Nye, billige og super spennende LED-tver fra Sharp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye, billige og super spennende LED-tver fra Sharp

Noen som har sett de nye seriene til Sharp i aksjon? Er allerede i salg, 9995,- for en 40" med dimbar LED-baklys høres nesten for godt ut til å være sant?!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide at prisene kommer ned på et slikt nivå - spør du meg. LED er hypet opp og er slett ikke så revolusjonerende som de vi ha det til.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sett disse i butikker i Norge? Er de på lager i Norge?

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det UE600/700 du tenker på? Isåfall har de ikke local dimming.

Sharp Aquos LE700 LED TVs Go Mainstream, But Where's the Local Dimming? - Sharp squos led - Gizmodo

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De finnes på web-sida til Elkjøp, men ikke alle er på lager....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Le700

Elkjøp har fått inn en 52" i går men hadde ikke rukket pakke den ut for utstilling. Skal tilbake i dag for å se den.. Selgeren mente de nye LED Sharp´ene var svært spennende, så får vi se da, om den holder mål.. *spent*

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Led TV

Helt enig med dere sier..Sharp leverer mye bra, dessverre ikke så utberedt i Norden, men er blandt de største prodousentene i Asia etter det jeg vet.

Så selv en rålekker Samsung 46" LED Tv her om dagen... 13995,-

jeg synes ikke det er så allerverst det heller etter merke og størrelse å bedømme. Liker at prisene faller

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sharp LEDene inntar butikkene neste uke...

Synd Sharp er så lite kjent her i Norge, for dette er utrolig pene og ikke minst BRA LED tver. Sortnivået er jo helt sykt i forhold til mye annet! Dette er jo tross alt ekte bakbelyst LED til grisepris...

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gresset
    Elkjøp har fått inn en 52" i går men hadde ikke rukket pakke den ut for utstilling. Skal tilbake i dag for å se den.. Selgeren mente de nye LED Sharp´ene var svært spennende, så får vi se da, om den holder mål.. *spent*
    Elkjøp, hvor?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Sharp LEDene inntar butikkene neste uke...

Synd Sharp er så lite kjent her i Norge, for dette er utrolig pene og ikke minst BRA LED tver.
    Hmm... Hva har skjedd med Sharp da? Dette var i vertfall et velkjent merke noen år tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Le700

Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Elkjøp, hvor?
    Sandvika.
    Drar dit nå :-D
    Håper bare den ikke ble solgt i løpet av dagen... Var nemlig en i går som visstnok kanskje skulle kjøpe den i dag..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sharp

Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hmm... Hva har skjedd med Sharp da? Dette var i vertfall et velkjent merke noen år tilbake.
    Sharp fokuserer ikke på Europa lengre, pga for stor konkurranse fra de andre merkene. I Japan er de størst, på TV og mobiler, og det fokuserer de også på i bl.a. USA. Så godbitene vi får er egentlig smuler fra fatet..

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LC46LE600S imponerte meg virkelig ifht prisen. Knall sortnivå, men desverre noe støy både på vanlig tv og BR. Måtte skru av alle former for bilde"forbedringsfunksjoner" for å få det beste ut av den. Meget gode kalibreringsmenyer var det også. LE700 var heller ikke dum.
    Dægern, for øyeblikket ligger Sharp-ene høyt på oppgraderingslista.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Le600

De hadde satt opp en46" LE600 på Elkjøp Vinterbro i dag. Til tross for at det er LED-tv så er den ganske tykk pga. at det er LED baklys. Rammen rundt er også ganske bred. Men, bildet så veldig bra ut!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk gleden av å se 52"-eren (LC52LE700S) på Elkjøp Giganten Forus lørdag, og jeg ble svært imponert over både bildekvalitet, design/kvalitet og pris. Bedre enn tilsvarende Samsung LED-TV-er som er i salg i Norge i dag synes jeg, og helt på linje bildekvalitetsmessig med Philips 52" LED-TV (52PFL9704H) som jeg forøvrig også fikk sett utstilt på Lefdal Forus, men til en betydelig hyggeligere pris.

Jeg fikk god anledning til å sitte å fikle litt med innstillingene på den med King Kong på bluray som testmateriale. Sortnivået var glimrende og gjengivelsen av farger og skarpheten i bildet var rett og slett imponerende. Designet var ryddig og pent og byggekvaliteten virket solid. Og når man tar med at strømforbruket ved drift av denne TV-en er på bare 98W (!) (selv uten local dimming), så er det bare å bøye seg i støvet. Disse TV-ene vil garantert selge bra for prisen på dem er nesten for god til å være sant etter min mening.

Eneste "minus" for meg er at maks størrelse på TV-er i denne serien er 52", for jeg må nesten ha 55" eller større, ellers så hadde jeg garantert slått til 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

le600

Har le600 46" i stua nå Skulle ha le700 men 46" i den var ikke kommet inn enda..
    Kjøpte den på fredag men har ikke hatt så mye tid på å gå gjennom alt enda.
    Men foreløpig førsteinntrykk da TV-bildet kom på: WOW!!!
    Sortnivået er helt fantastisk! Dette er nok så sort som det går an å få. Fargene er intense og bildet er skarpt og klart og mer "levende" enn de fleste LCD´er jeg har sett på. I HD sendinger er det bare helt utrolig bra bilde! LED er så absolutt i en liga for seg! Når bildet ikke fyller hele skjermen og det er kanter rundt bildet, så er det like sort som selve rammen rundt TV´en slik at det ikke blir et "forstyrrende" element..

Fabrikkinnstillingene var absolutt bra, men som tidligere eier av Sharp XD1E så er det fortsatt litt for mye rød-push i fargene, en gjenganger hos Sharp?!. Rødt blir _veldig_ rødt og veldig skarpe farger er en anelse for skarpe. Har fikla noe med innstillingene men ikke funnet den perfekte balansen enda.
    LED´en gjør at det som er veldig lyst i bildet blir _veldig_ lyst og mørkt/ sort _veldig_ mørkt/ sort. Synes vel at dette gjør at noen detaljer i slike partier blir borte, at der man normalt kunne sett detaljer i de mørke partiene bare blir mørke. Men som sagt, ikke fått fikla nok på innstillingene så det er mulig det lar seg rette på. Har forskjellige moduser, men bruker Standard da denne demper skarpheten noe slik at bildet blir mer behagelig å se på.

Bildekvaliteten i HD er vanvittig bra, men usikker på de sendingene som ikke er HD. Har Get HD pwr boksen, så alt skaleres opp til maks, men ser ganske greie forskjeller på de forskjellige sendingene/ kanalene. Usikker på hva dette skyldes, men kan på enkelte sendinger se ganske tydelig støy i bildet.
    Kanskje dette var mindre synlig på en 42" som jeg hadde før eller at den var bedre på å utnytte "dårligere" materiale, skjønt ghosting var mer tydelig på den på enkelte sekvenser.

Uansett, bildetkvaliteten på le600 er et betydelig hakk opp.
    Men om jeg beholder denne er jeg faktisk litt usikker på. Kommer nok til å teste le700 i det den har 100hz, og en av de nyere Philips´ene (uten LED) for bildet og sortnivå på deres LCD er nesten like bra som LED´ene.
    Le600 er bare 50hz og 6ms responstid, men om det egentlig utgjør noe av betydning er jeg også usikker på. Har sett f.eks. formel 1 løp på TV i dag, og prøvde se om bevegelser hang etter uten at jeg kan si med sikkerhet at jeg kunne se det..

Jeg er ikke i tvil om at LED gir en betydelig forbedring av bildekvaliteten, men fortsatt er dette såpass nytt at det sannsynligvis lønner seg å vente et år eller to..
    Le600 og 700 har hvite LED, mens RGB LED vil sannsynligvis gi et enda mer gnistrende bilde/ fargegjengivelse. Men så var det det med at det skal se naturlig ut også, ikke bare skarpt..

Noen andre som gjort seg noen formeninger/erfaringer med Sharps LED´er??

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gresset: vurderer le600 selv. Nå som du har hatt den i noen dager, hva er din oppfatning av den? Har du forandret mening i forhold til den første dagen du hadde den?

Vet du om det finnes noen form for "game mode" på den? Finner ingenting på nettet om dette.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av LE700 hos flatpanels.dk: www.flatpanels.dk - Din guide til fladskærme

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Test av LE700 hos flatpanels.dk: www.flatpanels.dk - Din guide til fladskærme
    Sortnivå målt til 0,10cd/m2 henger ikke helt sammen med det folk her sier om sortnivå. Så vidt jeg husker er det der 21:9-tven til Philips ligger, og den har ikke veldig bra sortnivå.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •