder utav... og riktig som Hunden sier, er et blåhvit lys som lyser opp nederste del av glasset når en slår på tven.
    Er sagt mye om IR osv jahar hatt plasma i 3 år og har aldri hatt problem med dette, på panasonicen min som jeg hadde så jeg ofte dvd menyer osv henge igjen på skjermen...men når jeg satte på parabolen igjen så var dette borte, har ikke merket dette på LGen. LG får ufortjent mye pepper, er ikke mye som skiller LG PS8000 og modeller som koster 6-7000kr mer, jeg er svært fornøyd, er også veldig gode SD bilder på den

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brNOR
    Hei!

Skal kjøpe meg en ny 50" plasma-tv.
    Hadde egentlig bestemt meg for LG 50PS8000, men ser at det finnes 50PS6000 og 50PS7000 også.

Det som er viktigst for meg er godt bilde, godt sortnivå og fint design. Vil også helst ha 1080p. TV'en skal brukes til film via mediesenter og Xbox 360 (må derfor ha component-inngang!). Kjenner til ulempene med plasma i forhold til spilling, men har en Panasonic 42" PX80 nå, som jeg er kjempefornøyd med. Skal flytte ut, og trenger derfor egen TV!

Ser ut som om det er en drøy tusenlapp å spare på å kjøpe 50PS7000 kontra 8000. Designet er vel helt likt? Er bildekvaliteten og oppløsningen den samme også? Har ingen bruk for gimmicker som minnekortslot, USB-inngang, blåtann og annet tull. THX-modus på 50PS8000 virket dog interessant...

Vet det finnes en del tråder om disse TV'ene allerede, men har lest masse, og vil være sikker på at jeg gjør best mulig kjøp!

Er selvfølgelig også åpen for andre forslag enn LG.
    Har du tatt valget for hvilke tv det eventuelt blir?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ender nok opp på 50PS8000! Skal bestille den en av de nærmeste dagene nå, slik at jeg har den klar til jeg flytter ut i slutten av måneden. Eneste jeg er litt skeptisk til er i forhold til spilling, men det er vel bare en god unnskyldning for å ikke sitte 3-4 timer i strekk med spill. Har vel bedre ting å finne på!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...eller har jeg egentlig det? Driver å vurderer LCD igjen nå, siden TVen hovedsaklig skal brukes til spill, film og koblet opp mot datamaskin. Kan fort bli stress å bekymre seg for statiske bilder hele tiden. Jeg ser stort sett aldri på TV. Noen som har LCD i samme prisklasse å anbefale? Har sett litt på Samsung LE46B535 og Sony KDL-46W5500. Har forelsket meg litt i designet til PS8000 da!

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får aldri plasmabilde på en LCD, men du bestemmer jo selv

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da endte jeg på en slik. Ukens tilbud på NetShop (7995,- ink. mva), og tilsvarende 40" har fått veldig bra kritikk av DinSide. Fant ut at det ble best med LCD siden jeg skal bruke den såpass mye opp mot datamaskin og spill. Takk for all hjelp!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •