TV med HDMI ut

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV med HDMI ut

Er ute etter den ideale løsningen for å kunne ha tuner i tv for og kunne videresende dette til prosjektor ved behov.

Ser for meg en TV med 3-4 HMDI inn og 1 HDMI ut.

Da ville det kunne forenkle det å sentrere all input inn mot en fremviser, for så å videresende dette til prosjektor ved behov.

I en ideeel verden så burde denne tv'n også ha touch panel slik at den kunne styre mediasentere osv. "tv ano 2020?"

Har googlet en haug, uten å finne noe reelt svar.

Snowy

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snowy
    Er ute etter den ideale løsningen for å kunne ha tuner i tv for og kunne videresende dette til prosjektor ved behov.

Ser for meg en TV med 3-4 HMDI inn og 1 HDMI ut.

Da ville det kunne forenkle det å sentrere all input inn mot en fremviser, for så å videresende dette til prosjektor ved behov.

I en ideeel verden så burde denne tv'n også ha touch panel slik at den kunne styre mediasentere osv. "tv ano 2020?"

Har googlet en haug, uten å finne noe reelt svar.

Snowy
    Er nok magert med slike løsninger. TV med HDMI ut finnes vel ikke, og er så langt ikke godkjent av standarden. Eneste jeg vet om er samsungs mulighet til å sende signal tilbake til en opptaker av samme produsent gjennom HDMI anynet, men det løser jo ikke akkurat problemet ditt. Det finnes derimot splittere, med gjerne 3-4 HDMI inn og 2 ut, slik at du kan sende til TV og prosjektor. Class Olsson har en grei splitter med 3/2.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville også tenke på reciver med HDMI inn og 2 HDMI ut. Kun 1 kabel til tv å resten koblet via reciver.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville tenkt på en ekstern tuner istedet for intern når det kommer til slikt...

De som benytter seg av den interne tuneren, er de som ikke vil ha "en boks ekstra" og som benytter seg av lyden tv'n gir ifra seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var snakk om intern Tuner og ja, det kompliserer ting litt ja. Ville som BlackkoZ nevner satset på extern tuner ja. Receiver mer dobbel utgang er også en veldig god løsning, men øker prisen en god del.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet ikke om jeg snakker i blinde, men der det ikke sånn at det ikke er noen i det hele tatt som har det, PGA kopisperre?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle dingser jeg ønsker god lyd å bilde på kjører jeg rett i forsterker og prosjektor.
    Mer den "last mile" problematikken. Hvordan få slik som GET kabeltv, og eldre el-dingser frem uten å måtte kable om til en hver tid.
    tv med et hav av inntak og en hdmi ut ville løst masse.
    Hvis noen har noe navn på den ultimate boksen med tv-tuner så gi meg gjerne en ledetråd så forsker jeg videre.

Takker for svar så langt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snowy
    Alle dingser jeg ønsker god lyd å bilde på kjører jeg rett i forsterker og prosjektor.
    Mer den "last mile" problematikken. Hvordan få slik som GET kabeltv, og eldre el-dingser frem uten å måtte kable om til en hver tid.
    tv med et hav av inntak og en hdmi ut ville løst masse.
    Hvis noen har noe navn på den ultimate boksen med tv-tuner så gi meg gjerne en ledetråd så forsker jeg videre.

Takker for svar så langt.
    Kjøp deg en AV-receiver. Du får mange, bl.a. Onkyo, med 6 HDMI inn. Så kjører du HDMI ut til TV fra den.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •