Anbefalinger LCD-TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefalinger LCD-TV

Noen som har noen anbefalinger når det gjelder kjøp av ny LCD TV?
    Ønsker meg en 46" Full HD TV med innebygget dekoder og gode kontrastforhold.
    Helst i prisklasse på 10 000kr eller mindre.
    Kan dette la seg kombinere? :???:

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnag
    Noen som har noen anbefalinger når det gjelder kjøp av ny LCD TV?
    Ønsker meg en 46" Full HD TV med innebygget dekoder og gode kontrastforhold.
    Helst i prisklasse på 10 000kr eller mindre.
    Kan dette la seg kombinere? :???:
    Ike 46" men 47" LG LH4000 får den til ca 9800inkl frakt på komplett 100Hz kontrast 80000

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør se på en av disse

Philips 7404/8404
    Samsung B5 eller 6 serie
    Sony v/w5500

Den LG modellen som janome linker til hadde jeg styrt lett unna.
    Digitalversus har målinger på den inne nå, og et kontrastforhold på ca 750:1 er milevis unna det de beste konkurentene ligger på. Når test av denne kommer tror jeg det ligger an til helslakt. Ikke har den digitaldekoder heller.

Product Face-Offs Televisions - DigitalVersus

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

philips 7404 vs sony w5500

Hvilken av disse TVene burde jeg gå for:

sony w5500
    eller
    philips 7404

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tror jeg hadde gått for philips 8404 så får du med ambilight også..

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor LCD ? I mine øyne gir plasma mye riktigere bilde og du slipper ofte billigere fra det.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hvorfor LCD ? I mine øyne gir plasma mye riktigere bilde og du slipper ofte billigere fra det.
    tja spørs vel mye på lysforholdene der du skal ha tv'en

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Jeg regner med at trådstarter allerede har bestemt seg for LCD, pga preferanser eller spesielle forhold/bruk, det være seg et opplyst rom eller mye PC bruk.

Jeg er dog enig i at en plasma generelt sett gir et riktigere bilde, til en lavere pris. Men skal man dra full nytte dybden og kontrastene i bildet fra en god plasma er det viktig at forholdene rundt TVen også er der, feks ingen eller lite refleksjoner og belysning i rommet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Jeg er dog enig i at en plasma generelt sett gir et riktigere bilde, til en lavere pris. Men skal man dra full nytte dybden og kontrastene i bildet fra en god plasma er det viktig at forholdene rundt TVen også er der, feks ingen eller lite refleksjoner og belysning i rommet.
    Veldig mange LCD-TV-er har også kontrastbelegg som gir refleksjoner, så dette utsagnet stemmer rett og slett ikke.

Newcomer Syltynn sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rex Mundi
    jeg tror jeg hadde gått for philips 8404 så får du med ambilight også..
    Philips: lets make better things:-(.
    Kjøp Sonyen, har selv 46W4500 og er kjempefornøyd.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst bør du se på de tv'ene du vurderer i en butikk, selv har jeg en W5500 og personlig liker jeg billedbehandlingen og fragene til sony bedre enn philips og samsung.
    Spørs jo også litt på hva du skal bruke tv'en til, er det mest vanlige tv, spilling eller hd matriale?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalapenos
    Veldig mange LCD-TV-er har også kontrastbelegg som gir refleksjoner, så dette utsagnet stemmer rett og slett ikke.
    Når jeg referer til refleksjoner, mener jeg at det generelt er mindre refleksjon og finnes flere LCDer (blant annet den nevnte Sonyen) med matt overflate, enn det er plasmaer.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Først og fremst bør du se på de tv'ene du vurderer i en butikk, selv har jeg en W5500 og personlig liker jeg billedbehandlingen og fragene til sony bedre enn philips og samsung.
    Spørs jo også litt på hva du skal bruke tv'en til, er det mest vanlige tv, spilling eller hd matriale?
    Mener du da å se på de i fullt opplyst butikk-lokale uten noen form for kalibrering av panelene i forkant?

Jeg kan ihvertfall opplyse om at Samsung sine fabrikk-innstillinger er helt på bærtur, hva angår korrekt gjengivning av materialet som kommer inn. Dette har de gjort for at man skal "legge merke" til TVen i butikken, den vil bokstavelig lyse mot deg med mettede farger og hvitskala som er justert for å gi høyest lysutbytte.

Så å stå å sammenligne 3 (eller flere) TVer opp mot hverandre med butikk-innstillinger, vil gi en feil oppfatning om hva som er "best".

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Mener du da å se på de i fullt opplyst butikk-lokale uten noen form for kalibrering av panelene i forkant?

Jeg kan ihvertfall opplyse om at Samsung sine fabrikk-innstillinger er helt på bærtur, hva angår korrekt gjengivning av materialet som kommer inn. Dette har de gjort for at man skal "legge merke" til TVen i butikken, den vil bokstavelig lyse mot deg med mettede farger og hvitskala som er justert for å gi høyest lysutbytte.

Så å stå å sammenligne 3 (eller flere) TVer opp mot hverandre med butikk-innstillinger, vil gi en feil oppfatning om hva som er "best".
    Nesten som jeg skulle sagt det selv. Sørg i alle fall at du har muligheter for å bytte når du har testet den hjemme. Selv trodde jeg og LCD var bra for 1.5 år siden da jeg handlet en Sony LCD på El-kjøp. Den ble raskt byttet til en LG PG6000 og har aldri angret. Nesten like bra som Pioneer'n min som står i kino'n. Reflekser har aldri vært en problem, selv i godt opplyst stue, så lenge den plasseres riktig.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •