Sony Bravia 52" LCD-TV KDL-52W5500, eller ikke?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony Bravia 52" LCD-TV KDL-52W5500, eller ikke?

Har vært litt prat frem og tilbake om disse skjermene ide de kom, men ikke mye tilbakemeldinger om hvordan de har fungert med tanke på clouding etc. Noen som har gode nok argumenter som kan stoppe meg i og handle en slik, evt få meg over på andre skjerm-tanker til mine film/ps3/pc kvelder?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også vurdert denne skjermen men er også noe usikker på disse LCD skjermene... Jeg har idag en 42" Panasonic TH-PX70 Plasma idag og har lyst til å kjøpe en større tv. det må bli enten 50 eller 52"....men lurer fælt om jeg kommer til å bli skuffet når det gjelder bildekvaliteten siden jeg har hatt plasma hele tiden.
    På hytta har jeg en Samsung 40" LCD skjerm og den kan ikke måle seg ned pana`n...

Noen som har denne Sony skjermen?

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke skjermen men har fulgt med på den kan en si og den får meget bra så si over hele linja...prisen er også påvei ned nå da Sony KDL-52Z5500 lanseres i disse dager.

Om den skal overta for W5500 det vet jeg ikke...Z5500 har 200Hz mens W5500 har 100Hz.

Lyd & Bilde har testet V5500 som er i realiteten om jeg har skjønt riktig så si samme skjerm som W5500 men minus 100Hz funksjonen, den fikk Beste Kjøp, les her -> Stortest: 46" LCD flatskjermer - Lyd og Bilde

Om du/dere vil lese litt om hva Dinside sier om 52Z5500 så kan dere sjekke her -> TEST: Sony KDL-52Z5500 - DinSide Bolig

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 52w5500 og kan ikke si annet enn at jeg er veldig fornøyd.
    Det finnes ikke clouding på mitt eksemplar, noe som forøvrig ikke finnes på min 40w4000 heller.

Du må være obs på at en tv på denne størrelsen krever brukbare tvsignaler, siden dårlige signaler forstørrer problemene Jeg har parabol med div. HD kanaler og de ser bare helt fantastiske ut. Har tenkt og invitere tippelaget mitt på en premier leage kamp i HD i helgen, for å gi dem en WOW opplevelse.

På signaturen min er det link til en helt fersk test av denne modellen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt denne modellen et par uker nå og er meget fornøyd. Har vel ikke fingransket den, men har ikke sett noen tegn til clouding så langt.
    Har bare SD-signal og sitter ca. 5 meter fra TV'n. Ser meget bra ut på den avstanden i hvertfall :-)
    Fikk den til en hyggelig pris på Elkjøp (14600,-).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

52w5500

Er dere fortsatt fornøyd?
    Kan få denne skjemen for kr 14000 nå er det et godt kjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Billig 15mar...

Så i dag på komplett og netonnet at den ligger til 10 000.. bare å kjøre på...

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj, ser man det! Hadde egentlig tenkt meg Sharp Aquos LC40LE705S til 9k, men 1k ekstra for 12" mer frister noe så inni granskævven!

Er veldig følsom for clouding og dårlig diskriminering av sortnivåer, noe W5500 har fått dårlig rykte på seg for, men det er jo 52", da Reviewen på FlatpanelsHD konkluderer vel med at den er god nok...

Nå må jeg i tenkeboksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Veggfester

Jeg er helt ny på forumet, og ikke minst helt blank på TV-er.

Såpass har jeg skjønt at 52w5000 er en bra TV, og som nå passer inn i mitt budsjett. Derfor vurderer jeg sterkt å kjøpe en.

Når det gjelder veggfester til disse, hvilke er det som passer? Noen som har tips til hva man kan kjøpe?

Har også lest noe om kontaktene bak og problemer ved veggfeste, evt at man måtte ha vinkler på ledningene for å få brukt dette. Stemmer det?

Setter stor pris på svar. Ut fra det jeg har lest på forumet virker det som at det er lykkelig befolket av entusiaster med peiling

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Tilbud hos komplett også: Komplett.no - Sony Bravia 52" LCD-TV KDL-52W5500

Jeg har hatt 52W5500 siden januar. Kjøpte den for ca 14000. Angrer nesten litt når jeg ser prisen den ligger på nå, men så har jeg hatt stor glede av TV-en i to måneder også.

TV-en er helt fenomenal. Jeg kan ikke se noe clouding på min. Satte på et helt svart bilde i et mørkt rom. Bakbelysningen ser fullstendig jevn ut. Subjektivt opplever jeg svartnivået som meget bra. Det er skikkelig dybde i bildet, og fargene ser levende ut, samtidig som de ikke er overdrevet. (Dette kan du naturligvis justere etter egne preferanser.)

Jeg har ikke hengt TV-en på veggen, men jeg vil tro at det kan bli nødvendig med vinklede kabler. Kommer vel an på hvor mye veggfestet legger til av plass bak TV-en. Dette har jeg egentlig ikke peiling på. Husk på at TV-en veier en del, så du må ha en sterk vegg. Jeg synes det er greit å kunne rotere TV-en hvis jeg sitter i en annen del av stua, f.eks. hvis jeg sitter med PC-en og følger litt med på TV samtidig, selv om det absolutt ikke er noe problem å se på TV-en fra sida. Svartnivået blir bare litt dårligere.

Dette er rett og slett et utrolig bra tilbud. Kan ikke anbefale denne TV-en varmt nok!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har akkurat gått til anskaffelse av denne tven og fått lekt med den i noen dager nå. jeg synes den er helt topp. min tv har ingen synlig clouding og jeg synes sortnivået er meget bra i forhold til hva jeg hadde ventet meg. har en samsung 32 som jeg kjøpte i fjor og denne er helt forferdelig i forhold til denne. knallgod tv rett og slett.

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stramvaier
    har akkurat gått til anskaffelse av denne tven og fått lekt med den i noen dager nå. jeg synes den er helt topp. min tv har ingen synlig clouding og jeg synes sortnivået er meget bra i forhold til hva jeg hadde ventet meg. har en samsung 32 som jeg kjøpte i fjor og denne er helt forferdelig i forhold til denne. knallgod tv rett og slett.
    Grattis med ny TV. Til de som er redd for sortnivå eller clouding, så kan jeg røpe at NetShop er snille på prisen på Sharp 46LE705S for tida. Fikk den til 11k blank, så da tok jeg den istedenfor Sony KDL-52W5500.

Skal hente den midt i neste uke. Håper komboen LED-matrise + X-Gen fungerer like bra i 46" som i 40".

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •