Hjelp til valg av størrelse, 46" eller 52"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av størrelse, 46" eller 52"

Hei!

Etter å ha trålet gjennom mange tråder på dette forumet har jeg 90% bestemt meg for Sony V5500 46" TV.

Valgte Sony pga det skal brukes til mest spilling for min del, og har lest at Sony Tven skal være en av de bedre på dette. Vil heller ikke ha en TV som gir for mye refleksjoner pga jeg har et vestvendt vindu rett ved siden av TVen som slipper en del sol inn.

Valgte LCD pga små barn skal bruke TVen mest, og de har en tedens til å gå fra TVen uten å slå den av. Er redd for innbrenning, derfor ikke Plasma her.

Men når jeg hengte opp en plakat av Sony sin 46" på veggen, så synes jeg den så litt liten ut. Det er 3,8mter fra vegg til vegg mellom TV og sittegruppe.

Bør jeg gå for en 52"? Den koster 13349 på Komplett. 46" koster 9999.

Alle tips mottas med takk! (også på valg av TV hvis noen har noen innvendinger).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

46"-52"

Hei, har en kamerat, som slet med den samme problemstillingen som du gjør, og han endte opp med 46" og er storfornøyd. I hans stue hadde 52" blitt litt stort, dvs man må snu rundt på hodet for å få med hele bildet... Men når det er sagt er Sony v5500 en fantastisk tv og lyden er merkelig nok meget bra til å være flat tv.

Så uansett hvilken størrelse du kjøper, får du en vanvittig flott og knallbra tv.

Lykke til.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde tidligere en 50" DLP projeksjons-TV (720p) på 3,5 meter sitteavstand. Dette var perfekt størrelse for meg. Nå har jeg en 46" LCD (1080p) istedenfor og den virker litt liten i forhold.

Dersom du har gode signalkilder burde det fungere bra med 52".

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3,8 m unna og 46" tommer? Vell jeg sitter 2 meter unna min 50", og synes det er akkurat passe. Vurderte den sonyen på 46" selv, men endte opp på en samsung plasma som kostet 1000 lapp mindre, stor fornøyd på den, og kunne ikke tenke meg å ha noen mindre TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

w?

Jeg lukter også litt på Sony, men er det ikke verdt de ekstra pengene å gå opp til 100HZ og KDL-W5500?
    Eller?

Terje

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør kjærringa hva hun foretrekker av en liten og en stor en.

Jeg sitter 2,5m unna en 40" og den kunne godt ha vært 50" ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for rask tilbakemelding.

Tror nok jeg går for 52" nå.

Ser også at TVen (Sony V5500)får terningkast 6 i tester på bladet Hjemmekino (Best i test), og Lyd og Bilde (mest for pengene).

Men TVen mangler 100 Hertz. Betyr dette mye i praksis? Er ikke vant med flat-Tver, men på billedrørstv så liker jeg bedre 100 Hz enn 50Hz.

Ellers mener jeg å ha lest at man bør sette en 100Hz TV til 50Hz ved PS3 spilling. Stemmer dette? Og hvorfor?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •