Hvilken LED-TV - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Har du faktisk sett disse skjermene? Under hvilke forhold har du sett dem og med hva slags kalibrering? Hva slags kilde og kildematerialet har du sett på? Hvordan klarer disse skjermene seg på SD?
    Jeg har både sett og prøvd TV-ene fra Philips' og Sharps med en blu-ray film som kildemateriale så jeg kan ikke si noe om hvordan de klarer seg på SD, men det var også uten noen form for kalibrering annet enn de innstillingene jeg selv fikk anledning til å forsøke ut i butikken. Sammenlignet med tilsvarende tester på TV-er fra Samsung og LG så synes jeg at TV-ene fra Philips og Sharp er hakket bedre basert på det jeg har sett...

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Etter å ha sett Philips 46PFL9704H så er vel valget rimelig enkelt... (Lygren, denne må du sjekke ut! )

men Blir gøy å sammenligne denne med LG sine...
    Som jeg nevnte i 9704-tråden, er ikke valget så enkelt likevel. Må nok flere turer innom Elkjøp for å se om designet på 9704 faller bedre i smak. Skulle gjerne sett denne tv-en i andre omgivelser og kanskje med annet billedmateriale enn det som ble vist når jeg var der. Er også spent på å få se LG LS9000 når den kommer i salg snart. Den har jo et helt rått design for den som liker svart. Etter det jeg ser av bildene og omtalen så skal den være såkalt "borderless". Tror de mener at når det ikke er bilde på skjermen ser alt helt svart ut dvs. uten synlig ramme. MEN denne er jo også edge-led....

En annen sak når det gjelder modellene med local dimming LED. Philips sier de har over 1000 LED lamper på 9704, mens Sharp har ca. 100. Tror dette forklarer litt av prisen på Sharp-modellene.

Tenker det blir mye research i månedene fremover. Foreløpig holder jeg en liten knapp på Samsung 8050 og LG SL9000, men hvis jeg klarer å bli overbevist om at Philips 9704 er MYE bedre - så blir det kanskje denne likevel til slutt.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Som jeg nevnte i 9704-tråden, er ikke valget så enkelt likevel. Må nok flere turer innom Elkjøp for å se om designet på 9704 faller bedre i smak. Skulle gjerne sett denne tv-en i andre omgivelser og kanskje med annet billedmateriale enn det som ble vist når jeg var der. Er også spent på å få se LG LS9000 når den kommer i salg snart. Den har jo et helt rått design for den som liker svart. Etter det jeg ser av bildene og omtalen så skal den være såkalt "borderless". Tror de mener at når det ikke er bilde på skjermen ser alt helt svart ut dvs. uten synlig ramme. MEN denne er jo også edge-led....

En annen sak når det gjelder modellene med local dimming LED. Philips sier de har over 1000 LED lamper på 9704, mens Sharp har ca. 100. Tror dette forklarer litt av prisen på Sharp-modellene.

Tenker det blir mye research i månedene fremover. Foreløpig holder jeg en liten knapp på Samsung 8050 og LG SL9000, men hvis jeg klarer å bli overbevist om at Philips 9704 er MYE bedre - så blir det kanskje denne likevel til slutt.

Dette forstår jeg godt. Er ikke lett, ei heller lurt, å velge tv uten å lese, se og erfare dem. Sharp sine LED har heller ikke lokal dimming, så dette er egentlig bare en LCD skjerm med LED baklys, og personlig er jeg ikke spesielt imponert, rett og slett pga en rævva innsynsvinkel og mye støy i bildet. Men nå har jeg kun sett LE600. LE700 skal være hakket bedre.

Jeg også gleder meg til å se LG SL9000. Første utstillingsmodellene er nok i butikk om en drøy ukes tid. (etter det jeg har hørt) Så får vi se hva den har å by på...

Toshiba sin ser jo også grisepen ut! Synd det er ingen som har denne i butikk enda, men det kan jo ordnes... 8)

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da er valget tatt

Etter mye frem og tilbake og en del turer til Elkjøp på Lørenskog, har jeg endelig konkludert. Det blir en Samsung UE55B7070 med slim veggfeste. Har hele tiden helt litt mot de "tynne" modellene enten Samsung eller LG mest pga. design. Så i dag tittet jeg på den aktuelle 55" og det som umiddelbart slo meg er at når tv-en er tynn og er klistret helt til veggen, så virker faktisk ikke en 55" så ruvende og stor som jeg hadde forestilt meg. Tror f.eks. at en Philips 52PFL9704 hadde virket større og mer ruvende enn en 55B7070 rett og slett fordi den er mye tykkere.

Reiste straks hjem og finmålte tv-veggen. Fant ut at jeg faktisk hadde plass til 55" og at sofaen vår er litt lenger unna den på Elkjøp.

I tillegg ser jeg at Elkjøp har bra tilbud på denne i helgen... Nå er det bare å overtale kona som gjenstår - noe som kanskje er vanskelig. Tror nok det til slutt blir enklere å be om tilgivelse og satse på at hun også synes den blir knall på veggen :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne testen er 7 mnd gammel.....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Denne testen er 7 mnd gammel.....
    Klar over det Likevel grei å bruke som en liten ref til 9704 intill det kommer skikkelig test av den. Ganske så like ser du. 9704 har ennå høyere dynamisk skjermkontrast og 1 ms raskere responstid. Ja også litt mindre stømforbruk. Eller er de samme ting.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er ikke så like.. 9704 har 224 soner med lokal dimming mot 128 på 9803. Det gir mindre haloeffekt og mer nøyktig belysning. Bildebehandlingen har også større prosessorkraft og kjører på 200Hz skjermfrekvens. 9703 hadde vel 100Hz så vidt jeg kan erindre.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg