Hvor stor TV skal jeg velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor stor TV skal jeg velge?

Jeg sitter ca 2,5 meter fra TV'n, har digitalt kabel TV fra Canal Digital. Ser en del eldre serier og filmer på TV der sendingen har mindre god kvalitet. Er redd en for stor TV tydeliggjør slikt veldig på en når man sitter så nær. Ser selvsagt også en del på DVD, men TV'n skal i liten grad brukes til spilling.

Jeg vurderer opp til 50", men lurer på om det er smartere å kjøpe en 42" da man da også får en bedre TV til samme pris (budsjett: max 12k).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    46" villle jeg ha kjøpt

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ville jeg vektlagt en TV som er god på SD-signaler, f. eks. en Panasonic plasmaskjerm. Jeg ville gått for en så stor TV som mulig.. :-)
    Min første flatskjerm var 37". Den virket stor i forhold til min gamle 28" WS CRT. Men man blir fort vant til størrelsen. Det tok ikke lang tid før jeg ønsket meg større TV. Nå har jeg en 47". Den virket også stor i begynnelsen. Nå ønsker jeg meg større TV igjen... Det blir minimum 55" neste gang.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler jeg sitter på smertegrensen til hva SD tillater på 50". Jeg sitter 3 m unna. 2,5m på 50" tror jeg blir hakket for nært.

Med det sagt ønsker jeg meg selvsagt en 60 eller 65" for den del jeg nå, men det hadde blitt grusomt på SD, hærlig på HD da derimot
    Man kan jo også glatte ut bildet på SD sendinger om man synes man er for nærme.

Ville da i din situasjon heller valgt en heftigere 46" etter hva budsjettet tillater.

Ville valgt Panasonic 46" G10. Den er sikkert å få billigere andre plasser om man leter. Ser man det

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av luguber
    Jeg sitter ca 2,5 meter fra TV'n, har digitalt kabel TV fra Canal Digital. Ser en del eldre serier og filmer på TV der sendingen har mindre god kvalitet. Er redd en for stor TV tydeliggjør slikt veldig på en når man sitter så nær. Ser selvsagt også en del på DVD, men TV'n skal i liten grad brukes til spilling.

Jeg vurderer opp til 50", men lurer på om det er smartere å kjøpe en 42" da man da også får en bedre TV til samme pris (budsjett: max 12k).

Jeg har ca samme sitte avstand som deg, og bruker tv’en til det samme (stort sett, ser litt mer blu-ray filmer). Uansett, kjøpte meg nettopp en Phillips 47pfl8404. Den er utmerket til spilling og film. Ikke noen lagg eller forsinkelser i bilde, den takler SD-signaler veldig bra og sort-nivået er bra til å være lcd.

Må si at kvaliteten er litt nedsatt når du ser på gamle filmer, men for min del plager det ikke meg. Er selv glad for at jeg valgte en såpass stor tv, og jeg tror heller ikke du kommer til å angre om du går for en 47".

Om du er veldig kresen på dette området, så bør du også kanskje vurdere en skikkelig BD-spiller til oppskalering av dvd'ene.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Det er som oftest slik at TVen virker stor i begynnelsen, men etterhvert som tiden går ønsker man seg stort sett en som er større:P

Har selv 42", prøvd i forskjellige rom med henholdsvis 3,0 meter og 1,5 meter sitteavstand. Ved 3,0 meter, kunne jeg glatt hatt 50", mens på halvannen meter sitteavstand - var 42" naturlig nok litt for stor...

I ditt tilfelle ville jeg også gått for en 46"

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt kommer ned til en ting...hvor tykk lommeboka er, enkelt og greit.

Har du råd til å kjøpe noe bra så kan du godt gå opp til 60" og SD signaler ser bra ut.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •