Støy på min første flatskjerm...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støy på min første flatskjerm...

Kanskje litt overdramatisk tittel, men jeg har nå kjøpt min første flatskjerm, en Samsung UE40B7070. Er egentlig veldig fornøyd med bildet, særilg etter at jeg fant en innstillings-oppskrift på hdtvtest.co.uk.

MEN: Når jeg ser Premier League, merker at jeg det er en del støy rundt spillerne. Og ser også (på 2 meters avstand) at kanter/kontraster ikke er superskarpe (har en slags glorie) på vanlig bilder, f. eks. partilederdebatten nå i kveld.

Er det vanlig? Jeg har SD-signaler som går til TV-en via SCART (skal skaffe HD og hdmi etter hvert), så jeg regner jo ikke med perfekt bilde heller. Bare lurer på hva jeg bør forvente av en sånn TV. Den kostet jo litt, og jeg er som sagt helt fersk i flatskjermverdenen (dere kan si jeg stolte litt på 6-eren i Lyd og bilde-testen).

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk med en Blu-ray film. SD blir ofte ikke bra.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på SD materiale vil man kunne oppfatte slik du nevner, spesielt siden du kun bruker scart til å overføre bilde, men også vil man kunne se slike tendenser ved bruk av HDMI..

har selv sett dette på canal+ når jeg ser fotballkamper.

når jeg derimot switcher over til canal+ sportHD er ikke dette tema i det hele tatt lenger, da er alt helt tipp topp!

likeså kan sies om Bluray også:-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •