Problem med kanalsøking

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med kanalsøking

Hei, moderatorer, gjerne flytt denne tråden til et annet underforum om det ikke passer inn her.

Til problemet, har nettop fått meg ny tv, en philips 32' og sliter med å få inn kanalene skikkelig. Kopierer inn mailen jeg sendte til canal digital (min leverandør), men kanskje jeg får noen bedre svar fra dere :-D

Hei, har nettop flytter inn i ny leilighet og kjøpt ny tv. Vet at det er canal digital som leverer kanalene her i leiligheten men vet ikke hva som brukes av dekoder osv. Har bare en antenne kabel som jeg setter i tv'en. På den gamle tv'en (veldig gammel kasse-tv) så var alle kanalene helt klare og ikke noe problem. Problemet kom nå som jeg skulle søke fram nye kanaler på den nye philips tv'en. Fulgte standard prosedyre med autosøk og hele den greia der og fikk en del resultater. Problemer er at kanalene som jeg skal ha (tv2, tv3, discovery osv) ikke vil åpne seg, da det står at kanalen er kryptert. Får inn NRK helt klart. Hvorfor er disse kryptert når jeg har hatt dem før? Dersom jeg går inn på kanal oversikten, finner jeg de "gamle" kanalene mine helt nederst under radiokanalene, men disse er alle meget uklare, mye dårligere enn de samme kanalene på den gamle tv'en, som om de hører til det gamle analoge bakkenettet. Spørsmålet mitt er altså, hvordan får jeg vekk krypteringen på de digitale kanalene som jeg skal ha? Evt hvordan kan de skurrete kanalene bli rene?

Mvh
    Ole Stavnem

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei å velkommen til forumet Du må til kanal plass ca 601 der ligger de analoge kanalene på nye Philips tver med MPEG4 tuner. Du kan legge de som favoritter og da vil du ikke få frem de digitale såfremt du ikke bruker tast 1,2 osv. Trykk på OK knappen i mitten av knappe sirkelen for å lagre/definere kanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raskt svar! Men har bare kanal til kanalplass 300 ca. De "skurrete" kanalene som jeg får inn og som jeg skal ha (bare rene:evil: ) Ligger fra 300 til 317.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oki. Litt forskjeller tydeligvis. Men du kan kjøpe CAM(kortholder) å sette i tvnen så fremt den har MPEG 4 og forholdsvis er godkjent av Canal Digital. Da slipper du å se på støyete bilder. Får du sortet de analoge kanalene?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, har jo ikke noe kort da å koble til :S Merkelig nok, kommer signalet seg nå etterhvert, men enda langt ifra så godt som jeg vil ha det. Noen som har philips tv og kan forklare litt?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal se på digital-TV må du ha en dekoder(evt CAM) og et programkort.
    Ved å koble kabelen fra vegguttaket og rett i TV'en uten dekoder vil du kun klare å søke inn kanaler i den analoge grunnpakken til Canal Digital.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør nok kjøpe kort og cam for å få bedre bilder. De analoge bildene på CD sitt nett er ikke å skryte av.... lite tvn kan gjøre når den får "søppel" signaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, tusen takk
    Koster kortet noe ekstra? Når jeg alt er kunde? Selger disse og Cam?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •