Problemer med "Handshake"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med "Handshake"

Noen som har erfaringer med problemer ifm "Handshake" mellom TV og feks. GET dekoder?

Jeg har en Sony 40W4500 som er koblet til en GET dekoder vha en SCART kabel.
    - Skrur jeg kun på dekoderen så reagerer den som den skal på kommandoer fra fjernkontrollen.
    - MEN, når jeg først skrur på TV og deretter dekoder (eller omvendt) går det rundt 1-2 minutt før dekoderen vil reagere på signaler fra fjernkontrollen. TVen og receiveren reagerer imidlertid umiddelbart på signaler fra fjernkontrollen.

Har forstått at dette kan ha noe med "handshake" mellom Sony TVen og GET dekoderen.

Noen som har hatt samme problem?
    Muligens det et noe med oppsettet på TVen som kan fikse dette?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetso
    Noen som har erfaringer med problemer ifm "Handshake" mellom TV og feks. GET dekoder?

Jeg har en Sony 40W4500 som er koblet til en GET dekoder vha en SCART kabel.
    - Skrur jeg kun på dekoderen så reagerer den som den skal på kommandoer fra fjernkontrollen.
    - MEN, når jeg først skrur på TV og deretter dekoder (eller omvendt) går det rundt 1-2 minutt før dekoderen vil reagere på signaler fra fjernkontrollen. TVen og receiveren reagerer imidlertid umiddelbart på signaler fra fjernkontrollen.

Har forstått at dette kan ha noe med "handshake" mellom Sony TVen og GET dekoderen.

Noen som har hatt samme problem?
    Muligens det et noe med oppsettet på TVen som kan fikse dette?
    Nei det er ingen handshake mellom signalkilde og TV når kilden er koblet til med SCART.

Det har vært en del innlegg her om tunere/dekodere som blir forstyrret av IR signaler fra TVen. Anbefalingen da har vært å prøve med å sette dekoder lengst mulig unna TVen, eventuelt prøve å skjerme stråling fra TV.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at det høres ut som IR forstyrrelser.
    Jeg fikk problemer da jeg byttet dekoder (samme type, standard Get). Den gamle fungerte bra, den nye er håpløs å betjene når TV er på.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å teste i går for å eliminere hva det kan skyldes.
    Dette er ikke det største problemet i verden, men dog irriterende. Og det er jo interessant å se hva det skyldes.

- det er uavhengig om jeg bruker Logitech universalkontroll eller de originale fjernkontrollene.
    - Sony ba meg om å se på AV-instillingene i menyen - uten at det ga noe resultat foreløpig
    - prøvde å skru på tv/receiver/dekoder uten å ha scart-kabelen koblet i tv'en. Da virket det som om dekoderen reagerer umiddelbart på IR-signalene (men jeg får jo ikke bilde da :-)) . Må teste dette et par ganger til før jeg kan konkludere endelig.

- OG - kan ikke huske at dette var et problem for 2-mnd siden. Da bør dette enten skyldes at jeg har endret noe i oppsettet en plass, eller at det er en liten teknisk feil ett sted.

Om jeg finner ut av dette så skal jeg poste løsningen.
    Om noen har forslag/kommentarer - da sier jeg takk :razz:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •